آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

چند راه ساده ولی موثر در سئو و بهینه سازی

 

چند راه بسیار ساده و موثر برای بالا بردن سئو و بهینه سازی سایت ، بهتر است این موارد را روی سایت خود بررسی کنید سئو پیچیدگی وتکنیکهای خاص خود را دارد ولی اهمیت مسائل کوچک در سئو و بهینه سازی سایت نباید فراموش شود.

 

همیشه بعضی نکات در اولین نگاه شاید بسیار ساده و مبتدی به نظر بیایند اما در خیلی موارد دیده شده است که حتی موارد بسیار ساده هم در بعضی از وب سایت ها رعایت نمی شود . ما قصد داریم در این مقاله این نکات پیش پا افتاده ولی بسیار موثر را برای شما بازگو کنیم.

 

گاهی اوقات یک مدیر سایت برای  بهینه سازی سایت خود بسیار زحمت کشیده است یعنی کار لینک بیلدینگ ، بازاریابی محتوا و تمام المان های یک بازاریابی اینترنتی را انجام داده است ولی هنوز در صفحات یک و دو و سه گوگل هم ارتقاع رتبه پیدا نکرده است . شاید یکی از دلایلی که این سایت به رتبه های بالا دست پیدا نمی کند .

همانطور که میدانید یک وب سایت اینترنتی می تواند ویژگی های زیادی را برای شما داشته باشد :

 

    می توانید برند شوید

    می توانید هویت شخصی خود را به مردم بشناسانید.

    می توانید با افراد زیادی لینک شوید . ( این لینک به لینک بیلدینگ نیست ، بلکه به معنای این است که افرادی بیشتر را خواهید شناخت و همچنین افرادی بیشتری شما را خواهند شناخت ).

    در آخر هم می توانید مشتریانی را جذب کنید .

 

اما باید در ابتدای کار برای وب سایت خود زحمت بکشید . نابرده رنج گنج میسر نمی شود . باید کاری کنید که خزنده های گوگل برای سایت شما جذب شوند . انقدر از ساختار سایت شما خوششان بیاید که روزانه و یا ساعتی به سایت شما سر بزنند . برای این کار باید ساختار سایت شما user friendly باشد . گوگل بتواند به راحتی به صفحات مختلف شما بیاید .

 

راهنمای صفحات یا Pagination خوبی برای ساخت خود طراحی کنید.

 

Pagination سایت بعد از منوی بالا یک سایت ، مهمترین ویژگی در رتبه دهی به ساختار یک سایت می باشد .  شما باید به بهترنی شکل صفحات مختلف خود را سازماندهی کنید و آنها را همانند یک آرشیو در خدمت گوگل و کاربران بگذارید .

بدون Pagination کار سخت می شود . چون نمی شود که تمام مقالات در یک صفحه باشد . اصلا کار قشنگ و استانداری نیست .

 

نمایش پست های مرتبط

 

حتما بارها پیش آمده است که شما در گوگل کلمه ای را جستجو می کنید و وارد یک سایتی می شوید که پر از لینک های مختلف و دسته بندی های مختلف است . (که نمونه ای از آن را در پایین همین سایت می توانید مشاهده کنید ) زمانی که شما وارد این سایت و مقاله مورد نظر خود را پیدا نمودید ، این سایت لینک های بسیاری دیگر برای برای شما به نمایش می گذارید آنهم با تیترهای واقعا جذب کننده ! شما مجبور می شوید که روی آن لینک ها هم کلیک کنید . (یعنی آن سایت با شما کاری می کند که در سایت گردش کنید ) .

 

شما هم همین کار را انجام دهید .

 

در قسمت پائینی هر مقاله می توانید پست های مرتبطی از مقاله مورد نظر را به کاربران معرفی کنید . بدین صورت شما یک مکانیزم مناسب برای لینک های داخلی خود تدارک دیده اید . گوگل با مشاهده این وضعیت می بیند که لینک به صفحاتی داده اید که کاملا مرتبط با صفحه فعلی است و از این کار بسیار خوشش می آید .

