آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

مرصع کاری چیست ؟

    مرصع کاری یا مخراج کاری یا جواهر نگاری یا نگین کاری. یکی از شاخه‌های صنایع دستی سنگی است.

 

    تعریف مرصع کاری در لغت :

    مرصع کاری یعنی تزیین کردن با جواهرات و سنگ ها

 

    تعریف مرصع کاری در اصطلاح :

 

    مرصع کاری ، مخراج کاری یا جواهر نگاری یا نگین کاری یعنی قرار دادن قطعه سنگی در داخل فلز و این کار چسباندن سنگ نیست بلکه نوعی از سوارکاری سنگها میباشد.

 

 

    هنر مرصع کاری :

 

    هنر مرصع کاری عبارت است از نشاندن جواهر (سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی) بر روی ظروف، زیور آلات و اشیاء تزئینی دیگر

 

    هنر مرصع کاری اسلامی

    چون در دین اسلام استعمال ظروف سیمین و زرین منع گردیده و مکروه شناخته شده، هنرمندان سعی نموده‌اند

 

با ساخت اشیایی از قبیل قاب قرآن، جا دعا و همچنین زینت آلات، هنر مرصع کاری خویش را عرضه بدارند یک نوع تزیین معمول در قرون اولیه اسلام،

 

ساخت ظروف و یا اشیاء با نقش برجسته می‌باشد، به این ترتیب که نقوش و یا کلماتی را که برای تزیین شی ای در نظر می گرفته‌اند قبلاً از فلز دیگری تهیه کرده، بعد آن را روی ظرف و یا شییی منظور، الصاق می نموده‌اند.

    در دوران سلجوقی، هنر  مرصع کاری اشیاء فلزی به منتهای کمال رسید و از این دوران، اشیاء مختلف زیبایی به یادگار باقی مانده است.

طرز ساخت و تکنیک معمول در این دوره کاملاً متفاوت است.

 در این زمان برای تزیین مفرغ با فلزات دیگر چون نقره و مس، ابتدا شیئ منظور را با ابزار مخصوص به هر شکل که می‌خواستند گود نموده بعداً نقاط کنده شده را با فلز مورد نظر پر می نموده‌اند.

روشهای ضد جریمه سئو

 

حالت طبیعی بهینه سازی سایت، مثل قبل، اینه که الگوریتمهای موتورهای جستجو رو به طور مداوم تحلیل کنیم. همه چیز عوض میشه، اما یه چیز هست که هیچوقت تغییر نمیکنه – اینکه روشهای غیرطبیعی به سایت لطمه میزنه و جایگاهشون تو صفحه نتایج جستجو پایین میاره. اول از همه کاربر باید تو اولویت اهمیت قرار بگیره، اما باید در عین حال محتوای باکیفیتی هم ارائه بشه تا انتظارات کاربر جواب داده بشه. این عناصر نقش مهمی تو دستیابی به روشهای سئوی ضد جریمه دارند.

تو این دنیای موتورهای جستجو که همه میخوان رتبه بالاتری کسب کنن، علاوه بر ارائه محتوای باارزش به کاربر، باید توجه کرد که این کاربرهای خاص فقط تو صفحات خودشون فرود بیان.

گوگل در طول سالها تجربه ای که داشته چندین بار الگوریتمشو بروزرسانی کرده تا از کاربرها حمایت و بهشون کمک کنه که تجربه خوبی تو جستجوهاشون داشته باشن.

بروزرسانی های الگوریتم ها تجربه کاربرها رو رو سایتها تحت نظر داشتند. الگوریتم در کل مجموعه ای از دستورالعمل هاست که برای اجرای یه وظیفه خاص طراحی شده.

بروزرسانی های الگوریتم گوگل شامل این موارد بوده: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر و موبایلگدون.

هر بروزرسانی هدف و تئوری متفاوتی داره و در عین حال همشون یک هدف رو نشون میدن: تجربه کاربری. ساده است اما مهمه – تجربه کاربر نهایی!

