آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

تعمیر فکس

 

آموزش نکات زیر در دوره های

 

توانایی تشخیص و بررسی مکانیزم کار دستگاه های دورنگار

 

توانایی بکارگیری انواع کاغذ در دستگاه دورنگار و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری

 

توانایی نصب و راه اندازی دستگاه های دورنگار

 

توانایی کار با انواع دورنگار

 

توانایی تست و تنظیم عملکرد دتسگاهم های دورنگار و کدهای مربوطه

 

توانایی بررسی ساختمان ظاهری دورنگار

 

توانایی بررسی اصول مکار سنسورها

 

توانایی بررسی و عیب یابی منبع تغذیه

 

توانایی بررسی وعیب یابی موتورهای AC,DC,STEP موتور

 

توانایی بررسی اصول کار رله

 

توانایی بررسی و عیب یابی انواع لامپ مورد استفاده در دورنگار

 

توانایی بررسی و عیب یابی انواع آینه مورد استفاده در دورنگار

 

توانایی بررسی اصول کار SCAN و عیوب آن و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری

 

توانایی بررسی اصول کار سیستم چاپ لیزری و عیوب آن

 

توانایی بررسی مسیر عبور کاغذ

 

توانایی بررسی و عیب یابی انواع سیستم چاپ دستگاه دورنگار

 

توانایی سرویس دستگه دورنگار

 

توانایی بکارگیری تست های عیب یابی دستگاه های دورنگار

 

توانایی بررسی دتگاه های دورنگار با قابلیت اسکن نمودن

رفع مشکلات صفحه نمایشگر چند منظوره (MULTI FUNCTION DISPLAY)

 

چگونگی کم کردن کیلومتر.

 

آیا Air bag ایسیو عمل کرده؟ چطور باید متوجه شویم که عمل کرده است؟

BSI قادر به راه اندازی چراغ های کوچک ومه شکن عقب نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

 

BSI قادر به راه اندازی شبکه های CAN,VAN نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

BSI قادر به راه اندازی قفل مرکزی نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

BSI قادر به راه اندازی برف پاک کن عقب نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

BSI قادر به راه اندازی راهنما نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

BSI و آموزش تعمیر ایسیو قادر به راه اندازی برف پاک کن عقب نمی باشد درصورتی که سیستم سالم است.

تمامی چراغ های پشت آمپر روشن می ماند وخودرو روشن نمی شود.

BSI قادر به راه اندازی شیشه بالابر ها نمی باشد در صورتی که سیستم سالم است.

BSI قادر به روشن کردن چراغ چک نمی باشد.

تعمیرات بخش  BM34 و روش رسیدن به عیوب آن.

قسمت COM2000 فرمان بوق یا چراغها را صادر نمی کند.

آیا BSI دانلود نمیشود ویا ایراد دیگر دارد؟

آیا شبکه can سیستم multiplex دچار مشکل شده است؟

 

در خودرو Display 206 خراب یا کم نور شده است.

 

آیا یونیت ABS دچار مشکل شده است؟

 

برخی از عیوب و سوالاتی که برای خودروهای دوگانه سوز بوجود می آید:

هواکش پراید و پیکان CNG می ترکد.

موتور خودرو بنزین و گاز را با هم مصرف می کند.

دور موتور بالای 3000 نمی رود و شعله داخل اگزوز می زند.

گاز مخزن تمام شده است ولی گاز وارد مخزن cng نمی شود.

خودرو روی گاز کار می کند ولی روی بنزین روشن نمی شود.

خودرو روی بنزین و گاز روشن نمی شود.

دور آرام نوسانات و آموزش تعمیر ایسیو دارد.

خودرو در سرعت 80 از روی گاز به روی بنزین می رود.

خودرو روی گاز در حال حرکت وقتی خلاص می کند خاموش می شود.

خودرو روی گاز کار نمی کند.

در خودروهایی که مخزن ندارند با در آوردن فیوز CNG خودرو روی بنرین روشن می شود و با بودن فیوز خاموش می گردد.

سنسور اکسیژن در یک حالت می ایستد.

روی گاز در دور آرام خوب کار می کند ولی دور را که بالا می بریم خاموش می کند. در این شرایط عقربه گیج فشار افت فشار نشان می دهد.

