آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

ماتریس حسابداری اجتماعی(Social Accounting Matrix)

 

ماتریس حسابداری اجتماعی (SAM) نشان دهنده گردش تمامی تبادلات اقتصادی می باشد که در یک اقتصاد ( ناحیه ای یا ملی) رخ می دهد.

 این ماتریس، اساسا، یک نمایش ماتریسی از حساب های ملی برای یک کشور مفروض است، اما می تواند  تا جایی که حساب های غیر ملی را نیز شامل شود توسعه پیدا کند ؛ و برای تمامی ناحیه ها و مناطق نیز این ماتریس تشکیل شود. SAM به یک سال واحد اشاره دارد و یک تصویر ایستا از اقتصاد را ارایه می دهد.

 

کاربردها

 

در آموزشگاه حسابداری ماتریس های حسابداری اجتماعی می توانند تا جایی گسترش یابند که دیگر جریانات اقتصادی را نیز شامل شوند، به سادگی و با افزودن چند ستون و ردیف. در ابتدا گردش حساب ملی استاندارد(SNA) ایجاد می شود.

اغلب ردیف هایی که شمال سرمایه و کار و اقتصاد می باشند، می تواند جداگانه به هر تعداد بخش تقسیم شوند.

هر منبع جداگانه اضافی از منابع مالی باید یک دریافت کننده برابر و مخالف داشته باشد. بنابر این SAM (ماتریس حسابداری اجتماعی)، طرح اقتصاد را که در حال مدل دهی شدن است، ساده سازی می کند.

در حال حاضر SAM ها بطور گسترده ای بکار برده می شوند، و بسیاری از دفاتر آماری، بخصوص در کشور های OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی)، هم یک حساب اجتماعی و هم این مکمل ماتریس را ایجاد می کنند.

SAM ها از ستون مدل های الگوی تعادل عمومی محاسبه پذیر مالی (CGE)، گونه های مختلفی از مدل های ضریب فزاینده تجربی، و مدل خروجی- ورودی.  

SAM هایی که بطور مناسبی قالب دهی شدند نمایشگر الگوی مخارج اقتصاد و همانطور داده IMPLAN و RIMS II می باشند، و می توان آنها را در تجزیه و تحلیل اثر اقتصادی بکار برد. 

 

 

محک زنی(Benchmarking)

 

استفاده از یک SAM شامل ساختار نهادی فرض شده در حساب های ملی درون هر مدل می باشد.

 این یعنی با ذهنیت گردش عملیات دریافت کننده-منبع پولی با متغیر ها و کارگزاران، برخورد نشده است.

 بلکه بر طبق رهنمود های حسابداری ملی استاندارد ملل متحد (SNA) ، در دسته هایی با هم گروه بندی شده اند.

برای مثال، حساب های ملی اغلب ارزش سرمایه گذاری خانوار یا صاحبخانه را به عنوان "در آمد ناشی از اجاره بها" تلقی کرده و با برخی از سرمایه گذاری های نهادی بخش عمومی ، به عنوان گردش درآمد مستقیم برخورد می کند، این در حالیست که SAM سعی می کند تنها گردش صریح پول را نشان دهد.

از اینرو، اطلاعات باید از تعریفات SNA اصلی خود جدا شده و به متغیر های گردش پول تبدیل شوند، و آنوقت باید در هر سطر و ستونی برابر شوند، و از این فرآیند با نام " محک زنی" یاد می شود. 

 

یک SAM نظری همواره متعادل سازی می کند، اما SAM هایی که به طور تجربی برآورد شده اند، هرگز در اولین همسنجی اینطور نمی کنند.

این بخاطر مشکل تبدیل اطلاعات حسابداری ملی به گردش پول، و عرضه کردن اطلاعات غیر SNA می باشد، که توسط مسائل اطلاعات حسابداری ملی ناسازگار ( که برای بسیاری از کشور های در حال توسعه رایج است، در حالی که کشور های توسعه یافته، عموما یک ورژن SAM از حساب ملی را در بر دارند که عموما ارزشش در محدوده 1% GDP (تولید ناخالص داخلی)  می باشد) بدتر شده است.

 این مهم، در گذشته های دور در سال 1984 مورد توجه منصور و والی قرار گرفت، و تکنیکهای بیشماری برای مرتب کردن SAM ها ابداع شد، همه اینها بخاطر این است که «اطلاعات ناسازگار که به اشتباه تخمین زده می شوند، مشکلی رایج در بسیاری از کشور ها می باشد».      