همه سایتها باید به دو دلیل، اصول اعتماد زیربنایی داشته باشن:

اول اینکه اعتماد تو رتبه بندی صفحه نتایج موتورهای جستجو نقش زیادی داره و

دوم اینکه اعتماد کمک میکنه شما از بروزرسانی های الگوریتم گوگل دوری کنید.

شما باید سعی کنید روش کلی سئوی سایتتونو بر اساس اصول همه بروزرسانی های الگوریتم گوگل پیش ببرید.

 

پاندای گوگل:

 

هدف اصلی پاندای گوگل ارائه نتایج بهتر و باکیفیت تره طوری که نتایج از نظر محتوا به عبارتی که کاربر سرچ میکنه مرتبط باشه.

 

    چطور از پاندای گوگل اخطار نگیریم؟

 

 

محتوای تکراری: باید محتوای خاص، مفید و باکیفیت ایجاد کنید و نیازهای کاربرها رو تو اولویت اول قرار بدید. مشکل اصلی محتوای تکراری اینه که شما همچین محتوایی رو برای سایت تولید کردید نه کاربر.

اگه تو سایتتون محتوای تکراری پیدا کردید، دو تا کار میتونید بکنید:

یکی اینکه صفحه رو با تگ no-index نگهدارید تا عنکبوت گوگل بخاطر اون صفحه، کل سایتو جریمه نکنه.

یا اینکه محتوا رو بازنگری کنید و تبدیلش کنید به یه محتوای یکتا و تازه.

نرخ خروج: کارایی، طراحی و قابلیت های کلی که سایت در اختیار کاربر قرار میده. به عبارت ساده تر، اگه کاربر وارد سایت بشه و فورا بدون کلیک و اظهار توجه به محتوا از سایت خارج بشه نرخ خروج بالا میره. این مسئله میتونه به یکی از دو دلیل زیر رخ بده:

یا کاربر اون چیزی رو که میخواسته نتونسته روی سایت پیدا کنه، یا جهتیابی سایت اونقدر پیچیده است که نرخ خروج رو به مقدار قابل توجهی افزایش میده.

 

پنگوئن گوگل:

 

این بروزرسانی الگوریتم گوگل استفاده غیراخلاقی از لینکهای داخلی و خارجی رو محدود میکنه.

 

    چطور از پنگوئن گوگل جریمه نگیریم؟

 

لینکهای غیر اخلاقی: لینکهایی که از سایتهای غیرمرتبط به محتوای خودتون یا سایتهای بی کیفیت میگیرید.

برنامه ریزی لینکها: لینکهایی که با هدف دستکاری رتبه صفحه بوجود میان.

گنجاندن کیدواژه ها: محتوایی که با هدف جذب مخاطب هدف نوشته شده باشه و کلیدواژه رو بی ربط و باربط همه جای صفحه اضافه کرده باشه.

بهینه سازی بیش از حد: سئوی بیش از حد هم میتونه منجر به جریمه بشه.

یادتون باشه که تمام سایت برای کاربرها با ارزش و معتبره.

 

مرغ مگس خوار گوگل:

 

این الگوریتم برای درک بهتر عبارتهایی که کاربر سرچ میکنه بوجود اومد تا بتونه نتایج مفیدتری ارائه بده.

 

 

    چطور از مرغ مگس خوار گوگل جریمه نگیریم؟

 

 

کلیدواژه های طولانی: باید تمرکزتونو از کسب ساده رتبه برای یه عبارت ببرید به سمت درک بهتر مفهمومی که پشت هر عبارت خوابیده.

محتوای مکالمه ای: اینجا تمرکز روی مدل مکالمه ای خواهد بود و این مدل اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

بهینه سازی برای موبایل: عنصر مهم جستجو برای هر نوع اطلاعاتی.

مارک آپ مناسب داده های ساختاربندی شده: برای ارائه نتایج بهتر لازم و مهم است.

ساخت لینکهای قوی داخلی و خارجی: برای دو عامل اعتبار و اقتدار اهمیت داره.

