آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

هم صدا و یک دل با گوگل به وسیله سئو

 

نویسنده: مهرنوش فلاحی

 

صفحات اینترنتی همیشه ثابت و یک شکل باقی نمی‌مانند. گاهی این تغییر و تحولات تبدیل به دشمن خونی ما می‌شوند و ما را از فضا وب و تصمیمی که برای  بهینه سازی سایت خود گرفته ایم بیزار می‌کنند! اما از قدیم گفته اند دوستانتان را نزدیک و دشمنانتان را نزدیک تر به خود نگه دارید! شاید بتوان از این اصطلاح کاربردی برای تعریف چارچوب متفاوتی از سئو استفاده کرد.

 

سئو را بدون این که درگیر کلمات شویم تعریف کنیم؛ سئو همان نزدیکی به دشمن ما گوگل  است که وضعیت خوبی در آن نداریم؛ اما خب به لطف خدمات گوگل قرارر است با گوگل به صلح برسیم.

لازمه این صلح یکدلی و هم صدایی با گوگل است که با استفاده از سئو محقق می‌شود.

 

اگر امروزه اغلب افراد برای کسب نتایج سریع تر سئو کلاه سیاه را ترجیح می‌دهند به دلیل عدم همدلی مدیر سئو کلاه سیاه و گوگل است. گوگل سرسخت است و مدیر سئو هنوز هم نتوانسته است با او به توافق برسد.

اما نگران نباشید؛ در بحث سئو کلاه سفید که توسط فست  سئو انجام می‌شود همه چیز تحت کنترل است و قرار استت  روابط وب مستران و گوگل ترمیم شود!

 

سئو همدلانه چیست؟

 

هم صدا و یک دل با گوگل شدن موجب شکل گیری سئو از نگاهی دیگر شده است؛ سئو همدلانه! البته سئو همدلانه تعریف تخصصی ندارد و فقط نگاهی متفاوت به مقوله سئو و بهینه سازی وب سایت است.

 به وسیله سئو همدلانه قرار است به رنکینگ یا رتبه بندی بهتری در گوگل برسیم.

 

چگونه به همدلی با گوگل برسیم؟

 

نگاه خود را ظریف تر کنید! ما در فست سئو فارغ از تمام قواعد و تجربیات تمام عیاری که در دست داریم به احساسات گوگل فکر می‌کنیم.

 

این که گوگل چه فکر می‌کند و چه احساسی از فعالیت‌های ما خواهد داشت مهم است. هر چه قدر که مدیر  شما به احساسات گوگل و مدل کسب وکار دلخواهش فکر کند راحت تر به گوگل نزدیک خواهد شد.

 

 در واقع سئو همدلانه مشابه با یک مذاکره قوی و دوجانبه میان وب مستر و گوگل بزرگ است!

 ما این مذاکره را با تکیه بر علم خود در فست سئو به خوبی پیش خواهیم برد.

 

آینده سئو همدلانه

 

جایزه شما برای همدلی با گوگل جایگاهی است که در این موتور جستجو برای همیشه به دست می‌آورید. البته این جایگاه با قطع فعالیت شما به سادگی از دست می‌رود.

 

با گسترده شدن گرایش کاربران به سمت خدمات بازاریابی و مارکتینگ کسب وکار‌های بیش تری تابع قوانین سئوشده اند.

قدر پاداشی که به پاس احترام به گوگل دریافت می‌کنید را بدانید.

دو تکنیک مهم در سئو

 

برخی تکنیک های سئو از جمله کلاه سیاه تنها بصورت موقت بوده یعنی تاثیر آن برای کوتاه  مدت است و دیر یا زود مچتان گرفته شده و مجبور بهه صرف هزینه بیشتری برای جبران خسارت خواهید شد.

 این سایت ها از SERP تحریم پنالتی و جریمه می شوند. موفقیت واقعی نیاز به یک کارشناسس و متخصص  کلاه سفید و مشاوره فنی دارد.

انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ تکنیک ها و استراتژی های پیشرفته سئو موجب بهبود عملکرد و  کیفیت تعداد زیادی از وب سایت ها شود.

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

شرکت هایی هستند که با تاکتیک های تهاجمی برای رسیدن به رتبه بندی بالا تر در موتور جستجو تلاش می کنند.

این نوع اقدامات، تکنیک های سئو کلاه سیاه نامیده می شوند و استفاده از آن ها موجب پنالتی شدن سایت شما توسط موتور های جستجو گر بدلیل نقض قوانین آن ها می شود.

 

از چهار استراتژی کلاه سیاه زیر اجتناب کنید:

 

۱ –  لینک های پولی

از تکنیک های سئو لینک بیلدینگ است که اهمیت زیادی برای گوگل دارد اما پرداخت برای دریافت این لینک ها شدیدا سئو کلاه سیاهمحسوب می شود.