 

بعنوان مثال اگر از وردپرس استفاده می کنید پلاگین های زیر در بحث نمایش پست های مرتبط بسیار مناسب هستند :

 

    12 Related Post Plugins For The WordPress Beginners

    3 “Must-Have” WordPress Related Posts Plugins

نمایش مقاله بعدی و قبلی

 

در پائین هر مقاله می توانید مقاله بعدی و مقاله قبلی را به نمایش بگذارید .

این کار یکی دیگر از عواملی است که کاربر را به مقاله های دیگر سایت خود جذب خواهید نمود.

 

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

 

دکمه های اشتراک گذاری را در قسمتی از هر مقاله خود قرار دهید . امروزه دیگر بسیاری از افراد ، اکانت گوگل پلاس و یا توئیتر خود را همواره انلاین می کنند و در حین انلاینی در این شبکه های اجتماعی وارد سایت شما می شوند و به صورت تصادفی روی دکمه پلاس وان و … کلیک می کنند ، . درست است که این ها همه فیلتر هستند ولی باز هم خوب است که این دکمه ها را بگذارید .  اگر هم نمی خواهید که شکل ظاهر سایت خود را از دست بدهید ( چون صفحه پیوندها نمایش داده می شود ، می توانید از عکس و لینک اشتراک گذاری استفاده نمائید . یعنی به جای api از عکس و لینک اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده نمائید .

حتی شده از دکمه شبکه اجتماعی ایرانی کلوپ نیز استفاده نمائید . بالاخره کلوپ هم بازدیدکننگان زیادی دارد

 

سئو و بهینه سازی سایت از موارد خاصی سرچشمه میگیرد.اکثر وبمسترها و مدیران سایتها سئو و بهینه سازی را فقط در ولید بودن کدهای سایت می دانند در صورتی که کاملا در اشتباهند.با هم نگاهی مختصر به تاریخچه می اندازیم.

 

علم سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ توسط وب مستر ها و مدیران سایتهای بزرگ شروع شد.

 در ابتدا همه وب مسترها می بایست تمام صفحات خود را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها ثبت می کردند تا در نهایت صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد.

امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی هم افزایش یافته است.

 

روش‌ها

شاخص گذاری کردن

 

موتورهای جستجوی پیشتاز همچون Yahoo!،Google و Bing از خزنده‌ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می‌کنند. صفحاتی که از داخل باقی صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو Link شده‌اند نیاز به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت خودکار پیدا می‌شوند.

 بعضی از موتور‌های جستجو ازجمله!Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می‌کنند که استفاده از خزنده‌ها را هم بصورت مجموعه‌ای از قیمت‌ها و نیز بصورت سیستم بها به ازاء هر Click، اجرا می‌کند.

 این برنامه‌ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه‌ای مشخص برای صفحه در لیست نتایج جستجو ضمانتی نمی‌کنند.

 

دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند.

Google ابزاری به نام Google Webmaster Tools ارائه می‌دهد که در آن می‌توان نقشه سایت را توسط خوراک XML ایجاد کرده و بصورت رایگان ارسال نمود تا از یافته شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق دنبال کردن Link‌ها پیدا نمی‌شوند، اطمینان حاصل نمود.

خزنده‌های موتور‌های جستجو می‌توانند به عوامل مختلفی در هنگام خزیدن در یک سایت توجه کنند.

 

تمامی صفحات ایندکس نمی‌شوند.

 

فاصله یک صفحه از ریشه سایت می‌تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده‌های موتورهای جستجو باشد.

 امروزه بسیاری از شرکتهای مطرح در دنیا به بررسی و اجرای خدمات  برای شرکتهای مختلف مشغول هستند.

 

صفحه فرود یا landing page

 

یکی از فاکتورهای مهم در خصوص سئو مشخص کردن صفحات فرود یا landing page است.