روش سنتی محک زنی یک SAM با نام روش «سطر و ستون» خوانده می شد که در آن، یک شخص میانگین حسابی کل اختلافات بین سطر و ستون مورد بحث را بدست آورده، و تمامی سلول ها را تنظیم میکند تا هر سطر و ستون با هم برابر شوند.

ریسک صعودی(Upside Risk)

 

در سرمایه گذاری، ریسک صعودی(Upside Risk) یا احتمال سود با بتای صعودی اندازه گیری می شود. یک مقیاس جایگزین ریسک صعودی(یا سود)، نیمه انحراف بالایی است.

 در آموزشگاه حسابداری ریسک صعودی با استفاده از داده های روزهایی که شاخص فعال است(برای مثال شاخصS&P 500) محاسبه می شود.

 ریسک صعودی برای تفکیک بازده مثبت از بازده منفی به کاربرده می شود. به همین علت ریسک صعودی هرگز ریسک محسوب نمی شود. در واقع این ریسک برای سرمایه گذاران سودمند است زیرا این ریسک نشان دهنده اجزا بتا می باشد که می تواند به کسب سود سرمایه گذاران کمک کند.

بنابراین ریسک صعودی بالا نسبت به ریسک نزولی(Downside Risk) ارجح تر است.

 

ریسک صعودی در مقابل مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه گذاری(CAPM)

 

نگاه و توجه جداگانه به ریسک صعودی و ریسک نزولی اطلاعات مفیدتری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا اینکه فقط به تنهایی به بتای CAPM توجه کنیم.

 

مقایسه ریسک صعودی نسبت به ریسک نزولی لازم است زیرا تئوری مدرن پورتفولیو ریسک را از لحاظ انحراف استاندارد بازده دارایی ها اندازه گیری می کند که هم انحرافات مثبت و هم انحرافات منفی بازده مورد انتظار را به صورت ریسک محاسبه کند.

به عبارت دیگر بتای معمولی ریسک صعودی و نزولی را اندازه گیری می کند و از مدل CAPM نمی توان برای محاسبه بتا استفاده کرد زیرا این مدل ریسک صعودی و نزولی را یکسان فرض می کند.

در حقیقت این دو ریسک به ندرت یکسان می باشند و بنابراین تمیز دادن بین این دو ریسک لازم و ضروری می باشد.

 

مثال

 

یک موقعیتی را در نظر بگیرید که یک دارایی دارای حرکت صعودی رو به بالای قابل توجه و یک دارایی با حرکت نزولی رو به پایین می باشند و به نظر می رسد که از دارایی حرکت صعودی یا نزولی متوسط داشته باشد، خطرپذیرتر است.

 به عبارت دیگر یک سهام با بتای صعودی بالا ممکن است این توهم را ایجاد کند که ریسک بالایی دارد.

 برای مثال دو سهم A و B را در نظر بگیرید. این دو سهم ریسک نزولی یکسانی دارند.

به هر حال بتای صعودی سهم Aبیشتر از بتای صعودی سهم B می باشد.

بتای CAPM سهمAبیشتر از سهم Bخواهد بود و بنابراین به نظر برخی سرمایه گذاران سهم A ریسک بالایی دارد.

 در حقیقت سهم A و سهم Bریسک یکسانی دارند.زیرا هر دو این سهم ریسک نزولی یکسانی دارند و سهم Aسودآورتر از سهم Bبرای سرمایه گذاری می باشد.

 

یک سرمایه گذار که به ریسک صعودی یا نزولی به طور جداگانه توجه می کند متوجه این تفاوت خواهد شد و بنابراین قادر است تا تصمیم منطقی را در سرمایه گذاری خود اتخاذ کند در حالیکه یک سرمایه گذار که فقط به بتای CAPM توجه می کند قادر به تصمیم گیری منطقی نمی باشد.

آینده آموزش حسابداری

 

کمیسیون گذرگاه ها(Pathway Commission)، که به طور رسمی به عنوان کمیسیون گذرگاه ها در آموزش عالی حسابداری معروف است، توسط انجمن حسابداری آمریکا و موسسه آمریکایی CPAs ایجاد گردید برای توصیه راه هایی که در آن حرفه می تواند " قوی ترین جامعه ممکن از دانشجویان، دانشگاهیان، متخصصان و دیگر رهبران آگاه را در خصوص عمل و مطالعه حسابداری به کار گماشته و متمرکز نماید."

