آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

سئو منفی چیست؟

 

طراحی و ساخت یک وب سایت بدون بهبود وضعیت آن در موتورهای جستجو، کاری به جز رها کردن چندین صفحه وب سایت خود میان میلیون های صفحه موجود در دنیای وب نخواهد بود، از این رو شما مجبورید تا برای باقی ماندن در دایره رقابت با رعایت اصول سئو و دوری از مواردی همچون سئو منفی وضعیت رنک خود را در موتورهای جستجو ارتقا بخشیده و در کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود در صفحات ابتدایی نتایج جستجو بایستید.

 

سئو منفی چیست و چگونه باید از آن در امان ماند؟

 

برخی از وبمسترها بدون توجه به نیاز کاربران، تنها با همگام سازی وب سایت خود با الگوریتم های معین و در دسترس موتورهای جستجو به بهبود وضعیت خود می پردازند، غافل از اینکه موتورهای جستججو مخصوصا گوگل بهترین رنک را به وب سایت هایی می دهند که کاربر پسند بوده و بازدیدکنندگان بعد از مراجعه اولیه مجددا به سمت و سوی آن ها باز می گردند.

هرچند که یک وب سایت و محتوای تولید شده در آن طبق اصول سئو بنا شده باشد، اگر نتواند رضایت کاربران را کسب کند با شکست مواجه خواهد شد.حال ترفند موتورهای جستجو برای مقابله با این رفتار، در نظر گرفتن سئو منفی برای پایین آوردن امتیاز سایت هایی است که با روش های غیر اصولی سعی در بالا آوردن رتبه سایت خود دارند.

 

نمونه ای از سئو منفی

 

به عنوان نمونه از جمله راه هایی که پیشتر برای افزایش رتبه در گوگل استفاده می شد، اسپم کردن محتوای سایت با لینک هایی به سایت مورد نظر بود که موتور های جستجو را به اشتباه می انداخت و این گونه سایت ها را بخاطر داشتن ورودی های متعدد به عنوان منبع معتبری برای اطلاعات مفید می پنداشت.اما حال خزنده های موتورهای جستجو با الگوریتم هایی که به آن ها داده شده، می توانند وب سایت های خاطی را شناسایی کرده و با دادن سئو منفی از اعتبار آن ها بکاهد. بنابراین اسپم نه تنها باعث بهبود رتبه سایت نشده بلکه باعث سئو منفی و نزول رتبه آن می شود.

استفاده نادرست از سئو منفی برای کاهش رتبه رقبا

 

زمانی که این مورد برای مقابله با روش های نامناسب بهبود وب سایت در نظر گرفته شد، کمتر کسی فکر می کرد که از طرقی بتوان از آن به عنوان وسیله ای برای ضربه زدن به رقیبان استفاده کرد.

در واقع بعضی از وب مسترها از ویژگی سئو منفی برای تنزل رتبه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی آن ها شدند که این سبب کاهش رتبه آنها در موتور های جستجو شد.

پیاده کرده این کار پیچیده نیست، به عنوان نمونه با ایجاد لینک به سایت رقیب در سایت هایی است که از موتور های جستجو آن ها را به عنوان اسپم می شناسند می توان این کار را پیاده کرد.

ارائه راهکارهای از سوی گوگل برای جلوگیری از این سوء استفاده

 

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، گوگل احترام زیادی به کاربران می گذارد، از این رو به سرعت برای رفع این مشکل اقدام کرد، البته نه به طور کامل

از طرفی این امکان وجود نداشت تا برای رفع این باگ از مزیت چشم پوشی کرد و به طور کلی ویژگی سئو منفی را از الگوریتم موتور های جستجو حذف کرد.

پس ابزاری به نام Disavow links ارائه شد تا بوسیله آن مدیران سایت ها بتوانند سایت خود را از لینک های سایت های اسپم محافظت نمایند. کافی است در این ابزار نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل تمام لینک هایی که از این سایت ها به سایت شما ورودی دارند را نادیده بگیرد.

