آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

مدار مجتمع دیجیتالی

شامل مدارهای منطقی و حافظه برای کاربرد در کامپیوترها ، حسابگرها ، زیرپرندازه‌ها ، امثال آن می‌باشند تا به حال بیشترین حجم ICها مربوط به حوزه دیجیتالی و به دلیل نیاز زیاد به این مدارها بوده است. از آنجایی که مدارهای دیجیتالی معمولا فقط به عملکرد «قطع و وصل» ترانزیستورها نیاز دارند شرایط طراحی مدارهای دیجیتالی مجتمع اغلب ساده‌تر از مدارهای خطی است.

 

انواع مدارهای مجتمع برحسب ساخت

 

مدارهای یکپارچه

 

مدارهای مجتمعی که بطور کامل روی یک تراشه نیمه رسانا (معمولا سیلسیوم) قرار می‌گیرند مدارهای یکپارچه نامیده می‌شود واژه یکپارچه از لحاظ ادبی به معنای «تک سنگی» بوده و به مفهوم آن است که کل مدار در یک قطعه واحد از نیمه رسانا جا داده می‌شود. مدارهای یکپارچه دارای این مزیت هستند که تمام عناصر در یک ساختار منفرد و محکم و با امکان تولید گروهی قرار می‌گیرند یعنی صدها مدار مشابه را می‌توان بطور همزمان روی یک پولک: S ساخت.

 

مدارهای آمیخته

 

هر گونه الحاقاتی به نمونه نیمه رسان مانند لایه‌های عایق کننده و الگوهای فلز کاری در سطح تراشه انجام می‌پذیرد. یک مدار آمیخته می‌تواند دارای یک یا چند مدار یکپارچه یا ترانزیستورهای جداگانه باشد که به همراه اتصالات داخلی مناسب به یک بستر با مقاومت‌ها ، خازنها ، و سایر عناصر مداری پیوند شده باشند. مدارهای آمیخته با داشتن عایق عالی بین عناصر امکان استفاده از مقاومت‌ها و خازنهای دقیق را فراهم می‌سازند.

 

فرآیند لایه نازک

 

تکنولوژی لایه نازک از دقت و کوچک سازی بیشتری برخورد بوده و عموما در جایی که فضا اهمیت دارد ترجیح داده می‌شود الگوهای اتصال بندی و مقاومت‌های لایه - نازک را می‌توان به روش خلا روی یک بستر سرامیکی شیشه‌ای یا لعابی نشاند. ساخت خازنها در روشهای لایه - نازک از طریق نشاندن یک لایه عایق بین دو لایه فلزی بین دو لایه فلزی یا با اکسید کردن سطح یک لایه و سپس نشاندن لایه دوم روی آن صورت می‌گیرد.

 

فرآیند لایه ضخیم

 

مقاومت‌ها ، الگوهای اتصالات داخلی روی یک بستر سرامیکی به روش سیلک - اسکرین (نوعی توری محافظ و با عبور رنگ در سوراخهای باز و بسته توری نقش دلخواه روی هر چه که بخواهیم چاپ می‌شود) یا فرآیند‌های مشابه چاپ می‌شوند خمیرهای مقاومتی و هدایتی متشکل از پودرهای فلزی در شکلی سازمان یافته روی بستر چاپ شده و در یک اجاق حرارت داده می‌شوند یک مزیت این است که می‌توان مقاوت‌ها را در کمتر از مقادیر مشخص شده ساخت و سپس بوسیله سایش یا تبخیر انتخابی توسط یک لیزر پالسی آنها را تنظیم کرده خازنهای کوچک سرامیکی را می‌توان همراه با مدارهای یکپارچه یا ترانزیستورهای منفرد در جای خود در الگوی اتصالات داخلی متصل کرد.

 

مزایای مجتمع سازی

 

ممکن است بنظر آید که ساخت مدارهای مجتمع و آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی شامل تعداد زیادی قطعه به هم متصل شده روی یک بستر si از جنبه‌های فن و اقتصادی مخاطره آمیز خواهد بود. در حالیکه حقیقت این است که روشهای نوین امکان انجام این کار را به صورت مطمئن و نسبتا کم هزینه فراهم ساخته‌اند، در بیشتر مواقع یک مدار کامل روی تراشه Si را می‌توان بسیار ارزانتر و مطمئن‌تر از یک مدار مشابه با استفاده از قطعات مجزا تولید کرد. دلیل اصلی این امر ساخت صدها مدار مشابه بطور همزمان روی پولک Si است این فرآیند تولید گروهی نامیده می‌شود.

 

علیرغم پیچیدگی و هزینه بالای مراحل ساخت برای یک پولک تعداد زیادی مدارهای مجتمع بدست آمده هزینه نهایی هر یک را بطور نسبی پایین می‌آورد. Ic امکان افزودن اقتصادی قطعات متعددی را دارا هستند، همچنین اطمینان پذیری نیز بهتر می‌شود زیرا ساخت تمام قطعات و اتصالات داخلی روی یک بستر محکم انجام شده و در نتیجه معایب ناشی از اتصالات سیم کاری به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد، برخی از مزایای کوچک سازی مربوط به زمان پاسخ و سرعت انتقال یکسان بین مدارها است.

