آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سرفصل های دوره حسابداری ویژه بازارکار

 

حسابداری مالی خدماتی

 

تعاریف و مفاهیم حسابداری

انواع گزارشهای مالی

حسابداری واحدهای خدماتی

چگونگی ثبت وقایغ مالی در دوره حسابداری ویژه بازارکار

حسابداری: وجوه نقد و بانک حسابها و اسناد دریافتنی استهلاک دارایی های ثابت

تهیه صورتهای مالی نهایی

اثرات وقایغ مالی بر روی فرمول ترازنامه و تعریف انواع حسابها و ماهیت آنها

 

 

حسابداری مالی بازرگانی

 

خرید و فروش کالا و ثبت آن در دفاتر

تهیه صورتهای مانی

آشنایی با استهلاک ها

حسابداری موجودی

حسابداری حسابهای دریافتنی و مطالبات مشکوک الوصول

حسابداری اسناد دریافتنی

 

حسابداری مکانیزه

 

مروری بر مفاىیم اولیه حسابداری در دوره حسابداری ویژه بازارکار

تعریف کدینگ حسابداری

آموزش مراحل دفتر داری

نحوه تهیه گزارشات مالی

آموزش بستن حسابهای دایمی و صدور سند افتتاحیه سالهای بعد

 

چرخه کامل حسابداری شرکت های بازرگانی

 

طراحی کدینگ و ساختار حسابها

آنالیز پرسه خرید

آنالیز پروسه فروش

آنالیز پروسه خزانه داری

آنالیز پروسه هزینه و درآمد

آنالیز هزینه انبار

آنالیز پروسه حقوق و دستمزد

مالیات بر ارزش افزوده

مدیریت اسناد

اصلاح حسابها و بستن آن

صورتهای مالی

انجام پروژه حسابداری عملی

معرفی دوره حسابداری ویژه بازارکار

معرفی دوره

 

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

 حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان بوجود آمده است به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت¬های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن، هدف¬ها و روش¬های حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است

چرا که اشخاص، شرکتها و دولت برای تصمیم گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری  و دوره حسابداری ویژه بازارکار می‌توان بدست آورد.

 

این دوره به همه افراد کمک می کند که به راحتی با مفاهیم و اصول حسابداری آشنا شوند و در طی این دوره نیز نحوه کار با نرم افزارهای حسابداری نیز به دانشپذیران آموزش داده می شود.

 

هدف و ضرورت برگزاری این دوره

 

ورود به رشته حسابداری برای همه افراد میسر است و افراد با گذاشتن وقت کم و هزینه کم میتوانند با سپری نمودن دوره آموزش حسابداری عملی و کاربردی،یک شغل خوب و مادام العمر داشته باشند.

 همچنین می توان گفت در حال حاضر افراد بسیاری فارغ از جنسیت، سن و تحصیلات خود با این روش وارد این حرفه میشوند و درآمدهای خوبی کسب مینمایند.

 

گواهینامه پایان دوره ملی

موسسات از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به شرکت کنندگان در انتهای دوره بصورت رایگان گواهینامه رسمی موسسه با قابلیت ترجمه و تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اعطاء می نمایند.

می توان این گواهینامه دوره حسابداری ویژه بازارکار را معتبر ترین گواهینامه کشور در حوزه خود دانست و با اطمینان از آن برای ارتقا شغلی، استخدام و یا مهاجرت استفاده نمود.

 

فعالیت های آموزشگاه های حسابداری

 

*آموزش تهیه ی صورت های مالی (صورت جریان وجه نقد)

 

*آموزش کلی تجزیه و تحلیل صورت های مالی بالخصوص صورت جریان وجه نقد در دوره حسابداری ویژه بازارکار

 

*ارائه کلاس های حسابرسی و حسابرس ارشد

 

*ارائه کلاس های مالیاتی(تنظیم اظهارنامه مالیاتی و ارزش افزوده)

 

*ارائه کلاس های حسابداری مقدماتی ،پیشرفته،تکمیلی،حقوق و دستمزد،صنعتی

 

* انجام کلیه امور حسابداری و مالی شرکت ها(سهامی خاص ، سهامی عام ، مسئولیت محدود و تعاونی).

 

*تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی طبق آیین‌‌نامه تحریر دفاتر قانون مالیات های مستقیم.

 

*تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و لیست صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169.

 

*اعزام نیروی حسابداری از حسابدار تا مدیر و مشاور مالی و مالیاتی با سوابق مفید (تمام وقت یا پاره وقت) و نظارت و پشتیبانی مستمر نیروهای اعزامی به شرکت ها و موسسات.

