آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سئو چیست و چه کار می کند؟

 

با فراگیرشدن مراجعه به موتورهای جستجو و به ویژه گوگل، صاحبان کسب و کارها هر چه بیشتر تلاش می کنند تا در ده رتبه نخست گوگل قرار بگیرند. آنان دریافته اند که کاربران وب در اغلب موارد پاسخ به نیاز خود را در میان سایتهایی که در صفحه اول نتایج قرار می گیرند، می یابند. البته اینکه مدیران سایتها و کاربران بر روی ده رتبه اول به توافقی نانوشته رسیده اند، داستان درازی دارد.

 

 سئو یا بهینه سازی سایت معادل فارسی عبارت SEO یا Search Engine Optimization است. آن تخصصی است که به مدیران سایتها و کاربران وب کمک می کند تا از طریق گوگل به یکدیگر برسند. ما در همینجا به این توضیح خلاصه بسنده می کنیم چرا که شناخت درست سئو نیازمند شناخت روش کار موتور جستجو است.

 

گوگل همیشه در حال سرزدن با سایتها و خواندن محتوای آنهاست و رونوشتی از محتواهای یافته شده را با روش مختص خود نگهداری می کند. این حجم بالای اطلاعات ذخیره شده در دیتاسنترهای گوگل به کمک آن می آید تا پاسخ درستی به جستجوهای کاربران بدهد. کاربر به گوگل مراجعه و عبارتی را جستجو می کند. درست در همان لحظه گوگل در میان اطلاعاتی که دارد، به دنبال مرتبط ترین پاسخها به جستجوی انجام شده، می گردد و این پاسخها را به ترتیب به وی نشان می دهد. کاربران به مرور دریافته اند که نتایج صفحه اول گوگل، مناسب ترین پاسخ مورد نظر را دارند و به یکی از همان سایتها سر می زنند.

 

این رفتار کاربران از دید مدیران سایتها و صاحبان کسب و کارها پنهان نمانده است و آنها نیز دریافته اند که کسب رتبه در صفحه اول گوگل به معنای جذب کاربران بیشتر است. از آنجا که رتبه های گوگل فروشی نیست پس باید راهی می یافتند تا در میان ده نتیجه اول گوگل حضور می داشتند و سئو پاسخ آنها بود.

 

سئو، تخصصی است که رفتار کاربران و گوگل را بررسی می کند و با اتخاذ سیاستهایی در تولید و انتشار محتوا و اعمال تغییراتی در طراحی و ساختار سایت و کمک گرفتن از سایتها و شبکه های اجتماعی و سایر قابلیتهای وب، به مدیران سایتها کمک می کند مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب نمایند.

 

جذب مخاطب بیشتر به معنای جذب هر کاربری نیست بلکه کاربری مد نظر است که به طریقی به محتوای سایت علاقه مند باشد. متخصص سئو به محتوای سایت، ساختار سایت و چیدمان محتوا، کاربری راحت آن از دید کاربران توجه ویژه دارد و در عین حال در تلاش است اعتبار سایت در میان سایتهای دیگر را افزایش دهد و با بالابردن کیفیت حضور سایت در نتایج گوگل، هر چه بیشتر کاربران علاقه مند را به سایت خود جذب نماید.

 

مشخص است که مزیت حضور در نتایج گوگل برخی را به سوء از استفاده از نتایج وامی دارد، بنابراین گوگل در تلاش برای مقابله با این سوء استفاده ها، به طور دایم شیوه رتبه بندی سایتها را تغییر می دهد. این تغییر همچنین از ثابت ماندن نتایج گوگل جلوگیری می کند و سایتهای بیشتری شانس حضور در صفحه اول را می یابند. متخصص سئو باید این تغییرات ریز و درشت در سیاست کاری گوگل و همچنین ذائقه کاربران را رصد کند و بتواند راهکار بروز به مدیران سایتها برای سود بردن از نتایج بالای گوگل ارایه دهد.

 

 سئو هر چند عمدتا مورد توجه بنگاههای تجاری و اقتصادی است اما نقش آن را در ساده کردن مسیر دسترسی به محتوای غیرتجاری را نباید نادیده گرفت. در حقیقت همه تولیدکنندگان محتوا اگر اصول ساده سئو را رعایت کنند، این شانس را خواهند یافت که محتوای خود را از طریق گوگل در اختیار افراد بیشتری قرار دهند. فعالان اجتماعی، موسسات غیرانتفاعی، استارت آپ ها، طراحان کمپین های مختلف اجتماعی و فرهنگی و ... می توانند از سئو بهره مناسبی ببرند.