 

انتخاب کلید واژه‌های مناسب

 

انتخاب کلید واژه‌های مناسب یکی از فاکتورهای مهم در این رابطه‌است که بایستی توسط دارندگان وب سایت و برنامه نویسان در نظر گرفته شود.

 

جلوگیری از اجرای خزنده‌ها در صفحات

 

وبمسترها برای جلوگیری از نتایج ناخواسته در شاخص‌های جستجومی‌توانندعنکبوتهایی توسط فایل استاندارد robots.txt که در فهرست ریشه دامنه ذخیره می‌شود، بسازند که فایلها و فهرست‌های خاصی را مورد خزیدن (Crawl)قرار ندهد.

 

تولید محتوای جدید و کاربرپسند

 

یکی از کارهای مهمی که وب مسترها برای بهینه سازی سایت خود و یا سایت های دیگران انجام می دهند تولید محتوای مناسب و جدید برای آن سایت می باشد. محتوای مناسب علاوه بر اینکه بازدید یک سایت را بالا می برد اعتبار سایت را نزد موتورهای جست و جو افزایش می دهد و می توانید لینک های طبیعی برای سایت ایجاد کند.

چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند در سئو موفق باشد؟

 

شاید در نگاه اول، رقابت با سایت های بزرگ در نتایج جستجوی گوگل امری غیر ممکن به نظر برسد، اما بهتر است بدانید مدیریت وب سایت یک کسب و کار کوچک می تواند مزایای بسیار زیادی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت برایتان داشته باشد.

 

بنابراین، اگر شما هم وب سایت کوچکی دارید یا به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید. خواندن نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید برندهای بزرگ در زمینۀ کاری خود را در نتایج جستجوی گوگل به چالش بکشید.

 

برتری های یک وب سایت بزرگ

 

بدون شک یک وب سایت بزرگ و مشهور، برتری های بسیاری نسبت به وب سایت های کوچک دارد، به خصوص در زمینه  بهینه سازی سایت. برخی از مزایای وب سایت های بزرگ عبارتند از:

 

اعتبار دامنه یا Domain Authority

 

وب سایت های بزرگ، معمولاً مدت زمان زیادی است که مشغول به فعالیت هستند و بالطبع صفحات بسیار زیادی دارند. چنین وب سایت هایی، مرتباً درحال بروزرسانی محتوای سایت خود هستند و لینک بیلدینگ قدرتمندی دارند. به همین دلیل، اعتبار دامنه یا DA آنها بالا است.

 

تعداد و تنوع لینک های سایت

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، وب سایت ها بزرگ لینک بیلدینگ قدرتمندی دارند. همین، تعداد زیاد لینک های متنوع سبب می شود موتورهای جستجو (که بسیار سخت گیر و متعصب هستند)، رتبۀ بالاتری را به محتوای وب سایت های بزرگ اختصاص دهند. اگر همان محتوا، در یک وب سایت کوچک یا تازه تاسیس منتشر شود، مطمئناً رتبۀ قابل قبولی کسب نمی کند.

 

قابل اعتماد بودن

 

وب سایت های بزرگ طی سالها از طریق تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات گسترده توانسته اند خود را به عنوان برندی قابل اعتماد معرفی کنند. بنابراین، اکنون در بین کاربران اینترنت شناخته شده اند و حتی توانسته اند طرفدارانی متعصب به دست آورند.

 

منابع مالی

 

مطمئناً وب سایت یک کسب و کار کوچک، منابع مالی یک وب سایت بزرگ را در اختیار ندارد. برای مثال اگر بخواهیم سایت فروش بلیط هواپیما علی بابا را با سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی مقایسه کنیم، مسلماً وب سایت علی بابا، سرمایۀ بیشتری در اختیار دارد و می تواند از این سرمایه جهت بازاریابی دیجیتال و تقویت سئوی سایت خود استفاده کند.

