آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

ارتقای هارد دیسک

 

در یک رایانه ی لپ تاپ ، هارد دیسک کندترین سرعت را درمیان تمامی قطعات دارد، بنابراین جایگزین کردن هارد درایو با یک هارد درایو پرسرعت تر می تواند نقش بسیار موثری در بهبود کارایی یک سیستم داشته باشد.

معمولا درایوهای پر سرعت تر ، قابلیت سازگاری با درایوهای کم سرعت تر دارا میباشند بنابراین اکثر هارد دیسک های پر سرعت میتوانند در لپ تاپ های قدیمی تر بکار گرفته شوند.

مشروط بر انکه مادر برد لپ تاپ قدیمی قادر به حمایت از نوع و میزان ظرفیت هارد دیسک جدید باشد.

 با مراجعه به دفترچه مشخصات مادر برد  و آموزش تعمیرات لپ تاپ میتوان دریافت که آیا لپ تاپ شما از هارد دیسک جدید پشتیبانی میکند یا خیر. مثالی از یک هارد دیسک معیوب در اینجا به ذکر یک نمونه عینی و عملی از خرابی هارد درایو نوت بوک میپردازیم:

هنگامی که دکمه POWER  لپ تاپ فشار داده میشود، سیستم به طور عادی راه اندازی شده و لوگوی قرمز رنگ مربوط  به این نوت بوک خاص بروی نمایشگر LCD  ظاهر میشود.

 

پس از چند لحظه لوگو ناپدید شده و نمایشگر تاریک شده و هیچ تصویری در آن دیده نمیشود حتی نشانگر مکان نما نیز بر روی نمایشگر قابل مشاهده نمی باشد.

با این وجود هنوز نور آبی رنگ مربوط به دکمه ی روشن و خاموش قابل مشاهده بوده و فن های موجود در سیستم یه چرخش طبیعی خود ادامه میدهند همچنین دیود نورانی سبز رنگ مربوط به هارد درایو در هنگام روشن شدن سیستم چشمک میزند اما پس از مدتی بدون هیچ فعالیتی باقی می ماند.

 پس از بررسی دقیق تر مشخص میشود که هر چند هیچ تصویری بروی نمایشگر LCD  وجود ندارد اما صفحه نمایشگر کاملا تاریک نبوده و دارای نور بسیار ضعیفی است که این نور مربوط به لامپ CCFL  پشت صفحه LCD  است .

با تعویض حافظه RAM  هیچ تغییری در لپ تاپ مشاهده نمیگردد. قطع کردن کارت شبکه ی بی سیم نیز تاثیری بر بهبود عملکرد سیستم ندارد. با کمال تعجب مشاهده میگردد که با قطع هارد دیسک سیستم بطور طبیعی بالا می آید و فقط در مرحله ی راه اندازی هارد دیسک باقی میماند و پس از تعویض هارد دیسک با یک هارد دیسک جدید مشکل آن برطرف میشود.

 

اگر هارد دیسک رابا یک نرم افزار ویژه آزمایش کنید مشاهده میکنید که هارد دیسک معیوب است تنها مشکلی که اکنون وجود دارد این است که با استفاده از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات مهم هارد دیسک معیوب را از طریق اتصال آن به بک سیستم دیگر بازیابی نمایید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.