 

*مشاوره ،ارائه، نصب و راه اندازی نرم افزارهای مناسب مالی، انبار، حقوق و دستمزد شرکت ها ، موسسات  ، کارخانجات ، اصناف و مشاغل خاص با توجه به نوع فعالیت آنها.

 

* در دوره حسابداری ویژه بازارکارارائه سیستم مالی مناسب جهت شرکتهای جدیدالتاسیس یا شرکت های با سیستم مالی نامرتب.

شما باید در شرکت حسابداری با چه اندازه ای کار کنید

 

وقتی دنبال کار در یک شرکت حسابداری و آموزشگاه حسابداری هستید، فاکتورهای زیادی برای توجه وجود دارد مانند، مکان، نوع مسئولیت ها و آموزش. یک فاکتور مهم دیگر که باید در نظر گرفت اندازه شرکت است. شرکت های حسابداری از لحاظ اندازه از یک تا هزار نفر متغیراند و مهم است که انتخابی کنید که مناسب شخصیتتان، شغلتان و سبک زندگیتان باشد.

اگرچه ممکن است تجربه در هر شرکتی متفاوت باشد، ما با گرادهای اخیر که اکنون در حسابداری ها کار می کنند از تجربه هایشان صحبت کردیم تا به شما کمک کند جایی را که مناسبتان است انتخاب کنید.

 

تعادل کار- زندگی

 

شرکت های بزرگ اغلب، گروه های بزرگ 40 نفره یا بیشتر از حسابداران جدید دارند که همزمان شروع به کار می کنند، که به این معناست که رقابت می تواند از شرکت های کوچک بیشتر باشد. آلیسا کان(Alissa Kahn) یک حسابدار در شرکتی با اندازه متوسط دارای 90 کارمند می گوید از اینکه رقابت زیادی ندارد خوش شانس است. "وقتی که افراد زیادی همزمان در یک سطح شروع به کار می کنند، فشار زیادی برای رقابت و اضافه کار وجود دارد. در این شرکت کوچکی که کار می کنم، من چنین فشاری را تجربه نمی کنم"

 

فرصت های یادگیری

 

اگرچه از آنجایی که در شرکت های حسابداری بزرگ تعداد زیادی حسابدار کارشان را همزمان آغاز می کنند، همچنین به این معناست که شرکت تمایل دارد برای آموزش از نوع کلاس درس و مربی آموزشی، زمان و هزینه زیادی سرمایه گذاری کند، که معمولا شرکت های کوچک نمی توانند این کار را انجام دهند. آلیسا می گوید: "کتاب های درسی آموزشی زیادی به من داده نشد و واقعا مجبور بودم در هنگام کار یاد بگیرم. این برای شغل من خوب است اما، در ابتدا کمی سخت است." 

در شرکت ها و آموزشگاه حسابداری بزرگ تر، ممکن است شما در گروه ها یا تیم هایی کار کنید و وظایف و مشتری های مشترک داشته باشید. اگر کار تیمی را دوست دارید و از داشتن دیدگاه های چندگانه در یک پروژه لذت می برید، این برایتان عالی خواهد بود.

 

آموزش حسابداری

در عین حال که یادگیری درحین کار کمک خواهد کرد که در زمینه حسابداری دستی بر دانش داشته باشید، باید برای پروردنتان به سرپرست خود وابسته باشید. یول هافمن(Yoel Hofman) ، حسابدار یک شرکت کوچک با 25 کارمند می گوید: "بیشتر اوقات افرادی که قرار است به شما آموزش دهند، برای اداره کردن وظایف خودشان آنقدر مشغول هستند که وقت لازم برای اینکه همه چیز را به شما آموزش دهند، ندارند که این می تواند نا امید کننده باشد."

اندرو روتبرگ(Andrew Rotberg) ، حسابدار خبره(Chartered Accountant) (CA) یک شرکت کوچک با 12 کارمند در مونترال می گوید آموزش به روشی که پیش می روید برایش مفید بوده است. "باید خیلی سریع یاد بگیرید. کسب تجربه بیشتر وقتی که مشغول مطالعه برای امتحانات حسابدار خبره و ارزیابی یکسان(uniform evaluation) (UEF) هستید، کمک می کند.