کاربرد

 

مدارهای پیچیده را می‌توان برای استفاده در سفینه فضایی ، کامپیوترهای بزگ و کاربردهای دیگری که استفاده از مجموعه بزرگی از قطعات مجزا در آنها غیر عملی است به میزان بسیار زیادی کوچک کرد یقینا عناصر مجزا نقش مهمی در توسعه مدارهای الکترونیکی داشته‌اند با این وجود امروزه بیشتر مدارها به جای استفاده از مجموعه عناصر منفرد روی یک تراشه Si ساخته می‌شود.

موثر ترین روش های سئو سایت برای 2017

 

همانطور که میدانید سئو سایت بسیار پیچیده است و یک علم دقیق نیست ! حتی دقیقا یک علم نیست . بطور کلی سئو استراتژی خاصی است که ما برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل استفاده میکنیم .

 

اگر این استراتژی را بشناسید به این معنی است که میتوانید تنها با صرف زمان به بهترین نتیجه برسید .

 

ما در این مقاله 6 مورد از جدیدترین و موثرترین استراتژی های را معرفی میکنیم که شما باید بدانید . این نکات براساس تجربیات متخصصین سئو و تحقیقات گسترده بدست آمده است .

 

1 – بهینه سازی سایت برای جستجو در موبایل و مرورگر های موبایل

 

بهینه سازی سایت برای موبایل چند سالی هست که اهمیت بسیار بالایی دارد . اما نکته مهم اینکه طبق آمار های جهانی، در اکتبر 2016 میزان استفاده از موبایل و تبلت از دسکتاپ بالاتر رفت و اکنون مردم برای جستجو و مشاهده وب سایت ها بیشتر از موبایل استفاده میکنند تا کامپیوتر.

 

در همان زمان گوگل ( mobile-first index ) را لانچ کرد و اعلام کرد که اولویت جستجو براساس استاندارد های موبایل است . قبل از این روبوت گوگل نسخه دسکتاپ وب سایت ها را بررسی میکرد ولی در آپدیت جدید گوگل بررسی نسخه موبایل وب سایت ها را در اولویت قرار داد .

 

و این یعنی اولویت بندی گوگل براساس نسخه موبایل وب سایت شماست و نحوه نمایش محتوا در موبایل و تبلت ها در رتبه وب سایت تاثیرگذاری بیشتری دارد .

 

 

2 – لینک بیلدینگ و دریافت لینک از سایت های معتبر

 

دریافت لینک یکی از مهمترین نکاتی است که ما باید برای بهبود رنک بیشتر به آن توجه کنیم . گوگل تایید کرده است که دریافت لینک جزو یکی از 3 عوامل اول موثر بر رتبه سایت است . ( همراه با محتوا و الگوریتم هوش مصنوعی رنک برین RankBrain ) ، و مطالعات جدیدی که بروی عوامل تاثیرگذار بروی رتبه سایت در جستجوی گوگل انجام شده است این را تایید میکند .

 

مطالعات اخیر folks during Stone Temple نشان میدهد که لینک بسیار قدرتمند تر از آن چیزی است که ما فکر میکنیم . با این حال وی همچنین دریافت که اگر محتوای وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت لینک به تنهایی نمیتواند کافی باشد .

 

یک پیشنهاد ؛ اگر محتوای وب سایت شما مرتبط و رقابتی نیست ، لینک ها نمیتوانند کمکی به رتبه سایت شما بکنند . اما اگر تولید محتوای خوبی داشته باشید دریافت لینک میتواند بسیار مفید باشد .

 

نکته اینکه دریافت بک لینک بصورت تبلیغات متنی اکنون از نظر گوگل اسپم محسوب میشود .

 

با توجه به الگوریتم ها جدید گوگل دریافت لینک فالو از طریق انتشار رپورتاژ آگهی که بصورت کمپین ( توسط شرکت ویرلن ) در سایت های خبری معتبر منتشر میشود ، یکی از موثرترین راهکار های سئو کاران موفق است .

 

3 – بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی یا voice search

 

اگرچه این موضوع در ایران هنوز استفاده زیادی ندارد و با آمار های جهانی فاصله دارد ، اما نکته مهمی است که بزودی در ایران نیز برای سئو از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد .

 

با توجه به گزارش معتبر KPCB’s 2016 Internet Trends Report ، تعداد جستجویی صوتی ( voice hunt ) انحام شده است طی سال گذشته افزایش بسیاری داشته است . همچنین بر اساس تحقیقات دانشمندان دقت جستجوی صوتی از 95 درصد به 99 درصد ارتقاء پیدا کرده است . شاید از نظر برخی از مردم افزایش استفاده از 95 به 99 درصد زیاد مهم نباشد ولی متخصصان سئو میدانند که این به معنی تغییر بازی است .

 

حالا تولید محتوا و بهیه سازی سایت برای جستجوی صوتی اهمیت بسیار بالاتری پیدا کرده است . و این آغاز بزرگی برای شروع سئو سایت برای جستجوی صوتی توسط هوش مصنوعی Siri ، Google Now و  Cortanaاست .