۲ –  محتوای تکراری

برای کسی که وقت صرف ایجاد محتوای با کیفیت برای سایت خود کرده سرقت محتویی آزار دهنده است. دزدی محتوای دیگر سایت ها و کپی پیست کردن آن ها بدترین نوع تکنیک کلاه سیاه است.

۳ –  تکرار کلمات کلیدی

یک تعادل خوب در کلمات کلیدی و یک رویکرد اعتدال آمیز نیاز است. انباشتن کلمات کلیدی در صفحه توسط موتور های جستجو گر به سهولت قابل تشخیص است و این روش ها موجب ترقی موقت خواهد بود.

۴ –  سئو پنهانی یا Cloaking

فریب موتور جستجو با کمک ربات های انسان نما که برای افزایش ایندکس صفحات استفاده می شود.

 

تکنیک های سئو کلاه سفید 

 

به دنبال بهترین و به روز ترین تکنیک های سئو کلاه سفید و استراتژی های سال ۲۰۱۷ هستید؟ جهت یادگیری استراتژی های پیشرفته و تکنیک های سئو به نکات زیر دقت کنید:

 

۱ –  موبایل آینده است.

۲ –  ظهور جستجوی صوتی.

۳ –  سرعت سایت خود را افزایش دهید.

۴ –  سایت خود را Mobile Friendly یا ریسپانسیو کنید.

۵ –  همواره برای  تولید محتوای با کیفیت نمایید.

۶ –  حضور قوی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

۷ –  لینک بیلدینگ : کیفیت را در ذهن داشته باشید نه کمیت.

۸ –  از کلمات کلیدی دنباله دار یا long tail keywords برای استراتژی سئو خود استفاده نمایید.

۹ –  وب سایت خود را به Https تغییر دهید.

۱۰ – تجربه کاربری، سئو جدید است.

۱۱ – گوگل پادشاه است، اما بینگ و یاهو را فراموش نکنید.

سیستم های امنیتی و دوربین

 

سیستم امنیتی خانگی حتی برای منازل واقع در محله هایی که نگهبان دارند نیز ضروری است.صرف سکونت در منطقه ای بدون جرم به معنی امنیت منزل شما نیست

 

مطمئن ترین راه حراست از خانه ، نصب یک سیستم امنیتی و دوربین مداربسته است.

 

سیستم های امنیت خانگی به دو گروه تقسیم بندی می شود:

·         سیستم های امنیتی داخلی

·         سیستم های امنیتی خارجی

 

بسیاری از سیستم های امنیتی داخلی منازل روی درها و پنجره ها نصب می شود و به دو هدف طراحی شده اند:

 

-          هشداردهی در صورت ردیابی حرکت در خانه

-          داطمینان از قفل بودن درها و پنجره ها

 

این سیستم های امنیتی خانگی از حسگرهای حرکتی برای ردیابی حرکت استفاده می کنند.برای استفاده از این نوع سیستم امنیتی داخلی باید کد منحصر به فردی در پنل کنترلی تعریف شود بدین طریق می توان سیستم دزدگیر را در صورت نیاز ، تنظیم و در صورت عدم نیاز خاموش کرد.

 

سیستم های امنیتی خارجی کار پایش محوطه را انجام می دهند.بساری از سیستم های امنیتی خارجی طوری تنظیم شده اند که در صورت ردیابی حرکتی بیش از مقدار از پیش تعیین شده ، نور افکن را روشن می کنند.

مدل های قدیمی تر سیستم های امنیتی خارجی حتی با حرکت حیواناتی مانند سگ و گربه نیز فعال می شوند.

 

اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه می توان سیستم امنیت خارجی را طوری تنظیم کرد که براساس وزن و اندازه آنچه ردیابی شده است فعال شود.به این ترتیب موارد هشدار اشتباه کمتری وجود دارد.

 

همچنین می توان هشدار مسیر رانندگی را برای اطمینان از امنیت خودرو نصب کرد.

 

انواع دیگر سیستم های امنیتی خانگی و دوربین مداربسته  ، نرده های برقی است : با نصب نرده های برقی دیگر کسی نمی تواند از روی دیوار و یا موانع شما پریده و وارد محوطه شود.

 

دوربین راه نظارت تصویری ، دوربین های مداربسته می باشد با استفاده از این دوربین ها می توان حرکات داخل و خارج را ضبط کرد.قبل از تصمیم گیری درباره خرید و نصب سیستم امنیتی مناسب برای منزل خود باید حتما ارزیابی ریسک انجام شود.

 

این باعث می شود که بتوان آسیب پذیر ترین مکان ها را شناسایی و مناسب ترین سیستم امنیتی را نصب کرد.

