آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سنسور دمای اب

 

1-     دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک میباشد یا بعد از گرم شدن موتور.

2- بد روشن شدن خودرو در اب و هوای سرد.

3- داغ کردن خودرو و دیر روشن شدن فن و آموزش تعمیر ایسیو .

 

4-     یکسره کار کردن فن رادیات.

 

 

حالا چرا بد کار کردن این سنسور چرا باعث بروز این مشکلات میشود؟

 

برای تنظیم دور موتور در زمان استارت اولیه این مورد به عهده استپ و ECU میباشد اما در ابتدا اطلاعات از سنسور دما اب گرفته میشود. حال اطلاعات این سنسور چه کار هایی انجام میدهد؟؟

 

1- فرستادن اطلاعات به کنترل یونیت انژکتور های برای زمان پاشش و شمع ها برای جرقه.

2- ساسات اتوماتیک.

 

نکته : با خرابی این سنسور فن رادیات درست عمل نمیکند وخودرو گرم کرده وجوش می اورد ودمای اب در هنگام روشن شدن فن بسیار بالاتر از قبل در پشت امپر دیده میشود وخودرو بدون هیچ دلیل مکانیکی هنگام صبح با استارت زیاد روشن می شود

 

روش تعمیر:

 

1.     وقتی به این نتیجه رسیدید که این سنسور خراب است ابتدا مسیر سیم کشی برسی شود وسپس تعویض قطعه مورد نظر

 

 

سنسور سرعت خودرو:

 

این سنسور بر روی گیربکس نصب گردیده است ویک سیگنال با فرکانسی مناسب با سرعت شفت خروجی گیربکس تولید می نماید.

 

با از کار افتادن این سنسور مشکلاتی از قبیل خاموش شدن موتور در بعضی اوقات و بد کاردن موتور در سرعت های بالا میباشد.

 

نکته : این سنسور باعث کات اف موتور قبل از ردلاین میشود و به علت نامشخص بودن دنده و وضعیت شیب وسربالایی سوخت به شدت افزایش میابد وخودرو هنگام شتاب گیری  دچار لرزش شده  و در مواردی سرعت خودرو از 120km در دنده اوردرایو بالاتر نمیرود

 

روش تعمیر:

 

1.     این ایراد مربوط به دنده سنسور می تواند باشد اگر دنده سالم باشد سنسور حتما تعویض گردد در مواردی ایراد مربوط به سوکت وسولفاته زدن ان می باشد

 

سنسور دریچه گاز:

 

پتانسیومتر دریچه گاز بر روی محفظه دریچه گاز قرار گرفته است و وظیفه آن این است که وضعیت دریچه گاز را به ولتازی متناسب با موقعیت دریچه گاز که توسط Ecu و آموزش تعمیر ایسیو مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل نماید.

 

 

1- کارکرد بد موتور همراه با بالا نرفتن دور موتور از یک حد خاص.

2- ایجاد دود که ثابت نیست و بنا به شرایط متفاوت میباشد.

3-گاز خوردن بی دلیل خودرو زمانی که پا را از روی پدال بردارید

 

نکته : خرابی این سنسور باعث خاموش شدن خودرو هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز و دودکردن وگاز خوردن ونداشتن شتاب اولیه . (برای رسیدن به دورخاص بیشتر از حالت طبیعی روی پدال فشا ر وارد می شود ) و شتاب گیری بافشردن پدال گاز هم زمان نیست

 

روش تعمیر:

 

1.     ابتدا سوکت سنسور سپس سیم کشی برسی شود .

 

2.     تعویض سنسور با نو .

سنسور فشار گاز کولر و سنسور اینرسی در خودرو

 

سنسور فشار گاز کولر:

 

با خراب شدن این سنسور اولین مورد در کارکرد فن ها به وجود میاید. بدین صورت که با زدن بلافاصله کولر فن ها روشن نمیشود. و همچنین در زمانی که فشار گاز کولر بالا یا پایین بیاید دستور روشن و خاموش شدن به کولر رو نمیدهد و باعث اسیب جدی به کل مجموعه و آموزش تعمیر ایسیو میشود.

 

نکته : این ایراد را میتوان با اطمینان از فشار استاندارد گاز کولر با روشن کردن کولر و گوش دادن به صدای کمپرسور کولر تشخیص داد . اگر کمپرسور به صورت مکرر قطع ووصل شود این سنسور خراب است یا فشار گاز کولر کم است

 

روش تعمیر:

 

1. سیستم کولر بسیار حساس است وبه علت تخصصی بودن سیستم وجلوگیری از خسارات بیشتر تعمیرات کولر را به متخصص این کار بسپارید .

 

 ۞ سنسور اینرسی:

 

 

 

سوئیچ اینرسی بر روی قسمت خاصی در خودرو که کمترین ارتعاشات را دارد واقع شده است. این سوئیچ در حالت عادی بسته است و هنگام وارد شدن نیروی شدید نا گهانی مانند ضربه تصادف باز شده و باعث قطع شدن مدار پمپ بنزین و سایر مدار های اصلی میگردد.