باید دقت داشته باشید که محتوا رو با در نظر گرفتن نیازهای کاربر تولید کنید و سعی کنید محتوا مخاطب رو با خودش درگیر کنه و ازش مستقیما جواب بگیره.

کبوتر گوگل:

هدف اصلی این بروزرسانی ارائه نتایج مفید، مرتبط و سریع برای نتایج جستجوی محلیه.

 

    چطور از کبوتر گوگل جریمه نگیریم؟

 

شهرها و محله ها: کلا همیشه اسامی محله ها و آدرسها رو تو محتواتون بکار ببرید.

ثبات اطلاعات: اسم، آدرس و جزئیات تماس شرکتتون روی تمام سایت ها و صفحات باید یکسان باشه. تو دایرکتوری ها اسمتونو وارد کنید.

از همه کاربرها بازخورد بگیرید: وقتی بیشتر جستجوهای مربوط به محل از دستگاه های موبایل انجام میشن، یعنی باید سایتتونو برای موبایل هم سئو کنید.

موبایلگدون گوگل:

این بروزرسانی عمدتا با هدف اولویت دادن به بهینه سازی سایت  برای دستگاه های تلفن همراه بوجود اومد.

 

    چطور از موبایلگدون جریمه نگیریم؟

 

ترافیک سایت رو زیر نظر داشته باشید، سایت باید سازگار با موبایل باشه و اگه سایتتون این قابلیت رو نداره، حتما درستش کنید.

باید همه استراتژی های سئو رو تو برنامه هاتون بکار بگیرید. سئوی سایتتون میتونه طوری انجام شه که نهایتا سایتتون هیچ جریمه ای از گوگل نگیره. اگه هر روز تو کارتون اعتماد رو سرلوحه قرار بدید قطعا به همین نتیجه خواهید رسید.

اگه بهترین استراتژی سئو رو برای سایتتون بکار ببرید مشکلی پیش نمیاد و تنها جریمه ای که خواهید گرفت، دو دقیقه نگاه کردن به سایت خوبتون

نصب دوربین مدار بسته در ساختمان های مسکونی

 

تماشاخانه تصویر

 

یکی از نیازهای اساسی در ساختمان های مسکونی، تضمین امنیت ساکنان و حفاظت از اموال آنها می باشد. بدون تردید ایجاد این مطلوبیت بدون استفاده از تکنولوژی های نوین امکان پذیر نخواهد بود لذا ساده ترین و کم هزینه ترین سیستم کنترل در ساختمان های مسکونی استفاده از  دوربین مداربسته می باشد.

 

 

برندهای مناسب:

 

 

از آنجایی که کاهش هزینه ها، ماندگاری و حفظ کیفیت تجهیزات خریداری شده از نگرانی های اصلی مشتریان مسکونی می باشد، شرکت مهندسی صنایع و تجهیزات آراد تصویر، با سابقه ای درخشان در امر واردات و فروش و نصب و اجراء پروژه های مسکونی و تأمین تجهیزات مناسب و مطلوب، برندهای کره ای MICRONIX و CNB را که بسیار برای نصب در ساختمان ها و منزل ایده آل هستند پیشنهاد می نماید.

 

عموما به علت هزینه بالای دوربینهای IP تحت شبکه استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ در ساختمان ها و منازل بسیار رایج مِی باشد.

 

 

 

انتخاب و جانمایی محل های نصب دوربین مدار بسته

 

 

نقاط معمول برای نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها معمولا درب ورودی ساختمان برای کنترل ورود و خروج افراد و پارکینگ ها، برای نظارت بر ورود و خروج اتومبیل و افراد با در نظر گرفتن تعداد ورودی و خروجی و همچنین شکل و تعداد طبقات پارکینگ می باشد.

یکی دیگر از نقاط دارای اهمیت نظارت بر انباری های موجود در ساختمان ها و همچنین محوطه حیاط پشتی و جلوی ساختمان که امکان ورود افراد از محیط ها و ساختمان های مجاور به آن وجود دارد.