 

 

 

4 – بهینه سازی برای ریچ انسر Rich Answers

 

ریچ انسر درواقع خلاصه بخشی از محتوای وب سایت های خاصی است که در پاسخ به سوالات در رتبه اول جستجوی گوگل همراه با تصویر نمایش داده میشود . ریچ انسر  میتواند باعث تمایز وب سایت شما نسبت به رقبایتان شود و همچنین استفاده از آن رتبه سایت شما در گوگل را بهبود میبخشد .

 

از سال 2015 ریچ انسر برای جستجوی حدود 20% از نتایج نمایش داده شده است . و این تعداد بطور قابل توجهی برای 2017 فزایش داشته است .

 

اگر میخواهید محتوای شما در جستجوی سوالات رایج در رابطه با خدماتتان نمایش داده شود لازم است محتوای خود را برای آن آماده کنید .

 

یکی از راه های ساده برای اینکار ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در وب سایت است . در این صفحه سوالات رایجی که در مورد نوع خدمات شما وجود دارد را همراه با پاسخ آن بنویسید .

 

 

 

5 – از URL های کوتاه تر استفاده کنید

 

استفاده از کلمات مرتبط در آدرس لینک URL سالهاست که یکی از نکات تاثیرگذار در سئو سایت است . با این حال برخی از مطالعات نشان میدهد که استفاده از آدرس های URL کوتاه تر میتواند به ارتقاء رنک سایت منجر شود .

 

از کلمات کلیدی اصلی در URL استفاده کنید و سعی کنید تعداد کلمات از 5 کلمه بیشتر نشود .

 

6 – بهینه سازی محلی ضروری است

 

از آنجایی که اولویت جستجو براساس نسخه موبایل سایت ها قرار گرفته است ، عجیب نیست که بسیاری از متخصصان  این روز ها بروی جسجوی محلی ( internal hunt ) بیشتر تاکیید میکنند . 

 

موقعیت مکانی شرکت خود را بروی نقشه گوگل مشخص کنید تا در جستجوی موبایل در اولویت بالاتری قرار بگیرید .

 

این استراتژی با توجه به آپدیت جدید الگوریتم گوگل possum و همه تست هایی است که بروی جستجوی محلی انجام شده و همچنین تاثیر سیستم جدید آنالیز اطلاعات Urban Engines گوگل است که نزدیک ترین مکان ها به موقعیت شما در حال حرکت Internet of Moving Things را بررسی میکند .

 

بنابراین اگر بیشتر مشتریان شما در یک محدوده مشخص مانند تهران یا ایران هستند ،  بهینه سازی محلی برای شما یک امر ضروری است ، زیرا بیشتر مشتریان شما در موبایل بدنبال خدمات شما هستند و جستجوی محلی به هدایت مشتریان به آدرس شما کمک میکند .

 

شرکت ویرلن (  www.virlan.co) مجری تبلیغات اینترنتی و انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید است .

 

ویرلن از تولید محتوا براساس استاندارد های جدید سئو و برندینگ تا انتشار رپورتاژ در سایت های خبری معتبر ، در خدمت برندهای برتر و استارت‌آپ های هوشمند است .

سئو و بهینه سازی و آموزش ایجاد مطالب سئو شده برای گوگل

سئو و بهینه سازی و نحوه ایجاد مطالب (محتوای) اولیه که گوگل می پسندد

 

برای چند لحظه تصور کنید که … شخصی بتازگی وارد وبسایت شما شده باشد، و او نمیداند که شما در این وبسایت چه کاری انجام میدهید. این شخص بازدیدکننده ی مهمی است و آیا شما فقط به   بهینه سازی مختصری که بدون اطلاع از قوانین گوگل انجام دادید اکتفا میکنید؟ به تصور خود ادامه دهید و فرض کنید که این شخص بازدیدکننده ممکن است باعث موفقیت یا شکست در کسب و کارتان شود او وقت لازم برای اینکه سر در بیاورد که چه کاری انجام می دهید ندارد و بلافاصله با شما تماس گرفته و توضیحاتی از شما می خواهد.

 

در توضیح به او چه چیزی میگویید؟

 

احتمالا اطلاعات مهمی در مورد چگونگی کمکتان به او و دلیل اینکه چرا می توانید نیازهای او را بخوبی رفع کنید به او خواهید داد، درست است؟ و شرط می بندم میخواهید توضیحاتتان را به قانع کننده ترین شکل ممکن همانند آنچه که در یک معامله اتفاق می افتد بیان کنید.

 

بطور خلاصه، این همان چیزی است که گوگل می خواهد تا در محتوای وب سایتتان داشته باشید.

 

هرگاه بخواهید در یک یا دو موضوعی که وب سایتتان حول آن ساخته شده است اعتبار خوبی داشته باشید، بهترین کار داشتن مطالب شاخص است. این مطالب چه دستورالعمل آموزشی در مورد اصول اولیه سئو و بهینه سازی موتور جستجو، وبلاگ نویسی برای مبتدیان، و یا تبلیغات نویسی، صفحه سوالات متداول، یا یک بیان ماموریت الهام بخش باشد، این مطالب نقش بسیار مهمی در ایجاد سنگ بنای (اساس) مرتبط، قانع کننده و مفید برای ساخت یک وبسایت دارد.