 

با فشار دادن در پوش لا ستیکی سوئیچ به حالت اولیه باز میگردد.

 

در آموزش تعمیر ایسیو این سنسور که نوعی سوییچ میباشد با دریافت ضربات در زمان تصادف خودرو با قطع جریان بنزین از احتمال اتش سوزی تا حد بالایی میکاهد.

اما این سوییچ در خودرو های پیکان اردی سمند پرشیا و405 انژکتوری با قطع برق ECU باعث خاموش شدن سریع خودرو میشود.

در 405 کاربراتوری با قطع برق پمپ برقی کار میکند. اما این مورد عملا کارایی ندارد چون این پمپ در زمان سرعت های بالا به کمک پمپ اصلی اومده و وظیفه تامین بنزین مورد نیاز خودرو رو بر عهده میگیرد. که یک ضعف محسوب میشود.

 

در 206 های غیر مولتی پلکس این سوییچ باز جریان پمپ برقی رو قطع میکند.

اما چون هنوز مقداری بنزین در مجموعه سوخت رسانی و ریل سوخت هست موتور تا مدت کمی به کار خود ادامه میدهد.

اما این مورد در 206 های مولتی پلکس کمی به صورت حرفه ای تر عمل میشود و سنسور با توجه به هر ضربه ای عمل نمیکند بلکه ابتدا شدت ضربه توسط BSI محاسبه شده و بعدا اگر با پارامتر های موجود تطابق داشت عمل کرده و جریان پمپ قطع میشود.

 

نکته: در خودروهای جدید علاوه بر برق پمپ بنزین برق کوئل ورله قدرت در رله دوبل قطع می شود

آموزش تعمیرات فکس

 

آموزش تعمیرات فکس :

 

فرمتر

کاغذکش

ترمال هد

کارتریج

 فیلم

فیوزینگ

 نحوه ی ارسال

نحوه ی دریافت

 

به طور کلی دستگاه فکس به صورت حرارتی و فیلم و کارتریجی  از قطعات بالا که ذکر شد تشکیل شده که در کلاسهای آموزش تعمیرات ماشینهای اداری  این آموزشگاه به طور اصولی هر بخش توضیح داده شده و تمامی ایرادهای مربوط به هر بخش نیز به دانشجو به صورت عملی آموخته می شود.

 

و بعد از پایان یافتن تمامی بخشها به طور کلی این اجزا را به هم وصل کرده و دستگاه فکس را آماده ی کار می کنیم.

این روش باعث می شود که به صورت خیلی ساده و عملی بعد از اتمام کلاس دانشجو دید فنی کاملی از نظر سرویس و تعمیر و تشخیص عیب پیدا کند. و آموزشگاه اینکار را به صورت کاملا تضمینی و تخصصی انجام می دهد.

 

سرفصل های دوره آموزش تعمیرات فکس

 

 

    آموزش انواع فکس کاربنی و لیزری

    آموزش چگونگی کار با فکس

    آموزش تعمیرات فکس- نحوه شارژ فکس لیزری

    آموزش تعویض ریبون انواع مختلف فکس

    آموزش تعمیر و ریست کردن فکس

    آموزش تعمیر و باز و بستن دستگاه اسکنر

    آموزش عیب های رایج در دستگاه های فکس

    آموزش تعمیر فکس و ساختار دستگاه فکس

    آموزش عیب های مهم دستگاه فکس

    آموزش اصول کار دستگاه فکس

 

تعمیرات دستگاه فکس

 

دستگاه های فکس یکی از کاربردی ترین دستگاه های اداری برای برقراری ارتباط سریع از راه دور و ارسال اطلاعات می باشد

اغلب دستگاه های فکس به همراه دستگاه اسکن در بازار موجود می باشد، تعمیرات فکس امری حساس بوده و نیاز به تخصص بالایی دارد

کارآموزان در این بخش به صورت کامل با آموزش تعمیرات ماشینهای اداری و سایر ماشین های اداری آشنا شده و آماده کار می باشند.

 

سنسور ضربه و اکسیژن در خودرو

 

سنسور ضربه:

 

ضربه زنی در اثر احتراق پیش رس یا خود سوزی مخلوط هوا و سوخت در داخل موتور ایجاد میشود ودر صورت تداوم میتواند منجر به صدمه به قطعات موتورگردد.

 

در آموزش تعمیر ایسیو از جمله صدمات آن میتوان به ترک خوردن و ذوب شدن پیستون خم شدن شاتون وصدمه به شمع ها اشاره کرد.سنسور ضربه بروز آنرا حس کرده وبه Ecu گزارش میکند و Ecu در جهت جلوگیری از آن مقداری آوانس جرقه را کم کرده ونسبت هوا به سوخت را کمی غنی تر میکند.

 

با از بین رفتن ضربه زنی مجددا آوانس جرقه توسط Ecu افزایش میابد. این کاهش وافزایش مرتبا ادامه میابد تا جایی که موتور همیشه در شرایط آستانه ضربه زنی که حداکثر بازدهی وجود دارد کار کند.