 

نتیجه "ترسیم استراتژی ملی برای نسل بعدی حسابداران می باشد"، گزارشی که شامل هفت توصیه برای نوسازی دولت آموزش حسابداری و دوره حسابداری ویژه بازارکار است.

 

مقصود آن ها شفاف است: جهان در حال تغییر است، و زمان آن فرا رسیده است که دانشکده های حسابداری با آن تغییر بکنند.AAA، AICPA، و کمیسیون مسیرها در یک سال به کار برده شدند و نیمی از ورودی از هر گوشه حرفه که دقیقا ترسیم می کنند چگونه آموزش حسابداری باید تغییر نماید.

در اینجا توصیه های آن ها موجود می باشد، کلمه به کلمه از گزارش گرفته شده اند. (هشدار به موقع: صحبت در خصوص دانشگاه ها و شرکت ها کمی گزاف است.)

 

 

 

 شماره 1: یک حرفه آموخته شده برای آینده با تلفیق هدفمندی از تحقیق حسابداری، آموزش، و تمرین برای دانشجویان، کارشناسان حسابداری، و مربیان بسازید.

 

گزارش بیان می کند، "اغلب تمامی دانش آموزان در معرض مواد فنی هستند به روشی حرفه ای که از مجموعه های دنیای واقعی، پیچیده که دانش آموزان به آن ها محدود هستند و از دیدگاه هایی که تحقیق می تواند به مرحله عمل بیاورد جدا می گردد."

 

شماره 2: توسعه بدهید مکانیسم ها را برای پاسخگویی به تقاضای آینده برای دانشکده توسط باز نمودن آموزش دکترا از طریق آموزش های منعطف در برنامه های موجود و توسط کشف نمودن مسیرهای پیشنهادی تا درجات پایانی که با ماموریت های سازمانی و آموزش حسابداری و اهداف تحقیق هم راستا می باشند.

 

گزارش بیان می کند،"کمبود بحرانی دانشکده در حسابداری به خوبی مستند شده است، به خصوص در حسابرسی، سیستم ها، و تخصص های مالیاتی. "این کمبود تاثیرات طولانی مدت و چشمگیری هم بر کیفیت و هم بر بقای آموزش حسابداری و تحقیق حسابداری دارد."

 

شماره 3: آموزش حسابداری را اصلاح نمائید بنابراین تعلیم محترم است و به عنوان جزء مهم در رسیدن به هر ماموریت موسسه پاداش داده می شود.

 

" اغلب، ساختارهای رسمی و غیر رسمی پاداش جهت مزیت دادن به کار و دستاوردهای تحقیق نسبت به دستاوردهای تدریس، نمو کرده اند " و کمیسیون به نتیجه می رسد.گزارش بیان می کند، زمان آن فرا رسیده است، تا پاداش، به رسمیت شناختن، و حمایت از آموزش با کیفیت بالا افزایش بیابد."

 

شماره 4: مدل های برنامه درسی، منابع یادگیری، و مکانیسم ها را توسعه بدهید برای اشتراک گذاری آن ها به صورت راحت و همچنین افزایش فرصت های توسعه دانشکده در حمایت از حفظ برنامه درسی قوی.

گزارش بیان می کند، "عمل حسابداری به سرعت در حال تغییر است". "حوزه جغرافیایی آن جهانی است، و فن آوری نقش برجسته فزاینده ای را ایفاء می کند. نسل جدیدی از دانشجویان از راه رسیده اند کسانی که با تکنولوژی بیشتر در خانه هستند و در خصوص روش های قدیمی تدریس کمتر صبور هستند."

 

 شماره 5: توانایی برای جذب دواطلبان بالقوه، متنوع را به حرفه بهبود ببخشید.

 

گزارش بیان می کند، "بسیاری از دانشجویان آغازکننده حسابداری بر این عقیده هستند که حسابداری یک زمینه باریک حرفه ای است، و عمل حرفه ای تقریبا به طور انحصاری مربوط به حسابرسی یا مالیات می باشد." "نتیجه این است که بسیاری از دانشجویان مستعد که علاقه به ادامه تحصیل در حسابداری دارند ممکن است جذب آن نشوند.استفاده از حسابداری را در جامعه گسترده تر ترویج بدهید و، علاوه بر این، مطمئن شوید که تنوع در میان افرادی که وارد حرفه می شوند مهم است."