 

سنگ بنا ، مبنای پایه ای، اساسی، ضروری، و بسیار مهم است که بر روی آن چیزی ساخته و یا ایجاد می-شود. این چیزی است که مردم باید برای استفاده از وبسایت شما بدانند و با شما کسب وکار انجام دهند. البته وقتی به شکل راهبردی به آن نزدیک شوید، این مطلب ممکن است بخوبی در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. عامل کلیدی در این کار نوشتن مطالب قانع¬کننده است که ارزش مسیر (لینک) دادن را داشته باشد و سپس پیدا کردن راهی برای اطلاع رسانی است.

 

در اینجا یک راهبرد 5 مرحله ای ارائه میدهم که در ایجاد محتوای اصلی و گرفتن اعتبار مناسب مفید است:

 

1.  کلمات کلیدی

با توجه به موارد فوق، و آنچه که در مورد جستجوی کلمه کلیدی میدانیم، مناسب ترین کلمه کلیدی را برای مطالب خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، مطالب و کسب وکار شما به کدام سوالات جستجوگرها پاسخ خواهد داد؟

 

آیا پاسخ دادن به این سوال به بازدید کننده  سایت شما در بهره گیری حداکثر از تجربه کمک خواهد کرد؟

 

آیا افرادی که این سوال را میپرسند تعدادشان به اندازه کافی است که ارزش پاسخ دادن را داشته باشد؟

 

2. برچسبها و تیتر عنوان

بحثهای زیادی در میان کاربران سئو در مورد اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی نیست وجود دارد، اما هیچ کس منکر اهمیت استفاده از عبارت کلمه کلیدی مورد هدف در برچسب عنوان نیست. موتورهای جستجو میخواهند نتایج مرتبطی را ارائه دهند، بنابراین آن نتایج باید بطور برجسته ،  کلماتی که جستجوگر در عنوان صفحه استفاده میکند را داشته باشد.

 

اما این امر را هم بیاد داشته باشید که برچسبِ عنوان یک تیتر است. شما میخواهید با استفاده از کلمات انتخابی خواننده (reader) آتی با او صحبت کنید. به علاوه، میخواهید این کلمات را در ساختار تیتر قانع کننده ای قرار دهید که قرار است به این سوال دقیق که جستجوگر در پرسوجو میپرسد پاسخ دهید.

 

و در نهایت، نوشتن تیتر کامل این امر را محتمل تر میکند که شخصی از عنوانتان برای لینک دادن به شما استفاده کند. تا حدی که متن اصلی لینک ، جزئی از یک الگوریتم جستجو باشد، فقط این کار میتواند کمک کند.

 

3. محتوا

آیا یک مقاله 500 کلمه ای میتواند بخوبی برای یک عبارت جستجوی رقابتی به خودی خود دارای رتبه باشد؟ قطعا، چراکه بسیاری از چیزهایی که تعیین کننده نحوه رتبه بندی یک صفحه است به اختیار کل و عمر وبسایتی که بر روی آن قرار میگیرند بستگی دارد. و شاید برای برخی از موضوعات، یک توضیح کوتاه،واقعا از نقطه نظر تامین واقعی کاربر کافی باشد.

 

اما اگر وبسایت جدیدتری داشته باشید که برای رتبه بندی یک عبارت جستجوی رقابتی تلاش میکند، برای این منظور به لینکهایی از دیگر منابع معتبر نیاز خواهید داشت. این بدان معناست که مطالبتان باید هم از نظر کیفی و هم از نظر موضوعی جالب توجه باشد نه اینکه شما سریعا اقدام به خرید بک لینک نمایید که واقعا کار خطرناکی است.

 

یک دستورالعمل آموزشی چند بخشی عالی ایجاد کنید. شعار الهام بخشی داشته باشید. خیلی بهتر و جامعتر از رقیبان خود، به سوال کاربران پاسخ دهید و در نتیجه شانس بهتری خواهید داشت تا تلاشتان ارزش لینک دادن داشته باشد.

 

4. صفحه هدف مطالب (سئو seo)

اگر میخواهید در موضوعات مرتبط با مطالبتان بی نظیر باشید، آسان کردن کارها برای خواننده از نقطه نظر کاربردی مفید به نظر میرسد. صفحه هدف برای آگاهی لحظه ای در مورد بازدیدکننده به محض ورود به وبسایت طراحی شده است، این صفحه همچنین به عنوان فهرست مطالب نیزعمل میکند (از طریق لینک دادن به هر بخش) که نظم و ترتیب را بیشتر میکند.

 

برخی از مزایای روش صفحه هدف عبارتند از:

• حفظ: حفظ خواننده در صفحه و فشار ندادن دکمه بازگشت توسط او در هر جنبه ای از مطالب سنگ بنای موفق بسیار مهم است. در صورتی که سود منابع بسرعت مخابره نشود، نمیتوانید به یک خواننده، مشتری و یا لینک امتیاز دهید.

