آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

دسترس به BIOS

BIOS (Basic Input Output System): سیستم اساسی ورودی و خروجی کامپیوتر است.بعضی مواقع عیب­یابی مستلزم ایجاد تغییرات در BIOS است.

 

BIOS چیست؟در واقع BIOS رابطی بین ویندوز و سخت­افزازهای کامپیوتر شماست.ممکن است فکر کنید.BIOS جزیی از ویندوز می­باشد که در قالب پنجره های خاص قابل مشاهده است.اما اینطور نیست بایوس روی چیپی بر روی مادربرد ذخیره می­شود هنگامی که کامپیوتر را روشن می­کنید.بایوس سخت­افزارها سیستم شما را تست می­کند و سپس ویندوز را از هارد پیدا می­کند وآن را روشن می کند.

 

برای عملکرد صحیح لازم است هر BIOS با کامپیوتر  میزبان خودش تنظیم گردد.بایستی زمان تاریخ نوع کارکرد هارد را بشناسید این اطلاعات از طریق برنامه نصب BIOS (که معمولا COMS نامیده می­شود)ارایه شده­اند (به طور آماده هنگام خرید مادربرد)برای دسترسی به برنامه BIOS به طریق زیر عمل کنید.

 

1:کامپیوتر­تان را روشن کنید.                                                  

 

2:به دقت به صفحه مانیتور نگاه کنید تا پیام و دستور چگونگی ورود به BIOS را متوجه شوید این پیام همیشه حالت فلش دارد و همیشه هم با فشار دادن کلید خاص می­باشد اغلب این کلید Delete یا F2 است.یعنی شما همگام با روشن شدن کامپیوتر کلید delete یا F2 را فشار دهید و وارد BIOS شوید.

 

3:کلید تعریف شده را فشار دهید و وارد صفحه BIOS شوید اگر تعلل کنید صفحه مذکور رد می­شود و دوباره باید کامپیوتر را Restart کنید.

 

4:قسمتی راکه باید تغییر دهید پیدا نموده و تغییر دهید.آموزش تعمیر کامپیوتر و ساختار بایوس از کامپیوتری به کامپیوتری دیگر فرق می­کند ولی در کل همه سر راست هستند.

 

5:کلید save and exite را فشار داده و خارج شوید.این پیام در کامپیوتر های مختلف اندکی فرق می کند شما باید صحیح ترین گزینه را که به معنی ذخیره و خارج شدن است پیدا کرده و فشار دهید.

 

6:کامپیوتر­تان را Restart (راه اندازی مجدد) شده و بالا می­آید.

 

 

 

هشدار

تغییر اشتباه  BIOS ممکن است صدمه جدی به کامپیوتر برساند بنابراین خیلی محتاط عمل کنید.بسیاری از تنظیمات بایوس غیر صریح هستند بنابراین به آنها دست نزنید.و اگر فکر می­کنید اشتباها به تنظیمات آن دست رده و تغییر داده­اید با فشردن Exit without saving خارج شوید

 

مهدی مترجمی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.