 

تولید محتوا براساس معیار های سئو

 

باسلام / باتوجه به درخواست مکرر کاربران برای آموزش تولید محتوای بهینه تصمیم گرفتیم در این آموزش به نحوه تولید محتوا براساس معیار های سئو بپردازیم ، پس با ما در پی سی وب تا انتهای مقاله همراه باشید

 

ابتدا قصد دارم به تعریف تولید محتوای بهینه بپردازیم :

تولید محتوا براساس معیار های سئو یا تولید محتوای بهینه چیست ؟

 

ایجاد یک مقاله / نوشته در بستر اینترنت را با در نظر گرفتن ملاک ها را تولید محتوای بهینه می گویند . که ما در این مقاله بیشتر قصد داریم به این نکات بپردازیم تا شما بتوانید بهترین محتوا را در وب سایت خود تولید کنید ،

چگونه برای سایت خود محتوای بهینه و  باارزش تولید کنیم؟

 

– قوانین کپی رایت را در تولید محتوا رعایت کنید :

 

موتور های جستجو محتوای وب سایت شما را بررسی میکنند و باتوجه به این که موتور های جستجو علاقه ای به محتوای تکراری و کپی شده ندارند ، به محتوا های تکراری و کپی شده امتیار منفی می دهند و اصولا وب سایت هایی که از محتوای کپی شده استفاده میکنند موتور های جستجو مثل گوگل به آنها به چشم اسمپر نگاه میکنند که چنین وب سایت هایی ممکن است بعد از مدتی توسط موتور های جستجو مورد جریمه هم قرار بگیرند

 

و اگر خاطرتون باشه در مقاله “دلایل ایندکس نشدن مطالب شما در گوگل ” هم به این موضوع اشاره کردیم که محتوای تکراری و کپی شده میتواند باعث جریمه شدن شما در گوگل شود که این جریمه شدن میتواند باعث ایندکس نشدن مطالب شما در گوگل ، حذف نتایج شما در گوگل و… شود

 

پس اگر میخواهید یک محتوای بهینه تولید کنید اولین نکته ای که باید در تولید محتوای خود در نظر بگیرید از محتوای تکراری و کپی شده استفاده نکنید.مگر در شرایطی خاص که قصد دارید مطلب با ارزشی را در وب سایت خود اشتراک گذاری کنید که در این صورت نیز پیشنهاد میکنیم حتما لینک منبع را در انتهای مقاله خود قرار دهید .

 

انشالله در این مورد در مقالات آینده بیشتر توضیح خواهیم داد …

 

  نکات کلیدی مهم برای تولید محتوای بهینه :

 

برای تولید محتوا پس از این که تصمیم گرفتید که محتوای اختصاصی تولید کنید لازم هست که به موارد زیر توجه کنید :

 

– انتخاب عنوان مناسب و غیر تکراری :

 

نکاتی که باید در انتخاب عنوان مناسب مد نظرتون باشد :

 

+ برای انتخاب عنوان از عنوان های تکراری : سعی کنید برای مقالاتتون از عنوان های جدید و متمایز استفاده کنید

 

+ از کلمه کلیدی هدف در عنوان تون استفاده کنید : در هر صفحه ی وب سایت یک تگ H1 وجود دارد و آن هم معمولا همان عنوان است به همین جهت استفاده از کلمات کلیدی درون عنوان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، در رابطه با تگ های H جلوتر بیشتر توضیح خواهیم داد

 

+ سعی کنید در عنوان مقاله خود از ۴۰ کاراکتر استفاده کنید .

 

+ عنوان صفحه باید حداکثر ۷۰ کاراکتر باشد

 

– مرتبط بودن مطلب با موضوع سایت :

 

همان طور که میدانید هر وب سایتی برای هدف خاصی طراحی میشود ، بهتر است در تولید محتوا موضوع سایتون رو در نظر بگیرید و فقط بر روی حوزه فعالیت تون برای تولید محتوا تمرکز کنید ، به عنوان مثال اگر وب سایت شما یک وب سایت پزشکی است بهتر است فقط روی حوزه پزشکی تمرکز کنید

 

– در اولین پاراگراف مقاله خود از عنوان صفحه استفاده کنید

 

یکی از نکاتی که در ” تولید محتوا براساس معیار های سئو ” وجود دارد قرار دادن عنوان صفحه در اولین پاراگراف مقاله می باشد ، که به عنوان مثال اگر مقاله با عنوان ” تولید محتوا براساس معیار های سئو” تولید میکنید در ابتدای آن از این عنوان استفاده کنید ، همانند این مقاله که ما از این تکنیک استفاده کردیم .