 

• نشانه گذاری: هرگاه کاربر در معرض بخشی از مطالب مفید و تا حدودی زیاد قرار بگیرد، اولین اثر اغلب نشانه گذاری صفحه یا همان بوکمارک کردن برای بازدید مجدد است. هرگاه نشانه گذاری در سایتهای اجتماعی مانند Delicious رخ دهد، ممکن است به ترافیک دراز مدت منجر شود. و هنگامی که دسته کاملی از این نشانه گذاریها در دوره کوتاه مدتی از طرف کاربران سایت شما اتفاق بیافتد، میتوانید از اثر گسترده که منجر به نشانه گذاریهای بیشتر و تعداد زیاد لینکها بدلیل توجه زیاد به Delicious مشهور و صفحات خانگی لذت ببرید. صفحات هدف به شما کمک میکند به نشانه گذاری امتیاز بدهید.

 

• لینک ها: بطور مشابه، یک وبلاگ نویس و یا وبمستر ممکن است فورا با دیدن کارتان شگفت زده شده و براساس منافع و موضوع سایت خودش به صفحه هدف  شما لینک دهد. هر چقدر سریعتر بتوانید دیگران را با محتوای خوب خود مجاب کنید به مطلب شما یا همان صفحه هدف لینک دهند ، دنبال شدنش توسط آنها را آسانتر میکنید.

 

• سئو و بهینه سازی : افزایش سرعت کپی صفحه هدف میتواند رتبه بندی شما را پس از جذب آن لینکها تقویت کند، بنابراین یک صفحه هدف مزیت کلیدی است. سئو و بهینه سازی صفحه هدف ساده تر از اثر 5000 کلمه ای است.

 

5. مطالب مرتبط

ممکن است متوجه شده باشید که بجای وبلاگ از کلمه “وبسایت” در طول این پست استفاده کردم. با این حال، هرگز بدون استفاده از یک وبلاگ سعی به انجام این کار نداشته باشید.

 

موتورهای جستجو وبسایتهایی که دارای مطالب مرتبط با به روزرسانی متداول هستند را می پسندند، و نیز بسیاری از لینک های عمومی را دوست دارند. با توجه به سهولت چاپ آنچه که وبلاگ نویسی فراهم میکند، هوشمندانه است که از نرم افزار وبلاگ از نقطه نظر مدیریت محتوا بهره برد(منظور از وبلاگ راه اندازی یک بلاگ روی سایت تجاری شما می باشد ). و با توجه به اینکه وبلاگ نویسی فعال اجازه ی مشارکت مستمر در فضای رسانه های اجتماعی را میدهد، این روش بسیار مهمی برای ایجاد سایت عمومی از طریق لینک ها، مشمول موضوعات خاص و مرتبط شدن، و مرجع دادن به محتوای سنگ بنایتان است.

 

مطمئنا یک لینک به مطالب ضروری خود در نوار کناری داشته باشید. و اگر کار خود را در هنگام انتخاب تمرکز خود به درستی انجام دهید، کاملا طبیعی خواهد بود که از لینک متقابل برای بخشی از سنگ بنای خود در پست های آینده نیز استفاده کنید.

 

تلاش زیادی نکنید، بلکه در هنگام بحث در مورد مباحث پیشرفته که نیاز به درک درستی از اصول اولیه دارد متونی را ارائه دهید. هرگز این فرض را نداشته باشید که همه از منابع سنگ بنای شما آگاه هستند و یا اصول اولیه را درک میکنند. ارجاع متقابل پی در پی محتوای سنگ بنای شما، این امکان را میسر میسازد تا بطور پیوسته نمایش داده شده و لینک داده شوید ، با فرض اینکه آن هنوز هم پاسخگوی نیازهای مخاطبان است.

 

و اما به قول سعدی که میفرماید : به عمل کار برآید به سخندانی نیست

 

رنک گرفتن سایت با بکارگیری محتوای بنیادی رایجترین سئوالی است که اکثر مدیران سایتها و وبمسترها دارند و اینکه چگونه میتوان با یک کلید واژه برای سایتم رنک بگیرم؟؟

 

موضوعی که اکثر افراد متوجه نیستند این است که این سئوال کاملا غلط است !!

 

بله درست متوجه شدید سایتها رنک نمیگیرند ، بلکه این صفحات هستند که رنک میگیرند . اگر شما میخواهید برای کلید واژه ای رنک بگیرید شما باید تعیین کنید که کدام صفحه قرار است برای آن کلید واژه رنک بگیرد .

 

تنها افزودن کلید واژه به تایتل صفحه مورد نظر هیچگونه کمکی به شما نخواهد کرد و همچنین نوشتن 200 مقاله مرتبط با آن کلید واژه بدون داشتن یک مقاله مرکزی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

 

شما به یک صفحه مجزا احتیاج دارید که آن را مرکز آن محتوا با موضوع خاص قرار دهید. در کل یک صفحه مرکزی در صورتی که تمایل دارید.

 

آن صفحه باید 100 درصد و در همه حال عالی و حیرت آور و منحصر به فرد باشد.

 

یک محتوای خیلی مهم شایستگی یک صفحه درون ساختار سایتتان را دارد نه یک آیتم خبری یا پست خبری . آن محتوا باید به آسانی و تنها با چند کلیک قابل دسترسی باشد. شما باید آن صفحه را درون سایتتان ایجاد کنید. زمان کافی برای صفحه ای که میخواهید رنک بیاورد در نظر بگیرید.