تغییرات سئو از گذشته تا به امروز

 

    سئو یا بهینه سازی سایت در طول سال‌های اخیر با توجه به قوانین گوگل در تکنیک‌های اسپم کردن، ظهور موبایل، تغییر در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP (صفحه ای از سایت که در نتیجه جستجوی کوئری خاصی آورده می‌شود) و....، تغییرات زیادی کرده است. در این مقاله به بخشی از این تغییرات اشاره می‌شود.

 

نگاهی به گذشته و حال سئو

 

بهینه سازی درونی سایت: در گذشته در دو مورد خلاصه می‌شد:

 

 1- پنج کلمه کلیدی به ازای هر URL

 

 2- بهینه سازی عناصر درون یک صفحه( عنوان، توضیحات متا، تیتر، محتوا) برای این کلمات کلیدی

 

اما به مرور این موارد تغییر کرد. با پیشرفت موتورهای جستجو و جستجوی مقهومی، می‌توان سایت را برای تعداد زیادتری از کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کرد، نه فقط چند کلمه کلیدی خاص. بدین ترتیب کاربران بیشتری با کوئری های متنوعی می‌توانند وارد سایت شما شوند، که این موضوع خیلی بهتر از این است که یک سایت تنها برای چند کلمه کلیدی خاص در صفحات جستجو بالا باشد.

 

سئو امروزه فهم قوی‌تری پیدا کرده است و تنها تولید محتوا نیست، بلکه ارتقا و ترویج محتوا است. سئو ترکیبی از بهینه سازی محتوای موجود و خلق، بهینه سازی و توزیع و توسعه محتوای جدید است که نیازهای کاربران را رفع کرده و با بهبود تجربه کاربری و حضور در شبکه‌های اجتماعی رتبه سایت در SERP بالا می‌رود.

 

دستگاه‌ها: در گذشته تمام فعالیت‌های سئو و بهینه سازی سایت برای کامپیوترها انجام می‌گرفت، آن‌ها اولین دستگاه‌ها برای گشت و گذار در دنیای وب بودند. امروزه موبایل‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند و با اینکه استفاده از کامپیوتر و دسکتاپ هنوز هم وجود دارد، اغلب مردم برای دسترسی به محتوای مورد نظر خود در دنیای وب از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند. بنابراین با توجه به اهمیت روز افزون موبایل‌های هوشمند، برای موفقیت سئو باید به بهینه سازی سایت برای موبایل، تولید اپلیکیشن‌های موبایل و همچنین سرعت لود بالای سایت در موبایل  توجه ویژه‌ای داشت.

 

سئوی محلی: در گذشته سئوی محلی زیاد مهم نبوده و راه‌های زیادی برای گول زدن و دور زدن گوگل وجود داشته است اما امروزه به سئوی محلی اهمیت زیادی داده می‌شود و یکی فاکتورهای اصلی در موفقیت سئو می‌باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی: قبل از وجود فیس بوک، توییتر و شبکه‌های اجتماعی اولیه، اشتراک گذاری محتوا آنلاین از طریق ایمیل‌ها ایمیل و در فضای ایمیل انجام می‌شد.

 

امروزه شبکه‌های اجتماعی در همه جا وجود دارند و نقش بسزایی در موفقیت سئو و بازاریابی ایفا می‌کند و  غفلت از آن‌ها ریسک بزرگی است. شبکه‌های اجتماعی و سئو باید دست در دست هم کار کنند تا باعث شهرت شما، ارتباط با مخاطب و جلب نظر او برای تعامل با  شما گردد. امروزه برای سئوی موفق باید از شبکه های اجتماعی برای ترویج و اشتراک گذاری محتوا استفاده کرد.

 

لینک ها: لینک‌ها از همان ابتدا برای سئو بسیار مهم بودند. در گذشته به تعداد لینک‌ها توجه می‌شد، یعنی هرچه سایتی لینک‌‌های داخلی و خارجی بیشتری داشت رتبه بالاتری نیز در موتورهای جستجو داشت. اما  امروزه تعداد لینکها برای سئو مهم نیست بلکه کیفیت آن‌ها دارای اهمیت است. لینک‌هایی که به سایت داده می‌شود باید از سایت‌های قدرتمند، معتبر و مرتبط با شما باشد. لینک از سایت‌های اسپم به ضرر سئو است.

 

سئو امروزه به دنبال محتوای با کیفیت و لینک های مرتبطی است که برای کاربران ارزشمند باشد و آن‌ها را به جای درستی هدایت کند.

 

سئوی فنی: در سال‌های اخیر تکنیک‌های فنی تغییر زیادی نکرده است. آنچه امروزه در تکینیک های فنی برای سئو بسیار مهم است تناسب سایت با صفحه نمایش‌های مختلف یا به اصطلاح موبایل فرندلی بودن سایت (mobile friendly) و سرعت لود بالای سایت است.