 

امکان سرمایه گذاری

 

در بازاریابی دیجیتال (یا هر نوع بازاریابی دیگری)، اما و اگرهای بسیاری وجود دارد. مطمئناً وب سایت های بزرگ حاضر نیستند بر روی یک موضوع نامطمئن که هزاران اما و اگر به دنبال دارد، سرمایه گذاری کنند.

 

اینجاست که روزنۀ امید بر روی یک کسب و کار کوچک باز می شود. دقیقاً همین نقطه ای که وب سایت های بزرگ حاضر به ریسک کردن بر روی آن نیستند، برای یک وب سایت کوچک بهترین فرصت در بازاریابی دیجیتالی است.

 

انعطاف پذیری

 

وب سایت یک کسب و کار کوچک، چارچوب و قوانین پیچیده ای ندارد. در یک کسب و کار نوپا، شما می توانید اولویت های سایت خود را هر هفته تغییر دهید. همچنین، برای این کار نیاز ندارید همه چیز را با چند تیم مدیریتی هماهنگ کنید.

به این ترتیب، شما می توانید روش های مختلف بسیاری را برای یافتن بهترین رویکرد آزمایش کنید. یادتان باشد تیم های کوچک نسبت به تیم های بزرگ، سرعت عمل بالاتری دارند و قادرند مقدار زیادی کار را در مدت زمان کوتاهتری انجام می دهند.

 

خلاقیت

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یک کسب و کار کوچک قوانین و چارچوب پیچیده ای ندارد. به همین دلیل شما می توانید خلاق باشید. اگر ایده ای دارید، می توانید به راحتی آن را اجرا کنید.

 

برای مثال اگر در آژانس مسافرتی علی بابا کار می کنید، برای آنکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید، در ابتدا باید ایدۀ خود را با چند تیم مدیریتی در میان بگذارید. سپس، منتظر باشید که ایده هایتان بررسی و توسط مدیران مجموعه تایید شوند. در بهترین حالت، ایده های شما با کمی تغییرات، قابل اجرا خواهند بود.

تمرکز

 

به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما می توانید یک روشِ بازاریابی دیجیتال را برای خود انتخاب کنید و بر روی آن تمرکز کنید. به این شکل که اگر تصور می کنید سئو و بهینه سازی سایت می تواند به کسب و کارتان کمک کند، می توانید به سادگی از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی چشم پوشی کنید، تبلیغات گوگل خود را برای چند هفته متوقف کنید و تنها بر روی سئو و بهینه سازی سایت تان تمرکز کنید.

 

در یک وب سایت بزرگ، مانند سایت علی بابا، مدیر بازاریابی فهرست بلندی از کارهای هفتگی در اختیار دارد که نمی تواند از هیچ کدامشان چشم پوشی کند.

 

انتخاب زمینه فعالیت

 

درست است که آژانس مسافرتی علی بابا در حال حاضر بر روی فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگر زمینه های مرتبط با سفر فعالیت دارد، اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید بر روی یکی از این زمینه ها بی وقفه فعالیت کنید.

 

برای مثال شما می توانید با برنامه ریزی دقیق، تنها بر روی رزرو آنلاین هتل تمرکز کنید و تا زمانی که در این زمینه به یک متخصص تبدیل نشده اید، در زمینۀ دیگری فعالیت نکنید. این انتخاب زمینۀ فعالیت، مزایای بسیاری برایتان دارد که در ادامه توضیح خواهم داد.

اعتبار

 

شاید برندهای بزرگ تجاری، مشتریان و همکاران بزرگی داشته باشند. یک برند تجاری کوچک هم می تواند همکارانی معتبر و البته مشتریانی کمتر داشته باشد. نیازی نیست مانند یک برند تجاری بزرگ عمل کنید، بلکه بهتر است بر روی زمینۀ کاری خود تمرکز کنید تا بتوانید در طولانی مدت به یک کسب و کار معتبر تبدیل شوید. شاید کسب و کارتان به اندازه رقبایتان بزرگ نباشد، اما می تواند به همان میزان معتبر باشد.