 

  شماره 6: مکانیسم هایی برای جمع آوری، تحلیل، و انتشار اطلاعات در مورد بازارهای موجود و آینده برای افراد حسابدار و دانشکده حسابداری ایجاد نمائید.

 

گزارش بیان می کند، " به دست آوردن اطلاعات موجود در خصوص افراد حسابدار در حال حاضر شاغل و تقاضای آینده برای آن ها می تواند دشوار باشد." "پیشرفت های اخیر در خصوص پوشش و دسترسی به داده های ملی استخدام و توانایی برای اتصال این داده ها به پایگاه داده های آموزش عالی این وضعیت را آرام می کنند."

 

 

شماره 7: یک روند پیاده سازی ایجاد نمائید برای مورد خطاب قرار دادن این توصیه ها و توصیه های آینده با ایجاد ساختارها و مکانیسم ها برای انتقال حسابداری تلاش ها را از رویدادهای دوره ای به فرآیند مداوم تر، پایدار تغییر می دهند.

 

گزارش بیان می کند، "در حالی که مطالعات قبلی به مسیرهای جدید موفق و نوآوری های امیدوار کننده رسیده اند، اکثر تلاش های گذشته در حال تجدیدنظر دارای ساختار و استراتژی اجرایی صریح برای پیش بردن توصیه های خود نیستند. "برای رفع این نیاز، توصیه آخر کمیسیون ایجاد فرآیند پیاده سازی می باشد که گروه گسترده ای از سهامداران را به روشی گرد هم می آورد که اجرای بیشتر توصیه ها را ترغیب می نماید و در این گزارش آیتم های پیشنهادی را به کار می برد."

 

جفتی از دیگر توصیه ها، در صورتی که من ممکن است بسیار محتاط باشم.

 

ابتدا، نکته در مورد اینکه دانش آموزان چه چیزی در دوره حسابداری ویژه بازارکار یاد می گیرند.تغییر این روزها صرفا ثابت است.مهم ترین مهارتی که می توانیم به دانش آموزان امروز بیاموزیم این است که چگونه یادگیری مهارت های جدید می تواند به اندازه کافی منعطف باشد.

 

این موضوع مستقیما با فرمول برجسته تام هود(Tom Hood) در ارتباط می باشد:

 

L. یعنی، سرعت یادگیری شما باید بیشتر از سرعت تغییر باشد.

 

  آینده آموزش حسابداری به صورت خلاصه: به دانش آموزان بیاموزید چگونه یاد بگیرند، و چگونه به یادگیری ادامه بدهند.

 

هیچ مهارتی مهم تر از به جلو پیش رفتن نخواهد بود.

 

کمیسیون چه چیزی را از دست داد؟ عقاید شما در خصوص اینکه چگونه باید آموزش حسابداری را بهبود ببخشید کدام موارد هستند؟

روش های کنترل داخلی حقوق و دستمزد

 

روش های کنترل داخلی، آموزش ها و راهنمایی های یک تجارت که از حمایت از منابعش پیروی می کند، وقتی خیلی مهم هستند که لیست حقوق را ثبت، آماده و توزیع می کنند. بوسیله کاهش خطر تقلب و حذف کردن خطاها برای داشتن روش حقیقی در وضع حمایت ها از دارایی شرکت. بر طبق واحد خطر دانشگاه مارکتی، تفکیک وظایف ناکافی بیشترین حسابرسی متداول دانشگاه  در آموزشگاه حسابداری است. این جداسازی وظایف غیر واقعیِ مالیات حقوق منجر به بالاترین خطر خسارت از طریق تقلب و مسامحه می شود .

 

تفکیک وظایف

چهار رسته از موارد درگیر در لیست حقوق - استخدام و پیشبرد پرسنل، ثبت و حفظ برگه ی زمانی صحیح، آماده کردن لیست حقوق، پرداختی کارمندان و مالیات حقوق – باید بوسیله ی بخش ها و یا افراد مسئول تفکیک شود، اگر امکانش باشد. انتخاب یک نفر برای مدیریت بررسی دوره ای سوابق بانکی مربوط به لیست حقوق که می تواند اطمینان از لیست حقوقی حقیقی را بیشتر کند و خطر تقلب را کاهش دهد. داشتن یک حساب بانکی، تنها برای حقوق، خطرات مربوط به دارایی را کاهش می دهد و حسابرسی را آسانتر می کند.