 

این سنسور بادریافت اطلاعات ضربهای حاصل از احتراق سوخت ومیزان ضربه هر سیلندر و فرستادن این اطلاعات به ecu کمک میکند که اوانس و ریتارد جرقه به گونه ای تنظیم شود تا کمترین ضربه به سر پیستون وارد شود و موتور به نرمی کار کند.

 

با توجه به عملکرد سنسور ضربه و سنسور اکسیژن که به صورت موازی با یکدیگر در ارتباط میباشند اگر خراب شود احتمال تشخیص خرابی به وسیله کارکرد موتور به ویژه در زمان استفاده از بنزین با اکتان بالا.

 اگر تفاوت محسوسی در زمانی که موتور با بنزین معمولی کار میکند و زمانی که از بنزین با اکتان بالا استفاده میکنید مشاهده کردید میتوانید پی به خرابی این سنسور ببرید.

 

نکته : خرابی این سنسور باعث لرزش موتور و باعث روشن شدن چراغ چک میشود.

 

۞ سنسور اکسیژن:

 

 

 

سنسور اکسیزن بر روی مانیفولد خروجی وقبل از مبدل کاتالیتیکی نصب میگردد و مقدار اکسیزن موجود در گازهای خروجی را به صورت پیغام و لتازی به Ecu گزارش میکند.Ecu با توجه به مقدار ولتاز خروجی سنسور متوجه میشود که مخلوط غنی یا رقیق میباشد.

استفاده از این سنسور سیستم تزریق سوخت را تبدیل به حلقه بسته میکند یعنی اگر سوخت تزریق شده منجر به مخلوط غنی تر شده باشد آن را رقیق تر میکند و اگر مقدار سوخت کم بوده و مخلوط رقیق شده باشدآن را کمی غنی تر میکند.با انجام این عمل مقدار آلاینده ها به کمترین سطح خود میرسد.

 

 

 

تنها راه تشخیص این سنسور استفاده از دستگاه های تست الایندگی خودرو میباشد.

 

نکته : در آموزش تعمیر ایسیو خرابی این سنسور باعث روشن شدن چراغ چک شده و مصرف سوخت را بالا میبرد درحالی که خودرو صاف کار میکند

 

روش تعمیر:

 

1.     این سنسور باید تعویض گردد .

عیب یابی یونیت هیتر در دستگاه کپی

عیب: بدنه تفلون یا پرس خوردگی پیدا کرده اند.

 

تاثیر آن بر کپی: باعث پاک شدن تصویر و یا از بین رفتن و یا پاک شدن تونر کاغذ می شود.

 

رفع عیب: تعویض تفلون و پرس

 

عیب: کثیفی هات پرس رولر

 

تاثیر آن بر کپی: باعث کثیفی کپی می شوند  و نیاز به آموزش تعمیرات ماشینهای اداری دارند

 

رفع عیب: تمیزی پرس و تفلون در صورت نیاز تعویض آن ها.

 

عیب: سوختن ترمیستور

 

تاثیر آن بر دستگاه: روی صفحه نمایشگر پانل ERROR می آید و دستگاه آماده نمی شود.

 

رفع عیب: تعویض ترمیستور

 

عیب: سوختن ترمافیوز و لامپ هیتر

 

تاثیر آن بر دستگاه: باعث آماده شدن دستگاه می شود و در بعضی از دستگاه ها روی صفحه نمایشگر خطا نشان داده می شود.

 

رفع عیب: تعویض ترمافیوز و ترمیستور

 

نکته: ترمافیوز بعضی از دستگاه های فتوکپی کلیدی است و با بوجود آمدن اشکال در قسمت هیتر کلید ترمافیوز به بیرون می پرد که بعد از برطرف کردن اشکال با فشار دادن کلید ترمافیوز به حالت اول باز می گردد.

 بیشترین موردی که در آموزش تعمیرات فتوکپی باعث پریدن فیوز می گردد و کثیفی ترمیستور و یا فاصله ی گرفتن ترمیستور از هات رولر می باشد.

 

عیب: گشاد کردن یا خوردگی بوش تفلون و یا خرابی و یا تاب برداشتن هات رولر و پرس رولر.

 

تاثیر آن بر کپی: باعث چروک افتادن بر روی کاغذ کپی می شود و این چروک ها بیشتر در حالت طولی یعنی بالا و پایین است.

 

رفع عیب: تعویض بوش های تفلون و تفلون و پرس

 

عیب: کثیفی ناخنک های تفلون و پرس

 

تاثیر آن بر کپی یا دستگاه: باعث کنده شدن و یا خط افتادن روی تفلون و پرس و آموزش تعمیرات ماشینهای اداری می شود.

 

رفع عیب: تمیزی ناخنک ها

 

نکته: کثیفی سینی ورودی هیتر و نیز ناخنک ها عامل مهمی برای گیر کردن کاغذ می باشد.