 

بر روی کلمات کلیدی کم تر استفاده شده، تمرکز کنید

 

اجازه دهید در ابتدا، کمی دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کنیم. در جهانِ کلمات کلیدیِ سئو، کلیدواژه هایی وجود دارند که یک وب سایت بزرگ، برای مثال وب سایت علی بابا، نمی خواهد یا نمی تواند از آنها استفاده کند یا نسبت سود به هزینۀ آن برایشان به صرفه نیست یا حتی برایشان پیگرد قانونی دارد. این کلمات کلیدی عبارتند از:

 

کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail Keywords

 

درست است که وب سایت گردشگری علی بابا، کلمه کلیدی “سفر به استانبول” را هدف قرار داده است، اما شما می توانید با هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی طولانی مانند “راهنمای مراکز خرید استانبول” یا “در استانبول از کجا لباس بخریم؟” رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید.

 

باید بگویم که این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کردم و نتوانستم فهرست خوبی از مراکز خرید استانبول پیدا کنم. یکی از مزایای کلمات کلیدی طولانی این است که دقیقاً آن چیزی که کاربران به دنبالش هستند را هدف می گیرد.

 

بنابراین اگر قصد دارید کلمات کلیدی طولانی را برای کسب و کار کوچک خود در نظر بگیرید، ایجاد چنین فهرست هایی می تواند به سایت تان کمک کند.

 

 

کلمات کلیدی مقایسه ای

 

خب، وب سایت علی بابا هیچ وقت در محتوای سایت خود از نام دیگر برندها استفاده نمی کند و معمولاً خود را با رقبا مقایسه نمی کند. بنابراین شما هیچ وقت مطلبی با عنوان “مقایسۀ وب سایت گردشگری سفرمی با وب سایت گردشگری علی بابا” را در هیچ یک از این دو سایت مشاهده نخواهید کرد.

 

اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید چنین صفحه ای را در وب سایت خود داشته باشید و این دو سایت مطرح در زمینۀ خرید و فروش بلیط هواپیما را با یکدیگر مقایسه کنید. مطمئناً چنین صفحه ای بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

 

کلمات کلیدی غیر قابل استفاده

 

مطمئناً وب سایت علی بابا با تعداد زیادی هتل در ارتباط است و از آنجایی که وب سایت معتبری در زمینۀ گردشگری محسوب می شود، نمی تواند این هتل ها را رتبه بندی کند و فهرستی از ده هتل برتر ایران ایجاد کند.

 

در سمتِ دیگر ، وب سایت کوچک شما قرار دارد که چنین روابط گستردۀ تجاری با هتل ها ندارد. به این ترتیب، شما این فرصت را دارید که در سایت خود، کلمات کلیدی که وب سایت های بزرگ قادر به استفاده از آنها نیستند را به کار ببرید.

 

مطمئن باشید استفاده از چنین کلمات کلیدی، موقعیت سایت شما در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

 

یک زمینه کاری را هدف بگیرید و در آن معتبر شوید

 

همانطور که گفتیم وب سایت علی بابا بر روی کلمات کلیدی اصلی حوزۀ گردشگری تمرکز دارد، اما وب سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی می تواند تنها بر روی یک زمینه تمرکز کند. برای مثال می توان تنها بر روی برنامه های سفر یک شهر یا یک استان تمرکز کرد یا شهرهای مختلف را بر اساس معیارهای گوناگون رتبه بندی کرد.

 

تولید محتوای غیر مستقیم یا همان کسب درآمد غیر مستقیم

 

وب سایت علی بابا نه تنها به دنبال کلمات کلیدی، بلکه به دنبال محتوایی است که به خریدِ مستقیمِ بلیط هواپیما از سایت شان کمک می کند و با این روش، قصد دارد نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهد. اما شما نمی توانید از همین روش استفاده کنید. در ابتدای کار، شما نیاز دارید که اعتماد مشتریان را جلب کنید و خود را به عنوان شرکتی معتبر، معرفی نمایید.