 

در دوربین مداربسته یکی دیگر از محیط های دارای اهمیت برای نظارت در ساختمان ها، محیط بیرون ساختمان و درب اصلی از بیرون ساختمان می باشد، در صورت پارک خودروهای اهالی ساختمان و یا مراجعین به آنها، بتوان بر آن نظارت نمود فضای پشت بام نیز در صورتی که با ساختمان های مجاور هم سطح بوده و امکان دسترسی افراد از ساختمان های هم جوار وجود داشته باشد می بایست حداقل یک دوربین مدار بسته دید در شب برای ورودی پشت بام در نظر گرفته و یا با تعدادی دوربین بولت دید در شب، دیگر مناطق حساس پشت بام را مورد پوشش قرار داد.

 در صورتی که ساختمان ها از اتاق نگهبانی و یا سرایداری استفاده می نمایند، نصب دوربین مدار بسته در این نقاط نیز توصیه می گردد.

 

آراد تصویر

نکات سئو برای بازسازی سایت

وقتی میخواهید سایتتونو بازسازی کنید احتمالا همه سعیتونو رو زیبایی و کارایی سایت میذارید. البته نمیگم که اینا مهم نیستن، اما نباید فقط روی زیبایی و کارایی سایت تمرکز کنید و بخش مهمتر سایت، سئو، رو فراموش کنید.

تو این مقاله میخواهیم شما رو با اهمیت آشنا کنیم تا دیگه موقع بازسازی سایت، فراموش نکنیدش.

چرا سئو انقدر اهمیت داره؟

 

    بررسی سایت

 

فکر نکنید بازسازی سایت مثل تعمیرات ماشین آلات میمونه که بررسیش میکنید و اشکالاشو رفع میکنید و دیگه تموم، بازسازی سایت مثل تنظیم موتوره. همونطور که هیچ وقت اجزایی از موتور ماشینتون که خوب کار میکنن رو دور نمیریزید، تو سایت هم نباید صفحاتی رو که عملکرد خوبی دارن حذف کنید. قبل از اینکه هر تغییری بدید، باید ببینید چه قسمتهایی کارایی خوبی دارن و کدوم قسمتها کارایی ندارن. میتونید برای این کار این معیارها رو در نظر بگیرید:

میانگین تعداد بازدیدکنندگان ماهانه

صفحاتی که ترافیک دریافت میکنند

کل تعداد صفحات فهرست شده

کلیدواژه هایی که بهترین عملکرد را دارند

کیفیت و کمیت پیوندهای داخلی

این معیارها بهتون در مورد عملکرد هر صفحه اطلاعاتی ارائه میدن که میتونید بر مبنای اونها تصمیم بگیرید کدوم صفحات رو حذف کنید، تغییر بدید یا دوباره سازماندهی کنید.

 

    تحقیق کلیدواژه

 

مردم برای سرچ کردن روی گوگل از کلیدواژه ها استفاده میکنن. موقع نوشتن محتوا برای سایتتون سعی کنید کلماتی رو بکار ببرید که مردم موقع سرچ کردن در مورد شما بکار میبرن. میتونید برای کشف عبارات متداولی که مردم برای توصیف خدمات یا محصولات شما استفاده میکنن از گوگل ادرودز استفاده کنید.

اما به خاطر داشته باشید که گوگل روش کلاه سیاه چپاندن کلیدواژه رو صفحاتو رو کرده و اگه ببینه از یه سری کلمات خاصی زیادی و بیش از حد استفاده کردید رتبتونو به شدت پایین میاره. اگه میخواهید روی گوگل تأثیر خوبی بذارید باید محتوای باکیفیتی بنویسید که واقعا به اون کلیدواژه ها مربوط باشه. اگه محتوای خوبی بنویسید، خود به خود کلیدواژه ها هم توش استفاده میشن. یادتون باشه که محتوای خوب مساویه با سئوی خوب.