 

با کدام وسیله مردم آن محتوا را خواهند خواند و شما نیاز دارید آن محتوا را convert کنید ، بنابراین درباره موتورهای جستجویی که شما میخواهید فکر کنید ، و بیشتر از آن به کاربرانی فکر کنید که واقعا ارزشمند است. این همچنین بدین معناست که صفحات دیگری را درون سایتتان با همان کلید وازه هدف ایجاد نکنید .

لینک های داخلی ایجاد کنید

 

دقت کنید یکی از آیتمهای   بهینه سازی لینک های داخلی یا همان اینترنال لینک است.  اکنون که صفحه بنیادی خود را ساخته اید باید گام بعدی را که همان ساخت و ایجاد لینکهای داخلی است را بردارید. برای انجام این کار باید صفحاتی را که گوگل قبلا مرتبط با موضوع کلیدواژه تان میداند را شناسایی کنید. آسانترین راه برای شناخت مرتبط ترین صفحات برای آن کلید واژه جستجوی :site در گوگل است . برای مثال اگر که من بخواهم مهمترین صفحات را برای عبارت کلیدی خاصی در گوگل پیدا کنم باید    (     کلمه مورد نظر بعد از آدرس سایت :site در گوگل جستجو کنم . )

 

شما احتمالا صفحات زیادی را مرتبط با کلید واژه یتان در سایت خود پیدا خواهید کرد. هر کدام از صفحات را باز کنید و لینکی را به صفحه مورد نظری که آماده کرده اید بدهید.

 

از کلید وازه هدفتان به عنوان anchor text برای لینکتان استفاده کنید . اما مهمتر از این موضوع این است که از درون محتوا لینک دهید . تنها از لینکهای فوتر یا سایدبار گسترده سایت برای لینک دادن به محتوا استفاده نکنید. دلیل این کار کاملا واضح و ساده است : لینکهای ساخته شده از درون محتوا خیلی با ارزش تر از لینکهای سایدبار و فوتر هستند.

 

از این پس هر محتوایی را که مرتبط با محتوای بنیادی شما در سایت است فراموش نکنید که حتما لینکی را به محتوای اصلی بدهید .

 

و اکنون آخرین گام :

ارتقا و ترویج محتوای بنیادی

 

اگر که شما محتوای بنیادی خود را به نحو عالی نوشتید بنابراین محتوایی خواهد بود که شاخص است ، محتوایی خواهد بود که به آسانی آن را به اشتراک می گذارند و محتوایی است که لینکهایی را به سمت خود جذب خواهد کرد .

 

از اینکه مقاله شما به دست افرادی که مقالاتی مرتبط با موضوع محتوای شما می نویسند برسد نترسید. به آنها نشان دهید که چه چیزی خلق کرده اید و این اثر آن قدر ارزشمند است که کاربرانتان از آن دیدن خواهند کرد . شما ممکن است که حتی بخواهید به آنها پیشنهاد دهید که یک پست درباره آن موضوع بنویسند و به آن لینک دهند.

 

محتواست که افراد بدنبال آن هستند تا به آن لینک دهند.

 

اگر به شیوه ای راهبردی به این دو هدف توجه کنید، موتور جستجو فرصت خوبی برای نتیجه گیری خواهد داشت

مشخصات آی سی 555

 

در این پست نیز یک آشنایی مختصر و کامل در مورد آیسی 555 داریم که امیدواریم برای شما مفید باشد . 

 

آشنایی با آی سی 555

 

آی سی 555 یکی از معروف ترین و پرکاربردترین المانهای مجود در بازار است که به آی سی تایمر نیز معروف است. در بیشتر مدارات از این قطعه برای ایجاد پالس با فرکانس های متفاوت استفاده می گردد. مشخصات کامل پایه ها در شکل آمده است. این آیسی را می توانید در دو وضعیت مونواستابل وآ استابل مورد استفاده قرار داد.در حالت مونو استابل تولید و شکل پالس قابل کنترل است.که این کنترل عموما از طریق پایه 2 آیسی555 صورت می گیرد.اما در حالت آستابل در صورت داشتن تغذیه مثبت و منفی در پایه های 1و4و8 واتصال خازن و مقاومت درپایه های 2و6و7 به طور خودکار و بدون تحریک پالسهای ثابت وتعیین شده ای را ایجاد می کند.پایه 3 این آیس همواره پایه خروجی است.

