آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آشنایی با بازکننده های درب اتوماتیک پارکینگ (قسمت اول)

 

همه ما با درب های اتوماتیک آشنا هستیم و تا حدی با کارایی آنها چه به صورت عمومی و تخصصی آشنایی داریم.

یکی از این نوع دربها، درب اتوماتیک پارکینگ می باشد.امروزه استفاده از این نوع درب ها مورد استقبال چشم گیری قرار گرفته است

 

بازکننده  و نصب درب اتوماتیک پارکینگ، دارای یک سیستم موتوری و الکتریکی است که به راحتی و از طریق راه دور و با استفاده از یک ریموت میتوان درب را باز و بسته کرد.

 

این سیستم توسط جانسون در سال ۱۹۲۶ در ایالت ایندیانا ساخته شد.این بازکننده ها تا زمانی که شرکت متر ارا در شیکاگو یک مورد شبیه آن را بعد از جنگ جهانی ارائه داد، معروف نشد.

عاملی که باعث محبوبیت این نوع درب ها شد این بود با استفاده از یک کلید جلوی در خانه به راحتی باز میگردید.

 

برخلاف باور عمومی، این بازکننده ها هیچگونه قدرتی برای بازکردن دربهای پارکینگ ندارند.در واقع این نیرو از فنرهای متصل به درب تامین می گردد.این فنر تحت کشش توسط کابلهای فولادی نیروی لازم را به دست می آورند.در واقع نیروی از طرف بازکننده ها فقط برای تعیین مقدار باز شدن درب استفاده می گردد.

 

بازکننده درب اتوماتیک پارکینگ به طور کلی دارای یک واحد قدرت که همان سیستم موتوری است، می باشد.این واحد قدرت به کابل ها و شیارها متصل می باشد.طناب کشش به یک بازو متصل است که این بازو به اسلاید جلو و عقب روی شیار متصل می باشد که باعث باز و بسته شدن درب میگردد.

این طناب در امتداد شیار با استفاده از یک زنجیر زمانی که موتور فعال میشود، کشیده می شود.مکانیزمی که به طناب متصل است باعث می شود که درب پارکینگ زمانی که قدرت اجرا به خوبی عمل نمی کند، اتصال را برقرار نکند.این محدودیت سوئیچ برروی واحد قدرت فاصله باز و بسته شدن را کنترل میکند.

 

کل این مجموعه در قسمت بالای درب اتوماتیک پارکینگ قرار میگیرد.واحد قدرت از سقف آویزان می گردد و به سمت عقب پارکینگ قرار میگیرد، انتهای شیار مخالف واحد قدرت و در قسمت بالا درب متصل می گردد.

 

نوعی دیگر از بازکننده ها به نام بازکننده jackshaft وجود دارد که مورد استقبال قرار گرفته است.قبلا این نوع درب های اتوماتیک استفاده تجاری داشتند ولی اخیرا استفاده مسکونی این نوع دربها زیاده گردیده است.

این دربها شامل یک موتور می باشد که به میله چرخش متصل است و درب به صورت بالا و پایین با استفاده از یک طناب حرکت میکنند.برای اینکه بتوان استفاده مسکونی از این درب ها کرد، باید تعدادی قطعات به آن اضافه کرد اما خیلی لازم به اضافه کردن قطعات نیست که شامل یک دستگاه نظارتی کابل برای زمانیکه کابل آسیب دید میباشد که بتوان متوجه گردید و یک مکانیزم بررسی قفل نصب درب اتوماتیک هنگام بسته شدن.مزیت این نوع دربها این است که دیگر نیازی به اتصال به سقف نمی باشد ولی عیب این درب این است که میله چرخشی حتما باید به موتور متصل گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.