 

مهدی رودکی

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی یا زاویه ای– Automatic Angular Doors

 

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی یا درب اتوماتیک شیشه ای کشویی زاویه ای دارای طراحی هوشمند و دقیقی است و از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که این دو قسمت با یکدیگر تشکیل یک زاویه می دهند.

 

 می توان برای وصف این نوع درب، دو درب اتوماتیک شیشه ای کشویی (اسلاید) را در نظر آورد؛ دو درب که هر کدام دارای دو لت هستند و به شکل راس مثلث در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند.

 

 در درب اتوماتیک شیشه ای زاویه دار یا مثلثی هر دو درب با یک اپراتور واحد کار می کنند.

 

در این حالت، لت های ثابت در طرفین و لت های متحرک در مرکز قرار می گیرند. این لت ها در کنار یکدیگر یک زاویه می سازند.

 

اساسا محدودیتی در ایجاد این زاویه وجود ندارد، اما به طور کلی این عدد می تواند بین 90 تا 175 درجه متغیر باشد.

 

 این زاویه و جهت باز شدن درب می تواند به سمت داخل و یا خارج ساختمان قرار بگیرد.

 

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی ورودی هایی با ظاهری چشمگیر برای ساختمان های مدرن ایجاد می کند.

   

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی

 

به علت زاویه دار بودن درب، امکان کنترل و نصب حسگر خطی وجود ندارد به همین خاطر درب اتوماتیک شیشه ای زاویه ای از حسگر مایکروویو برای تشخیص حرکت بهره می گیرد.

 

همچنین این درب قادر است با استفاده از سنسور های خود تردد و عبور و مرور را کنترل کرده و از برخورد درب با افراد جلوگیری به عمل آورد.

 با تشخیص وزن و یا حرکت توسط این سنسور ها، لت های متحرک به روی لت های ثابت جمع شده و باعث باز شدن ورودی می گردد.

 

 با استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی می توان از بیشترین میزان فضای ممکن برای عبور و مرور استفاده کرد.

 

چرا که لت های ثابت به طور زاویه دار قرار گرفته اند و بنابراین بر خلاف درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی، نیازی به درنظر گرفتن فضا برای آن ها نیست.

 

هدیه تبلیغاتی سنیتایزر

سنیتایزر تلفن همراه دستگاهی است که برای ضد عفونی نمودن تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با تولید اشعه UV یا ماوراء بنفش تمامی میکروارگانیسم های سطح تلفن همراه را به میزان ۹۹/۹۹۹ درصد از بین می برد.

 

بر اساس مطالعات انجام شده میزان آلودگی تلفن همراه تا ۱۸ برابر آلوده تر از کثیف ترین سطوح نظیر توالت گزارش شده است.

 بنابراین تمیز نمودن تلفن همراه که همیشه و همواره در تماس با دست، صورت و گوش می باشد موضوعی مهم و قابل توجه می باشد.

 

امروزه استفاده از تلفن همراه بعنوان هدایای تبلیغاتی به عنوان یک وسیله ضروری در زندگی روزمره بشر پذیرفته شده و میزان استفاده از آن به واسطه کاربرد های متنوع و مختلف آن روز به روز افزایش می یابد.

 

میزان نوموفوبیا یا همان ترس از جد اشدن از تلفن همراه ۶۶ درصد گزارش شده و این در حالی است که این آمار در سه سال گذشته ۵۳ درصد بوده است.

 

این گزارش حاکی است که ۷۰ درصد از خانم ها از دور بودن از موبایل خود هراس دارند و ۶۶ درصد از مردم قبل از خواب حتماً موبایل خود راچک می کنند.

 

میزان نوموفوبیا در بین سنین ۲۴-۱۸ سال ۷۷ درصد و ۷۲ درصد از مردم جهان نمی توانند بیش از ۱۵۰ سانتی متر مربع از موبایل خود فاصله داشته باشند.

 

از طرف دیگر دانشمندان میزان آلودگی تلفن همراه را به مراتب آلوده تر از کثیف ترین سطوح اطراف محل زیست انسان یعنی توالت گزارش کرده اند.

 

همه این ها اهمیت تمیز کردن تلفن همراه و هدایای تبلیغاتی را صد چندان نموده است. اما از آنجا که این وسیله الکترونیکی قابل شستشو نمی‌باشد و دستمال ها یا اسپری های معرفی شده برابر تحقیقات بعمل آمده اثربخشی چندانی را از خود نشان نداده اند، بنابراین استفاده از اشعه UV یا ماوراء بنفش به کمک میکروب کشی تلفن همراه آمده است.