تست ها و آموزش های استاندارد

 شرکت های بزرگ تر مانند KPMG، BDO و PwC معمولا دوره آماده سازی ارائه می کنند و برای زمان مطالعه امتحاناتی مثل ارزیابی یکسان، پول پرداخت می کنند و اغلب هزینه آزمون ها را نیز می پردازند. این روال معمولا برای شرکت های کوچک تر وجود ندارد. "به من برای زمان مطالعه امتحاناتم چیزی پرداخت نشد و همچنین هزینه امتحاناتم نیز داده نشد. حتی در شرکتم هیچ برنامه ای برای مربی آموزشی در نظر گرفته نشد."

 

 مسئولیت ها و وظایف

اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید، معمولا یک قسمت خاص برای کار کردن می گیرید مانند قسمت مالیات یا حسابرسی. اما در یک شرکت کوچک به احتمال زیاد شما در تمام زمینه های کاری درگیر می شوید. اندرو می گوید: "هفته اول کارم مشغول انجام مالیات بر درآمد بودم با وجود اینکه این نوع کار معمولا توسط یک حسابدار ارشد انجام می شود."

یول نیز چنین چیزی را تجربه کرد: "در یک شرکت کوچک مسئولیت وظایف متنوع خیلی بیشتری به شما داده می شود و شما از روز اول کار، سرو کار داشتن با مشتریان را شروع می کنید."

گفته می شود بسیاری از شرکت های بزرگ در دوران انترنی تکالیف گردشی و برنامه های جدید گراد ارائه می کنند تا کارمندان انواع تجربه ها را کسب کنند.

 

اهداف شغلی آینده

شما در شرکت های بزرگ تر، مشتریان بزرگ تر و فرصت های ارتباطی بیشتر خواهید داشت که ممکن است به پیشرفت در کارتان کمک کند.

اگرچه، در شرکت های کوچک به جای کار با تعداد انگشت شماری از مشتریان بزرگ، با تعداد زیادی از مشتریان کوچک کار می کنید.

رس هایی که پول به شما قبل از دانشگاه می آموزد

 

در چند هفته، کلاس 2018 در حال آماده سازی لوازم و اثاثیه شخصی و  و جعبه های ذخیره سازی زیر تخت خود برای رفتن به دانشگاه خواهد بود.

خیلی ها این فرصت را خواهند داشت تا به داخل هواپیما، قطار و اتومبیل بپرند و شروع به کنترل زندگی خود دور از هر چیزی، از زمان خواب گرفته تا تکالیف تا ... پول  کنند.

آیا این دانشجویان جدید کالج و آموزشگاه حسابداری قصد دارند در قبال پول مسئول باشند؟ یا آیا قصد دارند بعد از چهار سال با کوهی از بدهی، توده ای از تعهدات، و بدون هیچ ایده برای اصلاح آنها، دانشگاه را ترک کنند؟

به امید تغییر آنها نسبت به قبل، شش نکته از خرد مالی را بخوانید که هر دانشجو بهتر است در روز اسباب کشی بداند.

 

1.پیگیر هزینه های خود باشید.

 

به گفته آنتونی هامپیج، مدیر عامل شرکت آموزش مالی "آموزش پدر توانگر(نام تجاری موسسه)"، یک درس مهم برای بزرگسالان و دانشجویان وجود دارد. " بر اساس تجربیات من، وقتی شما می نشینید و از فردی سوال می کنید که پولش کجا صرف شد، بیشتر افراد نمی توانند حدود 40 درصد از پول خود را محاسبه کنند. به طور معمول، افراد بیشتر از آنچه که فکر می کنند، پول خرج می کنند."

مشکل این عدم آگاهی روشن است: اگر شما آنچه را که شما صرف می کنید ندانید، آنچه را که از دست داه اید و آنچه را که می توانید یا نمی توانید از عهده مالی اش بربیایید را متوجه نمی شوید. دانشجویانی که به گوشیهای هوشمند خود وابسته اند، هیچ بهانه ای برای اعتراف به جهل خود ندارند، به عنوان مثال برنامه های کاربردی رایگان مانندLearn Vest و Mint به طور خودکار هزینه های شما را پیگیری می کنند و این اطلاعات را فقط با زدن چند ضربه (تپ) در اختیار قرار می دهند.

 

2. هر معامله ای که بر سر راه شما قرار می گیرد را استفاده نکنید.

 

هامپیج  می گوید "امروزه پول بیشتر در دسترس افراد جوان نسبت به زمان والدینشان است اما توسط زنجیره هایی در دسترس است. زنجیره هایی بسیار طولانی". اینترنت پر از داستانهایی است که با ثبت نام برای کارت اعتباری " فقط برای گرفتن تی شرت" آغاز و با 10000 دلار در بدهی مصرف کننده خاتمه می یابد یا توده ای از وام های دانشجویی که فقط پنج سال بعد باز پرداخت شوع میشود  و تا سی سال بعد طول می کشد.