 

– محتوای شما باید دارای حداقل ۳۰۰ کلمه باشد :

 

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در تولید محتوای خود در نظر بگیرید این است که مقاله شما باید حداقل دارای ۳۰۰ کلمه باشد ، خیلی از وب مستران این مقدار را با کاراکتر اشتباه می گیرند و تصورشان بر روی ۳۰۰ کاراکتر است ، دقت داشته باشد که باید ۳۰۰ کلمه در مقاله خود به کارببرید نه ۳۰۰ کاراکتر ، موتور های جستجو مثل گوگل کمتر از این مقدار را دوست ندارند و معمولا برخی از موتور های جستجو محتوایی را که کمتر از ۳۰۰ کلمه است را اسپم شناسایی میکنند و در رده های پایین محتوا قرار میدهند ، پس بهتر است حداقل از ۳۰۰ کلمه در مقاله خود استفاده کنید .

 

– در محتوای خود   حداقل از یک تصویر استفاده کنید .

 

بهتر است برای این که محتوای شما برای موتور های جستجو بهینه تر باشد در مقاله خود حداقل از یک تصویر استفاده کنید ، این موضوع گاهی باعث متمایز شدن مقاله شما در گوگل نیز می شود و وب سایت شما میتواند در شرایط یکسان رتبه بهتری را نسبت به سایر مقالات کسب کند ، همچنین وجود تصاویر در مقاله شما باعث میشود در جستجوی تصاویر در گوگل و… نیز دیده شوید ، همچنین بهتر است به این نکته” در محتوای خود از تصاویر مناسب و مرتبط استفاده کنید ” نیز در انتخاب تصویر توجه کنید .

 

– برای تصاویر خود از ALT ( متن جایگزین ) استفاده کنید .

 

یکی از نکاتی که برای تصاویر وجود دارد قراردادن ALT هست که پیشنهاد میکنیم برای تمامی تصاویری که در صفحه قرار میدید متن جایگزین و ALT تعریف کنید ، که بهتر است برای متن جایگزین از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید.

 

– در محتوای خود از تگ های H1 تا H6 استفاده کنید :

 

این تگ ها همانطور که مشخص هست برای عنوان به کار برده میشه و این تگ ها براساس ارزش مرتب سازی میشودند بدین صورت که تگ H1 بیشترین ارزش را دارد که به عنوان ، عنوان صفحه استفاده میشود و تگ های H3 , H2 و… به ترتیب از ارزش کمتری برخوردار هستند که تگ H6 کمترین ارزش را دارد ، همچنین ما در هرصفحه از برخی از این تگ ها به تعداد محدودی میتوانیم استفاده نمایید

 آموزش استفاده مناسب از تگ عنوان h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6 :

تعریف سئو پایه سایت

 

به طور کلی هر عملی که به منظور افزایش رتبه یک وب سایت در موتور های جستجو و در داخل وب سایت شما انجام می شود را سئو پایه یا سئو داخلی می گویند.

 

بعد از طراحی سایت معمولا مباحث  پایه انجام میشود .

 

همچنین سئو و بهینه سازی داخلی سایت قبلی از سئو حرفی و یا سئو خارجی انجام میشود .

 

همچنین شاید جالب باشد بدانید که SEO پایه ، یکی از پیش نیاز های اصلی سئو خارجی و یا همان سئو پیشرفته می باشد .

 

قبل از این که شما بخواهید در حوزه سئو حرفه ای یا سئو کلمات کلیدی کار کنید ، لازم هست که روی وب سایت شما مباجث SEO و بهینه سازی سایت پایه انجام شود .

 

سئو پایه چیست

برخی از فاکتور های مهم سئو و بهینه سازی پایه سایت :

 

در این بخش از پست (سئو پایه چیست) به برخی از فاکتو های مهم Seo و بهینه سازی پایه سایت خواهیم پرداخت :

 

همچنین شاید جالب باشد بدانید :

 

که سئو پایه در مباحث اتوریتی مثل  پیچ اتوریتی هم تاثیر اگر مایل هستید در خصوص این مباحث بدانید ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله (اتوریتی چیست) و پیچ اتوریتی چیست را در پی سی وب مشاهده و بررسی نمایید.

 

لیست برخی از فاکتور های مهم سئو پایه – سئو داخلی سایت :

 

    نقشه سایت یا همان SiteMap :

 

اگر مایل هستید در خصوص نقشه سایت بیشتر بدانید مقاله (نقشه سایت چیست) را مشاهده نمایید .