برای شرکت های کوچک که کمبود یک شاخص بزرگ کافی برای جداسازی مسئولیت های حقوقی وجود دارد، صاحب کسب و کار یا یک مدیر مطمئن باید فرآیند حقوق را از اول تا انتها سرپرستی کند. اگر این بسیار وقت گیر است برای هر دوره حقوقی، باید بازرسی تصادفی و کامل بطور منظم انجام شود.

 

منابع انسانی

مجوز پرداخت کارمند از طریق بخش منابع انسانی، کسب و کار را  از تقلب حفاظت  می کند، بوسیله ی کاهش و حذف احتمالات فرضی یا منقطع شدن کارمندان در لیست حقوق بودن.  بخش پرسنل باید ثبتی های کارمندان را دائما آپدیت نگه دارد که این  در دریافتی هر کارمند و مزایا منعکس در آموزشگاه حسابداری می شود.

 

ثبت زمان کاری

برگه های زمانی یا کارتهای زمانی باید توسط کارمندان امضاء شود و پس از بررسی، تصویب و امضاء توسط یک سرپرست، زمانی است که کاربردی می شود. زمان استراحت و غیبت بدون حقوق باید در برگه ی زمان در دسترس، منعکس شده باشد. تایید اضافه کاری قبل از این عامل است. علاوه بر این، یک کارمند نباید به برگه ی زمانی اش مانند یک سرپرست که آن را برای دریافت حقوق تایید و امضاء کرده است، دسترسی داشته باشد.

 

تهیه حقوق و دستمزد

بعنوان یک روش کنترلی بیشتر، شخص یا اشخاصی کسانی که لیست حقوق را تهیه می کنند و جبران زمانی هر کارمند را محاسبه می کنند نباید اجازه ی امضای برگه های زمانی یا چک ها را داشته باشند. در طی تهیه ی لیست حقوق، تامین اجتماعی و مالیات بر در آمد و دیگر کسور قانونی مانند بیمه هستند، و مقدار نهایی حقوق و دستمزد نباید بعدش برای کسی که یا بخشی که مسئول صدور چک برای کارمندان و مالیات حقوق است فرستاده شود.

 

پرداختی کارمندان و مالیات حقوق

زمانی که امکان پذیر است، روش های کنترل داخلی در حقوق نیازمند این است که شخص یا اشخاصی که مجوز پرداختی  و مالیات کارمندان را دارند توانایی دسترسی به ثبتی های منابع انسانی، برگه های زمانی و دیگر موارد تهیه سازی لیست حقوقی را داشته باشند. در شرکت های کوچک که این امکان پذیر نیست، مالک یا مدیریت بالاتر باید تمام چک ها را ترخیص کند یا دو نفر از کارمندان مطمئن بر ترخیص کنترل داشته باشند، و ترخیص مستلزم امضای دو نفر باشد.

 

خطرات

یک کسب و کار بدون روش های کنترلی داخلیِ حقیقی بر حقوق با خطر جبران خسارت از طریق معدوم و منقطع کردن کارمندان مواجه است. علاوه بر این، شرکت می تواند در زمینه دارایی هایش بخاطر پرداخت اضافی به کارمندان متقلب زیان ببیند و متحمل هزینه های اضافی بشود بخاطر از نوسازی ثبت حقوق. زمانی که اشتباهات رخ می دهد، حقوق با تاخیر همراه می شود، که این می تواند باعث نارضایتی کارمندان شود.

اهمیت چرخه حسابداری و مرحله ای

 

یک چرخه حسابداری معمول در هر کسب و کار، اغلب دارای 9 یا 10 مرحله است که به روش های طرح ریزی شده که توسط گروه حسابداری در آموزشگاه حسابداری  داده می شوند بستگی دارند.

 هر مرحله در چرخه حسابداری نقش مهمی را در ایجاد ورودی های دقیق و مدیریت امور مالی در هر زمان که خریدی انجام می شود با اینکه درآمدی بدست می آید دارد.