برندهای جعلی انگلیسی، کره ای و تایوانی، بلای جان بازار دوربین مداربسته و حفاظت الکترونیک ایران

 

رقابت شدید در بین واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی، باعث بروز مشکل بزرگی بنام «مارک ها و برندهای دروغین» در بازار کشور شده است.

 

تا دیروز طراحی ظاهری و کیفیت تصویر مناسب دوربین‌ها، بهمراه یک وبسایت با پسوند «دات یو کِی»، «دات کِی آر» و… ابزاری مناسب برای شناسایی برندهای معتبر محسوب می‌شدند، اما امروز دیگر اینچنین نیست.

 

دوستانِ متقلب بقدری در کار خود حرفه‌ای شده‌اند که اصطلاحا مو لای درز ترفندهایشان نمی‌رود!

 

در ادامه با ما همراه باشید..

 

این دسته از واردکنندگان که متاسفانه تعدادشان روز به روز بیشتر می‌شود، در ابتدا محصولات مورد نظر شامل دوربین‌ها، ذخیره‌سازها، سیستم‌های اعلام حریق، سرقت یا کنترل تردد را بصورت OEM از چین وارد کشور می‌کنند.

 

برخلاف گذشته که معمولا ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین محصولات را انتخاب می‌کردند، مدل‌هایی را برمی‌گزینند که در حد چند دلار گران‌تر است، اما کیفیت بالاتری دارد.

 

بعنوان مثال بجای انتخاب دوربین ۱۵ دلاری، نمونه کاملا مشابه ۱۹ دلاری دارای سنسور و لنز قوی‌تر را انتخاب می‌کنند.

 

سپس با هزینه‌ای بین یکصدهزار تا ۱ میلیون تومان یک وبسایت با پسوند دات کو دات یو کی (CO.UK.) یا دات کو دات کی‌آر (CO.KR.) و یا دات کو دات تی‌دبلیو (CO.TW.) راه اندازی می‌کنند تا بازدیدکننده احساس کند با وبسایت اصلی در انگلستان، کره یا تایوان مواجه است!

 

پس از آن حضور گسترده در نمایشگاه‌ها، تبلیغات محیطی و کاتالوگ‌های شیک و حرفه‌ای، کار را تمام خواهد کرد!

 

این ترفندها برای قانع‌کردن ۹۰ درصد توزیع‌کنندگان و فروشندگان و همچنین ۹۹ درصد کاربران و خریداران نهایی کافی است.

 

از این تاریخ به بعد، قدرت بازاریابی و تبلیغات کلامی، کار دستگاه چاپ اسکناس را برای جناب متقلب، انجام خواهد داد!

 

متاسفانه درحال حاضر تعداد اینگونه برندهای دوربین مداربسته در بازار کشور، بسیار زیاد است.

نحوه عملکرد درب های اتوماتیک گیلجن

 

عملکرد بالای درب های اتوماتیک گیلجن دو نام fd-20-ft درب های نوسانی را برای پیشگیری از آتش سوزی ارائه میدهد .

 

درب اتوماتیک مقاوم ، ساکت و آرام ،جمع و جور این تنها سه ویژگی از برجسته از واحد fd 20 gilgen درب های نوسانی می باشد .

 

سیستم درب های گیلجن در حال حاضر دامنه خود را گسترش داده است . ” f ” تعیین واحد در درب های نوسانی fd-20-f مخفف آتش است .

 

در پیشگیری از آتش و ایمنی عملکرد آن ها به رسمیت شناخته شده وf fd-20- gilgen ترکیبی از راحتی و ایمنی :

 

سیستم کنترل بدون

 

تماس درب های نوسانی به صورت خودکار و برای استفاده روزانه است .

 

اگر حادثه ای رخ دهد ، آن ها دسترسی اضطراری و فرار ایمن و قابل اعتمادی می سازد که با یک وسیله قوی ترکیب شده که از گسترش آتش جلوگیری می کند .

 

نصب و راه اندازی واحد f fd-20- gilgen درب های نوسانی در جاهایی که ایمنی و حفاظت افراد الویت دارد پیشنهاد می شود .

 

نمونه هایی از آن درب اتوماتیک  : بیمارستان – مراقبت از خانه – ساختمان اداری و هتل ها می باشد .