 

    فایل راهنمای موتور های جستجو – Robots.txt

 

فایل راهنمای موتور های جستجو یا همان robots.txt نیز یکی از فاکتور های مهم در سئو پایه می باشد .

 

    تگ های هدینگ (Heading Tags)

    انتخاب Title مناسب و غیر تکراری

    تگ توضیحات (Meta.Description)

    تگ کلمات کلیدی (Meta.Keywords)

    محتوای سئو شده – محتوایی

    چگالی کلمات کلیدی

    چگالی کلمات کلیدی در عنوان سایت

    متن جایگزین تصاویر (Img.Alt)

    لینک سازی درونی – داخلی

    و…

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان –Automatic Revolving Doors

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان که به نام درب اتوماتیک شیشه ای چرخان نیز شناخته می شود، با شعار «همیشه باز- همیشه بسته» نقش موثری در کاهش هدر رفت انرژی ایفا می کند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای چرخان برای مکان هایی که اختلاف دمای داخل و خارج زیاد است بسیار کارآمد و مفید هستند. این درب ها با فرمت کاریِ همیشه باز بودن در عین همیشه بسته بودن، در افزایش امنیت و به حداقل رساندن میزان تلفات انرژی نقش موثری ایفا کرده و کار را برای عبور و مرور در اماکن پر رفت و آمدی مانند بانک ها بسیار ساده کرده است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان از جمله اختراعات جالب توجه و تاثیر گذار در جامعه امروز بشری بوده است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای چرخان در واقع همان درب گردان سابق است که نیروی محرکه آن از نیروی دست انسان، به موتور کوچکی انتقال یافته است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای چرخان ترکیبی از سه یا چهار لنگه است که از لبه، به صورت پره در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به این ترتیب زاویه ای معادل 120 یا 90 درجه با هم می سازند.

 

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای گردان

 

برای حرکت درب اتوماتیک شیشه ای چرخان از حسگر های تشخیص وزن استفاده می شود. این حسگر ها درکف زمین نصب می گردد و با تشخیص وزن، و اعلام آن به برد فرمان، باعث چرخش درب می شوند.

در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای چرخان می توان از حسگر مادون قرمز نیز استفاده نمود، حسگر با تشخیص حرکت، باعث چرخش درب می گردد. می توان این حسگر را در بالای ورودی و به روی اپراتور و یا به روی لت ها نصب کرد.

 

 البته باید به این نکته نیز توجه نمود که ممکن است سنسور تشخیص حرکت که در خارج از یک ساختمان نصب می شود، حتی حرکت افرادی که قصد ورود به ساختمان را ندارند و صرفا از جلوی درب آن عبور می کنند را نیز به شمار آورد و درب را باز کند که این موضوع می تواند برای مصرف انرژی مساله ای مهم باشد.

 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای چرخان

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان می تواند شامل سه یا چهار لت باشد، این لت ها می توانند از لبه به یکدیگر متصل شوند و یا اینکه با روشی خلاقانه تر، هسته مرکزی به صورت ستونی شیشه ای باشد.

 

در درب اتوماتیک شیشه ای چرخان با سه لت این ستون، سطح مقطع مثلثی داشته و شبیه به یک منشور می باشد. در درب اتوماتیک شیشه ای چرخان با چهار لت این ستون فرم مکعب مستطیل پیدا خواهد کرد و در واقع ستونی با سطع مقطع مربع یا مستطیل خواهد بود. می توان از این ستون به عنوان دکور تزیینی، تبلیغات و یا نمایش هدفی خاص، استفاده نمود.

 

درب اتوماتیک شیشه ای چرخان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان دوقلو

 

نوع دیگری از درب اتوماتیک شیشه ای چرخان وجود دارد که به نام درب اتوماتیک شیشه ای گردان دوقلو معروف است.

 این درب شامل دو قسمت اصلی می گردد که هر کدام دارای دو لت هستند. این دو لت با یکدیگر زاویه 90 درجه ای می سازند. محور چرخش این دو درب در یک راستا است. در هنگام باز شدن کامل یک درب، درب دیگر کاملا بسته است. با عبور افراد از درب اول، درب دوم کاملا باز و درب اول کاملا بسته می شود.