 اگر یک شرکت تصمیم به پیاده سازی یک چرخه حسابداری داشته باشد، این خیلی مهم است که هر قدم تشریح شده در جهت درست باشد.

 

تجریه و تحلیل مناسب

 

یکی از نقشهای مهم داشتن چرخه حسابداری نه مرحله ای در بخش حسابداری توجه به جزئیات هر معامله که انجام میشود از نظر تجریه و تحلیل و ضبط کردن میباشد. هر انتقالی که صورت میگیرد، اینکه آیا پول صرف شده و یا دریافت شده است، برای اینکه حسابدار مقدار دقیق را بداند تحلیل میشود.

هدف از معامله و تاریخ و زمان معامله و همچنین اثبات صورت گرفته شده آن ثبت میشود.

در دو مرحله اول از چرخه با جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و ثبت اطلاعات سرو کار دارد تا این که شرکتی که آماده شده باید یک مشتری یا سرویس گیرنده پرسش در مورد یک معامله خاص باشد.

اطمینان از دقت  و صحت همچنین برای زمانی که شما بودجه سالانه را ایجاد و گزارش میدهید سودمند است.

 

حساب های شرکت

 

هر زمان که یک مشتری یا سرویس گیرنده پرداختی انجام میدهد،  بخش حسابداری باید پرداخت واحدی برای اطمینان از حسابهای خاص مربوط به مشتری با سرویس گیرنده بطور کامل پرداخت کند. اگر یک کشتری به تنهایی 5000دلار بدهکار باشد .

او ممکن است پرداخت کمی مثل 300 دلار با 1000دلار برای پرداخت حساب به  ارامی در طی یک دوره از زمان داشته باشد. چرخه حسابداری تضمین میکند که همه حسابها ی به روز شده و نگهداری شده اند تا اینکه همه پرداخت ها به شرکت بدهکار پرداخت شود.

 این تا زمانی که حساب نمایندگان دریافتنی بودجه بدهکار این شرکت را وادار به حفظ امور مالی و متعادل می کند. ارسال به جرئیات معاملات به دفتر کل مرحله سوم است.

 

صورت های مالی

 

در پایان یک دوره مالی ، بخش حسابداری باید گزارش مالی سالانه را برای سرمایه گذاران و سهامداران را اماده کند.

چرخه حسابداری تضمین میکند که داده های ارائه شده در این گزارش سازمان یافته و دقیق هستند .

به عنوان گام هفتم از گزارش شامل ایجاد صورتهای مالی تحت پوشش سال مالی شرکت است.

 صورتهای مالی باید در یک جهت خاص برای اطمینان یافتن از دقت آماده شوند .

صورت سود و زیان باید برای اولین بار آماده شود ، به دنیال آن سود انباشته ، ترازنامه، و صورتهای جریان نقدی باید سومین و چهارمین در فرآیند صورتهای مالی باشند.

 

برنامه ریزی آینده

 

یک بخش حسابداری باید جایگاه فعلی شرکت را حتی در پایان دوره مالی بداند.

بخشی از چرخه شامل برنامه ریزی برای چرخه حسابداری آینده است و همه مسائل مربوط به حساب قبل از یک دوره مالی جدید شروع میشود و تمام ورودی ها بسته می شود. این برای اهداف مالیاتی و گزارش سند سالانه مفید است.

این اقدامات در مراحل هشت و نه از چرخه صورت می گیرد.

 

چرخه حسابداری 9 مرحله ای

چرخه حسابداری 9 مرحله است که مراحل مشابه چرخه حسابداری 10 مرحله ای است.

 به جز آخرین مرحله ، در حالی که چرخه 9 مرحله ای با بستن تراز آزمایشی به پایان می رسد ، چرخه 10 مرحله ای شامل مرحله معکوس کردن حساب ها است.

از آنجا که آخرین مرحله گام های مورد نیاز در هر چرخه ای نیست، اغلب در چرخه باقی مانده است.

مراحل معمول عبارتند از: تجزیه و تحلیل معاملات، ثبت دفتر روزنامه اطلاعات، انتقال معاملات به دفتر کل، آماده سازی تراز آزمایشی تعدیل نشده، تعدیلات لازم در صورت نیاز، آماده سازی تراز آزمایشی تعدیل شده، تهیه یک لیست از صورتهای مالی، بستن حساب ها و آماده سازی تراز آزمایشی پس از بسته شدن.