آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

دوربین مداربسته و طبقه بندی آن

طبقه بندی بر اساس سیستم انتقال اطلاعات دوربین مداربسته

 

    دوربین مداربسته آنالوگ : دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) اطلاعات تصویر را به صورت سیگنال های آنالوگ ارسال می کند. رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است .

 

    دوربین مداربسته شبکه : دوربین مداربسته شبکه (IP CCTV) اطلاعات تصویر را به صورت دیجیتال و تحت پروتکل های شبکه ارسال می کند. بزرگترین مزیت دوربین های شبکه محدود نبود کیفیت تصویر آنهاست. درحال حاضر دوربین های با کیفیت بین 1.3 تا 5 مگا پیکسل به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند .

 

 

طبقه بندی براساس کاربرد و شکل دوربین مداربسته

 

 

    دوربین دام :  دوربین مداربسته های دام (DOM CCTV) نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل نیم دایره ای که به صورت سقفی نصب می شود. این دوربین های در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و انالوگ ساخته می شوند و از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند .

 

    دوربین بولت : دوربین های بولت (Bullet CCTV) نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل استوانه یا مکعب مستطیل که به صورت دیواری و در محیطهای بیرونی نصب می شوند. این دوربین ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند، این دوربین ها معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LEDهای تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. دوربین های بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند .

 

    دوربین باکس : اصطلاح باکس (BOX CCTV) به معنای جعبه است. دوربین های باکس نوعی از دوربین های مداربسته معمولا به شکل مکعب مستطیل که لنز آن به صورت جداگانه نصب می شود. . دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند .

 

    دوربین گردان (PTZ) : دوربین های گردان (PTZ CCTV) را با نام های متفاوتی میشناسند بعضی از این نامها عبارتند از PTZ، Speed Dome، Fast Dome و ... این دوربین ها دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و زوم کردن در یک زاویه خاص هستند .

 

    دوربین چشم ماهی : اصطلاح چشم ماهی معادل فارسی شده اصطلاح Fisheye است. دوربین های چشم ماهی در واقع یک دوربین عادی شبکه هستند که به لنز چشم ماهی مجهز شده و قابلیت دریافت تصاویر در تمامی زوایا را دارد. این دوربین ها می توانند در محیطهای وسیع هم سطح تصویری بسیار مناسب در تمامی جهات برای شما ایجاد کنند .

 

    دوربین مینیاتوری (مخفی) : دوربین های مداربسته مینیاتوری رایجترین نوع دوربین های مداربسته مخفی هستند که خصوصیت اصلی آنها اندازه کوچک آنهاست.  دوربین مداربسته های مینیاتوری معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.