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

 

نکته مهم و قابل توجه این که در هنگام حرکت این درب و باز شدن ورودی، در واقع ورودی هیچگاه باز نمی شود! به این معنی که با حرکت یکی از لت ها (و به دنبال آن حرکت دیگر لت ها) بخشی از ورودی باز می شود، افراد از فضای ایجاد شده استفاده کرده و وارد محوطه ورودی می شوند، سپس قبل از اینکه ورودی به طور کامل باز شود (و تبادل انرژی با محیط خارجی صورت گیرد) لت یا لنگه بعدی فضا را پوشش داده و مانع از خروج هوای گرم یا هوای خنک محیط داخلی می گردد. بدین ترتیب می توان این نوع درب اتوماتیک شیشه ای را درب بسیار مناسبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی دانست. از این رو این درب ها را «دوستدار محیط زیست» نیز می نامند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان با حرکت به صورت دستی

 

نوعی از درب اتوماتیک شیشه ای چرخان وجود دارد که در تمام مدت ثابت است و با برخورد ملایم ضربه به آن شروع به حرکت می کند.

سئو پایه چیست – سئو داخلی چیست

 

با یک مقاله دیگر در حوزه   بهینه سازی سایت در خدمت شما کاربران و بازدید کننده گان گرامی هستیم ، در این مقاله قصد در خصوص مبحث (سئو پایه چیست) با هم گفتگو نماییم ، سئو پایه یکی از مهم ترین مباجث SEO می باشد ، که امروز با آن بیشتر آشنا خواهید شد ، پس در ادامه با من همراه باشید .

 

سئو پایه چیست

 

قبل از این که بخواهیم در خصوص مباحث پایه سئو صحبت کنیم ، لازم هست که شما بدانید که سئو سایت چیست ، ما در خصوص این که سئو سایت چیست و چه کاربردی دارد قبلا مقاله ای رو اگر خاطرتون باشه در پی سی وب منتشر کرده ایم ،

 

این مقاله رو در پی سی وب از طریق لینک (سئو چیست) میتوانید مشاهده نمایید . که قبل از این که ادامه این پست رو مشاهده نماید ، به شما پیشنهاد میکنیم ، مقاله فوق رو مشاهده نمایید .

 

اگر به این زمینه علاقه مند هستید ، و مایل هستید بیشتر بدانید ما به شما پیشنهاد میکنیم ، در ادامه این مقاله نیز با ما همراه باشید .

 

سئو پایه چیست و چه کاردی در بهینه سازی سایت دارد ؟

 

سئو پایه و یا On Page Seo به مباجث داخلی سئو می گویند ،

 

در واقع سئو پایه مجموعه مواردی هست که در داخل سایت انجام میشود ،

 

به همین جهت به آن سئو داخلی هم می گویند .

 

از دیگر نام هایی که برای سئو پایه به کار می رود :

 

سئو مقدماتی ، سئو اولیه ، سئو آغازین و… می باشد .

 

در واقع اولین مرحله سئو برای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو سئو پایه (on page Search Engine Optimization) می باشد .

 

سئو پایه برای بهیود رتبه سایت در موتور های جستجو کاربرد دارد

 

خدمات سئو پایه شامل یک چک لیست هست که فاکتور های مختلفی را دارد .

 

و انجام سئو پایه بر روی یک سایت میتواند موجب افزایش رتبه کلی وب سایت در موتور های جستجو شود ، مثلا در صورتی که شما فقط سفارش طراحی سایت داده باشید . بعد از این که محتوایی رو در سایتتون منتشر کنید ، ممکن است این محتوا در صفحات خیلی عقب گوگل باشد

 

اما با انجام خدمات سئو سایت ، رتبه سایت شما مسلما بهبود خواهد داشت

 

و این پتانسیل رو خواهد داشت که رتبه بهتری روی در موتور های جستجو داشته باشد

 

به این ترتیب بعد از انجام خدمات سئو پایه مطالب شما در موتور های جستجو رتبه بهتری رو خواهد داشت . به همین جهت هست که یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی هر سایتی برای موتور های جستجو سئو پایه می باشد .

 

مفهوم سئو پایه چیست ؟ | معنی سئو پایه :

 

اما شاید هنوز پاسخ (  پایه چیست) را پیدا نکرده باشد ، به همین جهت ما در این بخش با بررسی مفهوم سئو دید شما رو نسبت به سئو پایه باز تر خواهیم کرد ، یک تعریف در این جا مطرح میکنم :