نکته ای درباره ای سی یو

 

    در کدام حالت روشنایی فازمتر بیشتر است؟

آیا میدانید که جرقه ای که گاهی اوقات بین دست شما و اشیا فلزی مانند در فلزی زده می شود، می تواند بیش از چند هزار ولت پتانسیل داشته باشد؟

 

باطری به باطری کردن خودرو به صورت سری

 

    برخی اوقات رانندگانی که به هر دلیلی خودروشان به علت ضعیف بودن باطری یا خالی کردن باطری دشارژ شده می خواهند با سری کردن باطری های دو خودرو اقدام به استارت و روشن کردن خودرو و آموزش تعمیر ایسیو کنند.

 اگر فرض کنیم دو باطری 10ولتی را سری کنیم مجموعاً 20ولت ببرق داشته که در خودروهای انژکتوری می تواند موجب رسیدن به ecu انژکتوری شود، ریسک سوختن ecu به طور استاندارد 16 ولت است.

 

    اگر هر یک از موارد زیر را انجام شود حافظه موقت موجود در ecu خودرو پاک شده و خودرو تا مدتی به دلیل از دست دادن برخی از پارامترهای لحظه ای خود، عملکرد موتور را دچار اختلال کرده و موتور تا مدتی بد کار خواهد کرد.

 

    این عوامل عباتند از :

 

    1-جداکردن کابل باطری بیش از چند ثانیه

    2-جداکردن سوکت های ecu بیش از چند ثانیه

    3-جداکردن فیوز f03 و رله شماره236 بیش از چند ثانیه

 

    در چنین حالتی باید خودرو دوباره تجدید حافظه شود.

 

 خودرو دارای سکته های بی دلیل و نابهنگام نموده و در هنگام تعویض دنده و به خصوص در هنگام دنده معکوس کشیدن راننده احساس می کند که خودرو لحظه ای دچار مکث می شود.

البته این مورد در خودروهای نو زیاد محسوس نیست ولی در هر صورت تجدید حافظه ی ecu کاملا مفید خواهد بود.

 

 

پردازش اطلاعات در خودرو

 

    Ecu یا واحد پردازش کننده اطلاعات در خودرو نقشی به مانند مغز در بدن انسان را دارد.

 

    اصولاً در فرآیند ساخت قطعات الکترونیک دو تکنولوژی ttl و cmos وجود دارد.

 

    تفادت اولیه و ظاهری این دو در مقاومت آنها در برابر عوامل خارجی است. Ttlها نیازمند یک تغذیه ثابت بوده و دیرسوز هستند ام cmosها دقیقاً برعکس هستند. آموزش تعمیر ایسیو یعنی با ولتاژهای متغییری مانند باطری خودرو کار کرده اما وقتی تحت عوامل شدید قرار بگیرند کاملا از بین نمی روند بلکه با ایجاد روزنه هایی در عوامل الکترونیک داخلی موجب می شوند که ظرف مدت طولانی تری مثلا در حدود دوماه از کار افتاده و به یکباره بسوزند.

    نکته ای که باید مورد توجه قرار دارد این است که تکنولوژی ساخت ecu انژکتور تلفیقی از هر نوع cmos و ttl بوده و ایجاد هر یک از شرایط بالا در وهله اقدام، ظاهراً بر روی ecu بی اثر به نظر می رسد، اما این مهم در داخل آن موجب سوختن ecu پس از چند هفته خواهد شد.

 

    - جداکردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است

 

    همانطور که می دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود 14 ولت است، اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است. قله (پیک) تولید ولتاژ دینام برحسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به بیش از 16 ولت نیز می رسد.

    در حالت عادی که کابل های باطری متصل است این نوسان ولتاژی به دلیل خاصیت خازنی باطری تعدیل می شود اما اگر کابل باطری در هنگامیکه خودرو روشن است، باز شود، این نوسانات می تواند بر روی قسمت های حساس خودرو (تمامی کنترل یونیت های الکتریکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.

    حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژیecu به طور استاندارد تا 16 ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ecu وجود دارد، طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن این کار عاقلانه به نظر می رسد.

 

    - امتحان جرقه از روی وایر شمع با اتصال آن به بدنه

 

    وقتی وایرها را از سر شمع ها می کشید و برای امتحان برق ارسالی به سر شمع ها توسط وایر مربوطه به بدنه جرقه ایجاد می کنید، ممکن است که مقدار جریان نا بهنگام غیر قابل کنترلی را در ثانویه کویل ایجاد کنید. برق ثانویه کویل با برق ثانویه کویل با برق سیم پیچ اولیه آن دارای تاثیر متقابل هستند. سیم پیچ اولیه کویل نیز برق خود را مستقیماً از ecu می گیرد. این کار مکن است موجب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و آسیب رسیدن به قسمت های حساس (تمامی کنترل یونیت ها) به خصوص ecu انژکتور شود. در صورت تمایل به چک کردن برق سر شمع ها از یک شمع فیلر گیری شده یدک استفاده کنید تا میزان جریان دهی ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

 

    - آب زدن به ecu

 

    اگر پشت جعبه ecu را باز کنید خواهید دید برای جلوگیری از فنوذ آب قسمت فیبر مدارچاپی و حتی پین های داخلی با ماده ای موم مانند پوشیده شده اما در هر صورت پین های نری خارجی سوکت ecu بدون محافظ هستند و خیس شدن آنها موجب اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال زیاد به ecu آسیب بزند و نیاز به آموزش تعمیر ایسیو دارد.