 

سئو و 5 اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی

 

    همانطور که می‌دانید یکی از عوامل مهم و موثر در سئو، انتخاب کلمات کلیدی و به کاربردن صحیح آن‌ها در سایت است.

این کار باید به صورت دقیق و با تحقیق و بررسی صورت گیرد تا به سئو سایت کمک کند، اما در بسیاری از مواقع شاهد اشتباهاتی در انتخاب و به‌کارگیری کلمات کلیدی هستیم. در این مقاله به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

    انتخاب کلمات کلیدی بدون توجه به کاربر

 

اغلب کسانی که برای بهبود سئو به دنبال کلمات کلیدی هستند، آن‌ کلماتی که بیشترین جستجو را داشته‌اند، بدون توجه به کاربران، انتخاب می‌کنند. در صورتیکه صرف توجه به این نکته کافی نیست بلکه کلمه کلیدی موثر در سئو باید با دغدغه‌های مخاطب هدف متناسب باشد و او را به آنچه که به دنبال آن بوده است برساند.

 آنچه   را بهبود می‌بخشد ورود کاربر به سایت و دریافت پاسخش در سایت است، پس باید مخاطب را شناخت و مطابق با آن کلمات کلیدی را انتخاب کرد، اکتفا به بیشترین جستجوی انجام شده به تنهایی برای سئو کافی نیست.

 

    تمرکز بر تعداد زیادی از کلمات کلیدی خاص

 

برای سئو کیفیت کلمات کلیدی بسیار مهم‌تر از کمیت آن‌هاست. اگر شما سایتی دارید با صفحات بالا و خدمات متنوع و زیاد که می‌توانید به ازای آن‌ها کلمات کلیدی زیادی داشته باشید، نباید همه آن‌ها را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید. چرا که علاوه بر اینکه توجه شما را از روی کلمات اصلی دور می‌کند، در بسیاری از موارد ممکن است تعداد جستجوهای انجام شده برای آن‌ها بسیار پایین باشد یا حتی جستجویی برای آن‌ها انجام نگرفته باشد، پس با وقت گذاشتن بر روی آن‌ها فقط وقت خود را تلف کرده اید.

 

    انتخاب تعداد اندکی از کلمات کلیدی

 

اشتباه دیگری که اغلب سایت‌های بزرگ برای سئو انجام می‌دهند، تمرکز بر تعداد اندکی از کلمات کلیدی خاص بدون توجه به محتوا و یا کلمات مشابه است. به این مدل از سئو، سئوی کلاه سیاه گفته می‌شود؛ بدین معنا که سایت شما فقط برای آن کلمه کلیدی خاص دارای رتبه بالایی است و برای کلمات کلیدی مشابه در رتبه بالایی قرار نخواهد گرفت، و اگر کاربری کلمات متفاوتی در حوزه کاری شما جستجو کند، سایت شما برای او نمایش داده نمی‌شود، چرا که در این نوع از سئو، موتور جستجو نمی‌تواند محتوای سایت شما را درک کند. بنابراین باید کلمات کلیدی را بهینه سازی کرد، یعنی از کلمات مشابه استفاده شود و کل محتوای سایت پیرامون همان کلمات کلیدی باشد.

 

    انتخاب کلمات کلیدی بر اساس ساختار فعلی سایت

 

اغلب برای انتخاب کلمات کلیدی، صفحات و بخش‌های اصلی سایت بررسی شده و کلمات کلیدی را متناسب با آن‌ها انتخاب می‌کنند، در صورتی که انتخاب کلمات کلیدی با ساختار سایت ارتباطی ندارد. ممکن است مخاطبان کلماتی را جستجو کنند که در ساختار شما وجود نداشته باشد. هدف از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، پیدا کردن کلمات کلیدی است که کاربران با جستجوی آن‌ها وارد سایت می‌شوند. با تحقیق در مورد این کلمات کلیدی جدید، برای تاثیرگذاری در سئو، ممکن است نیاز باشد که ساختار سایت تغییر کند و یا بخش‌های جدیدی به آن اضافه شود.

 

    استفاده از کلمات کلیدی اشتباه در صفحات اشتباه

 

نکته مهم دیگر در سئو، بعد از انتخاب کلمات کلیدی، استفاده صحیح از آن‌ها در سایت است. یکی از اشتباهات رایج در این زمینه، استفاده از کلمات غیر مرتبط با محتوای یک صفحه است.

 این امر برای خوب نیست و باعث می‌شود کاربر وارد صفحه‌ای شود که مرتبط با آنچه جستجو کرده است، نباشد.