آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

چگونه دچار گوگل پنالتی نشویم؟

 

وحید افشاری   

تقریبا همه کسانی که تمام یا قسمتی از تجارتشان بصورت آنلاین است گوگل و خدمات جستجوی آن را بخوبی می شناسند و از نقش موثر کسب رتبه در موتورهای جستجو برای رونق کارشان بخوبی آگاه هستند. مردم بیش از۳٫۵ میلیارد بار در روز برای جستجو کالا و یا خدمات در گوگل به جستجوی نیازشان با استفاده از عبارات کلیدی می پردازند و وب سایت‌هایی را انتخاب می‌کنند که رتبه بالاتری در گوگل دارند. اما چگونه می توان در عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کارمان رتبه بهتری در گوگل  داشته باشیم؟

 

پاسخ به این سوال در یک عبارت خلاصه می شود: SEO یا سئو کوتاه شده عبارت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد که بطور خلاصه شامل مراحل زیر است:

 

۱- ایحاد یک وب سایت مورد پسند گوگل

 

۲-  تولید محتوایی که کاربران به دنبال آن هستند

 

۳- ایجاد اعتبار برای وب سایت

 

اما بسیاری نمی‌دانند عمل نکردن به اصول مورد تایید گوگل برای بهینه سازی چه عواقبی برای وب سایت‌شان دارد.

 

بزرگترین کابوس وبمسترها، گرفتار شدن در تله گوگل پنالتی است. جریمه هایی از جنس حذف شدن ار نتایج برای مدتی طولانی.

 

ولی یک وبسایت چگونه در معرض حذف از نتایج بواسطه جریمه های گوگل قرار می‌گیرد؟

 

۱- محتوای نامناسب یا کپی شده از دیگران

 

گوگل از الگوریتمهای خاصی برای تشخیص محتوا و زمینه فعالیت یک وبسایت استفاده می‌کند. بنابراین نحوه نگارش و استفاده از کلمات نقش بسزایی در دسته بندی و رتبه دهی وب سایت شما دارد. استفاده نادرست از محتوا و کپی کردن محتوای دیگران باعث حذف موقتی (تا حذف محتوا) از نتایج گوگل می‌گردد.

 

۲- سایتی با سرعت پایین و دیگر مشکلات فنی

 

مهمترین قسمت قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل، قابلیت دیده شدن توسط ربات های این موتور جستجوست. اگر ربات های گوگل نتوانند صفحات و محتوای سایت شما را بدرستی و با سرعت بررسی کنند براحتی شما را نادیده می‌گیرند (گوگل پنالتی ). بهتر است بدانید ۹۰۰ میلیون وب سایت دیگر در صف انتظار قرار دارند و گوگل نمی تواند برای باز شدن صفحه سایت شما مدت زمان طولانی صبر کند.

 

۳- لینک بیلدینگ ناشیانه

 

ارزش گذاری صفحات در وب و موتورهای جستجو بر اساس لینک صورت می گیرد.به این معنی که کیفیت، کمیت، ارتباط و اعتبار سایت لینک دهنده، تاثیر بسزایی در رشد رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت. متاسفانه بسیاری به پارامترهای لینک اهمیت نداده و با لینک بلیدینگ بی کیفیت، باعث عدم رشد و در مواردی حذف سایت شان از نتایج می شوند.

 

وب سایت معتبر kissmetrics در مقاله ای جامع، تمامی دلایل گوگل پنالتی را شرح داده است.

 

به یاد داشته باشیم، بهینه سازی وب سایت بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف دارد و قطعا حضور یک حرفه ای در کنار شما، باعث افزایش رتبه و در نهایت افزایش در آمد شما خواهد شد. همچنین بک مشاور قوی و با تجربه شما را درباره گوگل پنالتی راهنمایی خواهد نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.