 

    - دست زدن به پین های ecu

 

    یکی از مواردی که اغلب مشکل ساز می شود و اکثراً با آن ناآشنا بوده و یا مورد غفلت قرار می گیرد دست زدن و یا دست کاری پین های ecu است که به دلیل ریسک الکتریکه ساکن بدن می تواند موجب آسیب زدن های جدی به آن شود.

    الکتریسیته بدن گاهی اوقات تا هزارها .لت می تواند بالا رود ، در صورتی که می خواهید قدرت برق موجود در بدن خود را درک کنید آزمایش زیر را انجام دهید:

    یک فازمتر برق شهر را برداشته و آن را به در آهنی که رنگ نخورده باشد بزنید، پای خود را به آرامی بر روی فرش بکشید. فازمتر به راحتی روشن شده و اگر این کار را ادامه دهید به طور دائم فازمتر روشن می ماند.(در این حالت باید جوراب به پا داشته باشید) حال همان فازمتر را به پریز برق شهری بزنید فازمتر دوباره روشن می شود.

 

راهنمای خرید دستگاه کپی

 

از آنجایی که تقریبا تمام دستگاههای فتوکپی قابلیت پرینت و اسکن را دارا هستند.

 

الف ) یکی از موارد مورد نیاز برخی کاربران چاپ با کیفیت بر روی کاغذ های گرم بالا در تیراژ بالا است. متاسفانه هیچ یک از چاپگر ها و چندکاره های جوهر افشان و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری  توان چنین کاری را ندارند .

بنابراین بهتر است یک دستگاه فتوکپی رنگی تهیه کنیم.

 

این دستگاهها نیز کاغذ تا 170 – 180 گرم را با کیفیت بالا پرینت میگیرند .

که با توجه به اینکه هزینه این دستگاهها بالاست در صورتیکه استفاده ما مقطعی باشد و یا از کاغذ سنگین تر استفاده می کنیم بهتر است کار چاپ خود را به چاپخانه بسپاریم .

 

ب ) چرا با وجود امکانات و سرعت برابر دستگاههای چندکاره لیزری و فتوکپی چرا دستگاههای فتوکپی قیمت بیشتری دارند؟

 

دستگاههای چندکاره در مقایسه با دستگاههای فتوکپی سرعت بیشتری دارند ولی توان ماهانه دستگاههای فتوکپی بسیار بیشتر است و یا ممکن است که ما در چند دقیقه تعداد بیشتری پرینت یا کپی با یک دستگاه چندکاره لیزری بگیریم

 ولی دستگاه فتوکپی ساعات متوالی طولانی تری در روز کار می کند به علاوه این که تونر های با حجم بسیار بالا و با قیمت مناسب تر مصرف میکنند و هزینه چاپ بسیار پایین تری دارند .

 

 به عبارتی اگر ما در روز بیش از 1000 برگ پرینت یا کپی داریم بهتر است یک دستگاه فتوکپی تهیه کنیم .

 اما اگر میزان کار روزانه ما کمتر از این مقدار است بهتر است به جای هزینه کردن برای یک دستگاه کپی با قیمت بالا یک چندکاره لیزری تهیه کنیم.

دستگاه های فتوکپی رنگی قیمت هایی به مراتب بالاتر از دستگاهها فتوکپی سیاه و سفید دارند .

 اگر ما حجم کار بالایی کپی سیاه و سفید داریم و هر از گاهی نیز به چاپ رنگی نیاز پیدا کنیم یکی از راه ها، خرید یک دستگاه فتوکپی سیاه و سفید به همراه یک پرینتر جوهر افشان یا لیزری رنگی است .

 یکی دیگر از مزایای دستگاه فتوکپی داشتن تغذیه کننده کاغذ حجم بالا و آموزش تعمیر ماشینهای اداری می باشد به علاوه اینکه برای استفاده در انتشارات آپشن هایی مانند سورتر کاغذ و منگنه زن و … نیز وجود دارد و یا به دستگاه ها اضافه می شود.