حتی لازم نیست که به این شدت باشد: اگر شما حساب جاری بانکی باز کردید که از کارمزد چشم میپوشد، زمانی که حداقل موجودی را دارید  اما نمی توانید آن را حفظ کنید، آنگاه یک کارمزد دیگر در هر ماه وجود دارد که شما بدهکار می شوید.

اگر نمی توانید این زنجیره ها را در یک پیشنهاد مالی ببینید، شما باید بررسی دقیق تری انجام دهید.

 

3. مطالب پشت صفحه قراردادهای وام دانشجویی را بخوانید.

 

هامپیج از افزایش بسیار زیاد بدهی دانشجویان ابراز تاسف کرد. در هسته خود، وام های دانشجویی به معنی فراهم کردن تحصیلات بالاتر برای بیشتر افراد است- یک دلیل سخاوتمندانه. اما در اجرا، آنها تمایل به ترک چیزی که مطلوب است، دارند. هامپیج می گوید " اگر بخواهم که یادآور شوم که راه رفتن به جهنم با نیات خوب هموار شده است، این بهترین مثالی است که تاکنون با آن مواجه شده ام".

قبل از ورود در محوطه دانشگاه، دانشجویان باید شرایط هر نوع وام دانشجویی که ممکن است بگیرند را بدانند. آیا وام ها عمومی یا خصوصی هستند؟ چه زمانی بازپرداخت شروع خواهد شد؟

 چه مبلغی را باید ماهیانه بپردازند؟ چه مدت طول می کشد تا باز پرداخت تمام شود؟ باید ادغام را در نظر بگیرند؟ در کنار آماده کردن دانشجویان برای یک صورت حساب بزرگ ماهانه، آگاهی از تعداد افراد گیر افتاده در این دام ممکن است  به خوبی بر نحوه انتخاب دانشجویان برای گذراندن زمان در دانشگاه و آموزشگاه حسابداری اثر  بگذارد.

 

4.کار پیدا کنید.

زمانی که در مورد آنچه والدین می توانند انجام دهند تا بچه هایشان برای مدیریت مالی آماده شوند،سوال شد. هامپیج یک جواب ساده داشت. " به بچه هایشان بگویند که کار پیدا کنند". در حالی که او می دانست که اکثر والدین نمی خواهند تمرکز بچه ها را از مطالعه منحرف کنند، او می گوید کار حتی قبل از رفتن به دانشگاه به همین اندازه ارزشمند است. او توصیه می کند که " ممکن است یک سال قبل رفتن به دانشگاه، نوعی کار یا درآمد داشته باشند. به آنها اجازه دهید که کمی بیشتر پول خود را مدیریت کنند، بنابراین حداقل آنها به چاه عمیق انداخته نمی شوند".

 

5. کارت اعتباری نگیرید مگر اینکه قادر به پرداخت صورت حساب باشید.

 

هامپیج اقرار می کند که او کمی در مورد اینکه آیا دانشجویان می توانند از کارت اعتباری استفاده کنند، مردد است. او می گوید" از سوی دیگر، من همیشه به افراد توصیه می کنم که از کارت اعتباری بیش از بدهی استفاده کنند زیرا شما در برابر استفاده جعلی مصون هستید و می توانید حتی از چیزهایی مانند باقیمانده نقدی برای داشتن کمی پول بیشتر استفاده کنید اما اگر افراد نتوانند پیگیر هزینه های خود باشند و نوعی نظم نداشته باشند،می تواند مشکل آفرین باشد. افراد باید بفهمند که بدهی به چه میزان سنگین است-این سنگین ترین بدهی که شما می-توانید داشته باشید".

او برای دانشجویان( یا والدینشان) که نگران توانایی مدیریت کارت اعتباری به صورت موثر هستند، پیشنهاد می کند که یک کارت اعتباری از قبل پرداخت شده ممکن است گزینه خوبی باشد. به این ترتیب دانشجو بدون خطر وارد شدن به (لیست) بدهی مصرف کننده به استفاده از کارت عادت می کند.

 

6. بدهی خود را در حداقل نگه دارید.

 

هامپیج این را " اهرم" می خواند. او می گوید " تا آنجا که می توانید اهرم را در زندگی پایین نگه دارید. تعداد پرداختهای ثابتی را که باید پرداخت کنید به اندازه ای که می توانید بر خلاف درآمدتان پایین نگه دارید. حداقل آن کمی شما را در برابر حوادث پیش بینی نشده حفاظت می کند".