این آیسی کاربردهای فراوانی دارد که از آن جمله می توان به تولید پالس، کنترل پهنای پالس، مدارات تایمر و فرستنده و گیرنده وغیره.... اشاره کرد. آی سی 555 جزء آی سی های تایمر محسوب می شود .دارای کاربرد فراوانی در مدارات و بخصوص در تکنیک پالس می باشد .بعلت ساختمان و نوع طراحی ، با این Ic   و چند عدد مقاومت و خازن می توان انواع مدارات منواستابل و آستابل و مدارات تایمر و مولد شکل موج را طراحی و اجرا نمود متن کامل مقاله :

 

آی سی 555 جزء آی سی های تایمر محسوب می شود

 

دارای کاربرد فراوانی در مدارات و بخصوص در تکنیک پالس می باشد .بعلت ساختمان و نوع طراحی ، با این Ic   و چند عدد مقاومت و خازن می توان انواع مدارات منواستابل و آستابل و مدارات تایمر و مولد شکل موج را طراحی و اجرا نمود .مزیت این ICتولید تایم بیسهای  نسبتا دقیق (بدون استفاده از کریستال ) ، تقریبا مستقل از تغیرات ولتاژ منبع تغذیه و حرارت می باشد.این IC در بسته های 8 پایه DIP(دو ردیف پایه قرینه در طرفین و نوع دیگر که در انواع قدیمیتر و یا در جاهائیکه دفع حرارت بیشتر مورد نیاز باشد ، ساخته می شود.

 

ولتاژ تغذیه IC چیزی بین 5 تا 15 ولت و حداکثر 18 ولت است . خروجی این IC (پایه 3) دارای دو سطح ولتاژ بالا (نزدیک به VCC) و پائین (نزدیک بهGND) است .و باری را که تا 200 میلی آمپر جریان بکشد ، می تواند تغذیه کند.از این رو مستقیما بسیاری از رله ها و یا بلندگوها و... رابدون استفاده از طبقات تقویت کننده جریان اضافی با این IC می توان تحریک نمود.برای بررسی نحوه کار IC ابتدا مدار داخلی آن را به صورت شکاتیک بررسی می کنیم.

 

الف ) - تغذیه :

پایه 8 به یک ولتاژ مثبت و پایه 1 به زمین وصل می شود.تا تغذیه IC فراهم گردد (در شمای داخلی خطوط تغذیه فلیپ فلاپ ، مقایسه کننده ، بافر تقویت کننده جریان و VREF رسم نشده است)با توجه به شکل ولتاژ VCCروی سه عدد مقاومت 5 کیلو اهمی (وجه تسمیه این IC یعنی 555) تقسیم شده و با توجه به امپدانس ورودی زیاد مقایسه کنندهها ، ولتاژهای 2/3VCC و VCC/3 را به ترتیب در ورودی منفی تقویت کننده اول و ورودی مثبت مقایسه کننده دوم بوجود میآورد.

 

ب ) - خروجی :

پایه 3 از طریق یک تقویت کننده جریان ولتاژ خروجی فلیپ فلاپ را برای استفادهدر خارج IC منتقل می کند.

 

ج ) - تریگر :

 در آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی :چنانچه ولتاژ پایه 2 از VCC/3 کمتر شود ،با توجه به ورودی های مقایسه کننده آنالوگ دومخروجی این این مقایسه کننده بالا رفته و باعث ست شدن فلیپ فلاپ Q=1 می گردد.یعنی خروجی فلیپ فلاپ یا خروجی خود IC در این حالت بالا می رود و حتی اگر ولتاژ پایه 2 باز هم از VCC/3 بیشتر شود و خروجی مقایسه کننده پایین بیاید تغییری در خروجی مشاهده نمیشود.

 

د ) - ترشولد :

چنانچه ولتاژ پایه 6 از 2/3VCC بیشتر شود ، با توجه به ورودی های مقایسه کنندهی اول ،خروجی مقایسه کننده High شده و فلیپ فلاپ را Reset و خروجی IC را صفر می کند.

 

ه ) -دشارژ :

همانطور که از روی شکل پیداست، هنگامی که فلیپ فلاپ ست باشد خروجی Q" فلیپ فلاپ ترانزیستور Q1 را قطع خواهد کرد (ولتاژ بیس صفر می شود)اما در هنگام Reset ترازیستور اشباع شده ، پایه 7 به زمین وصل می­شود . از این عمل بیشتر برای تخلیه خازن و رفتن به سیکل بعدی تایمینگ استفاده می شود .ولی بسته به نوع مدار و نظر طراح ، می تواند استفاده های دیگری هم داشته باشد .

 

و ) کنترل ولتاژ :

اگر بخواهیم ولتاژ آستانه بالایی و آستانه پایینی موجود در ورودی منفی مقایسه کننده اول و ورودی مثبت مقایسه کننده دوم ،همان 2/3VCC و VCC/3 بماند با این پایه )5( کاری نداریم فقط برای تثبیت تغییرات ناگهانی ولتاژ ( ناشی از عدم تثبیت تغذیه یا عوامل دیگر بخصوص در زمان تغییر وضعیت فلیپ فلاپ این پایه را با یک خازن 0.001 تا 0.1 میکرو فاراد با کیفیت خوب وصل می کنیم .آزاد گذاشتن این پایه در فرکانس های کم و جاهائیکه منبع تغذیه دارای تثبیت خوبی است و نویز کم است ، اشکالی ندارد . و اما چنانچه بخواهیم ولتاژ های آستانه را خودمان تغییر داده یا کنترل کنیم با اعمال هر منبع ولتاژی ( با مقاومت داخلی در حدود کمتر از 5 کیلو اهم) به پایه 5 ،همان ولتاژ برابر Vu و نصف آن برابر Vl خواهد بود . از این پایه برای مدولاسیون پهنای پالس یا کنترل تاخیر بوسیله ولتاژ و. .. استفاده می شود .