بنابراین، باید محتوایی تولید کنید که رقبای بزرگتان قادر به استفاده از آنها نیستند. رقبای بزرگتان دربارۀ هتل ها، پروازها و شهرها تولید محتوا می کنند. بنابراین، شما می توانید وب سایتی باشید که فهرستی از بهترین ها ارائه می دهد یا مطالبی آموزشی دربارۀ سفر به مناطق مختلف منتشر می کند.

 

محتوایتان باید با کیفیت تر و کامل تر از رقبایتان باشد

 

شما می توانید وقت بیشتری را بر روی یک محتوا صرف کنید و محتوایی کامل تر و عمیق تر نسبت به رقبای بزرگتان تولید کنید. برای این کار باید در ابتدا کلمه یا کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری خود را انتخاب کنید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که ۱۰ برابر بهتر از دیگر مطالب موجود باشد. به خودتان قول دهید که زمان بیشتری را به تولید محتوا اختصاص می دهید. اگر محتوای شرکت های بزرگ ۲۰۰ امتیاز مثبت دارد، محتوای شما باید ۵۰۰ امتیاز مثبت کسب کند.

 

ایجاد روابط به صورت مستقیم

 

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، باید بتوانید بهتر از وب سایت های بزرگ (و به صورت مستقیم) روابط کاری خود را ایجاد کنید. مطمئناً زمانی که وب سایت علی بابا می خواهد با فردی یا مجموعه ای در تماس باشد، این کار را از طریق تیم روابط عمومی خود انجام می دهد. اما شما می توانید خودتان وارد عمل شوید.

 

برای مثال خودتان شخصاً با مشتریان یا هتل ها یا افرادی که به رابطه شان نیاز دارید، در تماس باشید. به سوالاتشان پاسخ دهید. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و خودتان را به عنوان کسب و کارتان معرفی کنید. اگر در ماه تعداد کمی تور برگزار می کنید، می توانید در آنها حضور داشته باشید. به این ترتیب می توانید به صورت مستقیم با دیگران در ارتباط باشید.

 

ایجاد روابط مستقیم، مزیت بسیار بزرگی برای کسب و کار کوچک شما خواهد بود. این کار می تواند دسترسی به محتوای شما را آسان کند و کسب و کارتان را در کلمات کلیدی و محتوایی که برندهای بزرگ به دلیل شهرت تجاری قادر به استفاده از آنها نیستند، به نمایش گذارد.

 

وب سایت های بزرگ مجبورند همۀ کارهای خود را محتاطانه و سنجیده انجام دهند. زمانی که کاری محتاطانه انجام شود و همۀ جوانب امور در آن رعایت گردد، مطمئناً نمی توان به خوبی بر روی یک نقطه از آن تمرکز کرد و اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که کفۀ ترازو به نفع یک کسب و کار کوچک پائین می آید.

 

گوگل به چه نوع محتوا رتبه میدهد؟

 

مت کاتز مدیر مقابله با اسپم گوگل در این مطلب قصد دارد رابطه نوع تولید محتوا،جذب کاربران بیشتر و سطح درک مطلب کاربران را پاسخ بدهد.

 

مت کاتز : در حالیکه محتوا علمی مهم و با ارزش هستند،شفافیت،وضوح و متمرکز شدن بر روی جستجو کننده نیز دارای اهمیت فراوانی است.

در ویدئوی زیر که از جانب مت کاتز مدیر مقابل با اسپم گوگل منتشر شده ایشان به پرسشی پاسخ داد راجع به اینکه گوگل ترجیح میدهد به چه نوع محتوایی رتبه بدهد،محتوایی که فنی،تخصصی و علمی هستند یا محتوا یی که خواندنشان آسانتر و دارای وضوح و شفافیت بیشتری هستند و روی  بهینه سازی تاثیر بیشتری دارند.