 

    ساختار URL

 

موتورهای جستجو برای تعیین موضوع هر صفحه از URLها کمک میگیرن. بنابراین اگه URLهای سایتتون غیرمرتبط یا طولانی باشن، باید دوباره ساختار بندیش کنید تا روباتها بهتر بتونن بفهمنش.

موقع ساختن URLها، بین کلمات حتما از خط فاصله (-) استفاده کنید، نه خط پایین (_). خط فاصله به گوگل میگه اینها کلمات جدا از هم هستن و بهم مرتبط نیستن. در نتیجه احتمال اینکه سایتتون برای اون کلمات یا عبارتهای مشابه صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بگیره افزایش پیدا میکنه. اما اگه از خط پایین استفاده کنید، گوگل کلمات رو بصورت یه گروه از کلمات مرتبط بهم میبینه.

 

    طراحی واکنشگرا

 

سایتهایی که طراحی واکنشگرا داشته باشن از کاربرهای تلفن های همراه و تبلت ها هم بازدید میگیرن. علاوه بر این از نظر سئو هم براشون نکته مثبتی به حساب میاد. روباتها بهتر میتونن صفحات روی سایتهای واکنشگرا رو بخزن و URL رو فهرست بندی کنن.

 

    ابزار وبمستر گوگل

 

اجازه بدید گوگل هم بدونه که شما طراحی سایتتونو تغییر دادید. میتونید این کارو از طریق ابزار وبمستر گوگل انجام بدید. با این کار دیگه با موتورهای جستجو هم مشکلی پیدا نمیکنید.

اگه میخواهید اسم دامنه (دامین) هاتونو تغییر بدید، با ابزار تغییر آدرس گوگل به گوگل اطلاع بدید. 6 ماه طول میکشه تا تغییراتی که اعمال میکنید اثر کنه. تا اونموقع باید سایت جدیدتون هم فهرست بندی شده باشه.

نویسنده این مقاله Ahmad Balavipour می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت  فعالیت دارد.

بهینه سازی وب سایت

 

هنر بهینه سازی سایت (SEO) در واقع فرایندیست که در جهت افزایش بینندگان سایت یا بالا بردن ترافیک آن گام بر می دارد تا امتیاز (Ranking) سایت را در موتور های جستجوگر بالا ببرد.

 

استفاده از متد SEO  به ما این اطمینان را می دهد که سایت در موتور های جستجو در دسترس بوده و شانس پیدا کردن آن از طریق این موتورها بالاتر می رود.

 

با توجه به اینکه امروزه Google سردمدار موتور های جستجو محسوب می شود بیش از 90% از کاربران وب پاسخ خود را در Google جستجو می کنند.

 

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال موضوعی خاص می گردید حتما متوجه این مطلب شده اید که برخی از سایت ها دارای رتبه های بالاتری هستند ودر صفحات اولیه موتور های جستجوگر مشاهده می شوند

 

با توجه به اینکه خیل عظیمی از کاربران وب صفحات اولیه Google را برای پاسخ خود بررسی می کنند به اهمیت SEO (بهینه سازی موتور جستجو) برای سایت خود پی می برید.

 

شما از این طریق می توانید سایت خود را در صفحات اول نتایج جستجو قرار دهید.

 

اصولا هدف از داشتن یک سایت خوب و کامل استفاده مفید از سایت ، بهروری مالی و همچنین معرفی خود به دنیای اینترنت می باشد

 

 بنابراین SEO می تواند کمک شایان توجه ای به سریعتر پیدا شدن سایت در موتور های جستجو و تامین نظر دارندگان وب سایت داشته باشد.

 

 

چرا به بهینه سازی سایت و سئو سایت نیاز دارید:

 

    معرفی سایت به دنیای اینترنت

    نشاندهنده اعتبار فعالیت و حرفه شما

    موثرترین تبلیغات مجازی

    بالارفتن بازدیدکنندگان و افزایش فروش و خدمات سایت

    سرمایه گذاری برای تبلیغات همیشگی