 

ز ) Reset:

پایه 4 در صورت عدم استفاده معمولا با یک مقاومت یا به طور مستقیم به پایه 8 (VCC) وصل میشود ، تا احتمالا نویز یا الکریسیته القائی باعث تحریک ناخواسته آن نشود .در صورتیکه بخواهیم از این پایه استفاده کنیم معمولا آن را با یک مقاومت به Vcc وصل می کنیم و هنگامیکه این پایه حتی برای یک لحظه زمین کنیم ،ترانزیستور Q2 اشباع شده Vref رابه فلیپ فلاپ اعمال کرده باعث رست شدن آن می شود . Reset شدن فلیپ فلاپ توسط پایه 4 مستقل از وضعیت پایه های 2و6 بوده و خروجی IC حتما Low می شود.

مشخصات آی سی های سری 74

 

ایسی های سیموس و تی تی ال سری  74 چه کاربردی در الکترونیک دارند و مشخصات آنها چیست ؟

 

اگر با قطعات الکترونیک سر و کار داشته اید و به تعمیر یا بررسی پرداخته اید قطعا می دانید که آی سی ها در یک نگاه ساده در دو نوع TTL ,CMOS   در بازار موجود هستند نوع TTL   و CMOS   این آی سی ها دارای رتبه بندی های مختلفی است که شاید دانستن نام و نحوه نام گذاری آنها برای شما جالب باشد

 

نوع TTL   آن شامل L  ،LS  ،S  ،AS  ،ALS   و F   می باشد به طور  مثال آی سی مربوط به گیت منطقی AND  را در نظر بگیرید این آی سی را شاید بتوانید در بازار با نام های 74L08،74LS08،74S08،74AS08  ،   74ALS08   و 74F08   بیابید، اگر به یکی از این آی سی ها با دقت نگاه کنید بعد از عبارت 74 شاهد یکی از عبارت های L  ،LS  ،S،AS،ALS و F و بعد از آن شماره آی سی را می بینید برای گیت AND بعد از این عبارات 08 را مشاهده می کنید که بیانگر گیت AND است این مطلب راجع به بقیه گیتها و آی سی ها نیز صادق است.

 

زیر گروه های تغذیه تی تی ال

 

خانواده L ،LS ،AS ،ALS و F دارای تغذیه مثبت بین 4.5 تا  5.5  ولت است،در واقع این رنج از ولتاژ، ولتاژ قابل تحمل است و به بیان دیگر این آی سی در این رنج درست کار خواهد کرد، خانواده S دارای تغذیه مثبت بین 4.75 تا 5.25 است.

 

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی : همان طور که احتمالا می دانید ولتاژهای خروجی و ورودی صفر یا یک ولت باینری دقیقا مساوی با صفر و یک ولت نیست به طور مثال

 

میزان ولتاژ خروجی در حالت 1 و 0

 

میزان ولتاژ خروجی در حالت صفر یا LOW برای تمامی گروه TTL برابر 0.3 ولت می باشد.

 

مقدار ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH برای خانواده گروه L،LS و S برابر 3.4 ولت می باشد.

 

مقدار ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH خانواده گروه AS و ALS از تفریق تغذیه مثبت آی سی از عدد 2 بدست می آید.

 

مقدار ولتاژ‌ خروجی در حالت یک یا HIGH برای خانواده گروه F نیز برابر 3.5 است.

 

 

 

جریان خروجی خانواده گروه تی تی ال

 

مقدار جریان خروجی خانواده TTL به شرح زیر می باشد.

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه L برابر5mA منظور از mA (میلی آمپر) است

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه LS برابر 8mA

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه S برابر 40mA

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه AS برابر 20mA

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه ALS برابر 8mA

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه F نیز برابر 20mA

 

نوع CMos نیز شامل خانواده C،AC،HC و HCT می باشد

 

به طور مثال اگر یک آی سی AND خریداری کنید و نوع آن CMOSباشد ممکن است،بعد از عدد 74 هر یک از عبارت های بالا را ببینید.به طور مثال آی سی AND را می توانید به صورت زیر مشاهده کنید.

 

74HC08 ،74HCT08 ، 74C08 و 74AC08

 

 

میزان ولتاژ خروجی در حالت 1 و 0

 

در تمامی این خانواده ولتاژ خروجی در حالت LOW یا صفر برابر 0.1 ولتاژ مثبت است.

 

ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH در خانواده گروه C از حاصلضرب 0.9 در مقدار مثبت منبع تغذیه بدست می آید.

 

ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH در بقیه خانواده این گروه از تفریق مثبت تغذیه از مقدار عددی 0.1 بدست می آید.

 

 

جریان خروجی خانواده گروه سیموس

 

مقدار جریان خروجی آی سی های نوع CMOS

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه C برابر 3.3mA مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه AC برابر 50mA

 

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه HC,HCT برابر 25mA

 

تغذیه در گروه سیموس

 

خانواده گروه C در رنج ولتاژ‌ بین 3 تغذیه 3 تا 15 ولت کار می کنند

 

خانواده گروه AC ،HC و HCT بین تغذیه 2 تا 6 ولت کار می کنند