 

محتوای بهینه.سئو گوگل

در ابتدا او گفت این پرسشی است که فکر او را مدتها به آن مشغول کرده که این خود دلالت بر این موضوع دارد که پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد!

 اگر به این پرسش فکر کنید متوجه میشوید که این پاسخ بستگی به جستجو کننده (کاربر) دارد. اگر شما جستجوگران فنی و متخصص دارید،یا اینکه در موضوعی که شما آن را پوشش دهی میکنید متخصص هستند ،بنابراین نوشتن یک پاسخ فنی همراه با زبان،اصطلاحات و جزئیات فنی و تخصصی آن رشته احتمالا یک استراتژی (راهکار) خوبی خواهد بود.

 

اما احتمالا از آنجایی که حجم بیشتر جستجو ها را جستجوهای غیر تخصصی و غیر فنی (کمتر علمی) تشکیل می دهند،بنابراین نوشتن محتوا یی که یک کلاس ششمی و یا غیر متخصص میتواند بفهمد و درک کند، افراد بیشتری را به سمت شما میکشاند و جذب میکند.

مت توصیه کرد،در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد هر دو کار را نیز انجام دهید.

در ابتدا توضیحاتی را به کاربر تازه وارد (نوآموز) بدهید و سپس اگر کاربر علاقه مند است وارد حوزه های علمی،فنی و تخصصی تر بشوید.

آموزش سئو و بهینه سازی سایتهای خبری

 

لطفا نکاتی که برای سایت های خبری مثمر ثمر می باشد را اعلام کنید برای مثال ، اگر یک خبری منتشر و پس از چند روز آن خبر تکمیل شد ، بهتر است که یک محتوای جدید درست کنم یا اینکه همان محتوای قبلی رو آپدیت کنم؟

 

سوال بسیار عالی است ، اگر من به جای شما بودم ، یک خبر رو تنها به یک صفحه اختصاص می دادم یک صفحه خاص هم باعث بالا رفتن پیج رنک سایت می شود در ضمن مردم نیز از صفحات گوناگون مربوط به یک محتوا سر در گم نمی شوند.

 

گاهی اوقات شما خبرهایی رو در چند روز به صورت متوالی مشاهده می کنید که معمولا سایت ها این خبرها را به یکدیگر لینک نمی دهند ، و یک محتوای جدید درست می کنند که این کار رو پیچیده می کنه که در این صورت بسیاری از کابران از این کار شما ، سایت را ترک خواهند کرد.

مثلا یک سایتی در مورد اخبار و آخرین رویداد های یک منطقه ای خاص وبلاگ نویسی می کند و هر خبری که تغییر رویداد برایش رخ می دهد

 فقط محتوای قبلی را ویرایش می کند این کار یک چیزی شبیه به ویکی پدیا می شود که آدرس صفحه همواره یکسان است ولی محتوا ممکن است هر لحظه توسط افراد مختلف ویرایش  و توسعه داده شود.

 

اما گاهی اوقات هم یک خبری دیگر تمام می شود و شما می خواهید یک صفحه ای جدید ایجاد کنید.

 

اما با این حال هم اگر خبری که به اخبار جدید مرتبط باشد بهتر است که محتوای صفحه قبلی را  ویرایش و یا توسعه دهید تا اینکه یک صفحه جدید ایجاد کنید ، گاهی اوقات به جای اینکه صفحات زیادی را برای سایت خود ایجاد کنید بهتر است که یک صفحه مورد نظر خود را مشهور تر و قدرمتند تر برای  کنید اگر شما هم صاحب یک سایت خبری می باشید

پیشنهاد میکنم که  اخبار خود را صفحه بندی نکنید و از نوع صفحات خود را برای تغییر اخبار ایجاد نکنید بلکه می توانید به جای  اخبار کوتاه و لحظه به لحظه ، همه ی اخبار مربوط به یک موضوع را  تبدیل به یک صفحه طولانی کنید تا مردم دسترسی راحت تری  به صفحه شما داشته باشند.