آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

استفاده از رنگها در طراحی سایت

 

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای موثر در انتخاب رنگ برای استفاده در سایت می پردازد.

رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت کنید: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.

هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.

 

رنگهای طبیعی

 

سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.

 

رنگهای گرم

 

قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه   در طراحی سایت است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

 

رنگهای سرد

 

آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.

ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

 

رنگهای Web Safe

 

لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. 216 رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این 216 رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.

 

طرحهای رنگ

 

طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک "اثر چشمگیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.

 

چهارچوب کلی رنگ ها

 

چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و  طراحی سایت صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.

 

متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.

از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند.

رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.

وقنی سایتی را طراحی می کنید، تم رنگی را انتخاب کنید، این موضوع به همان میزان اهمییت دارد که المانهای گرافیکی و مطالب سایت اهمییت دارند. ظاهر کلی سایت، حس بازدید کنندگان سایت را مشخص خواهد کرد و می تواند مشخص کننده تفاوت میان موفقیت و شکست در طراحی سایت باشد.

 

نکاتی برای موفقیت در طراحی وب سایت هایی با چند زبان

 

سال 2010 هم گذشت، اما هنوز هم بسیاری از بازاریابان اینترنتی و طراحان وب سایت به تطابق وب سایت شان با دیگر زبانها و فرهنگ ها اهمیت چندانی نمی دهند. در حالی که در سال 2010 زبان انگلیسی با تعداد 6/536 میلیون کاربر، مقام اول و زبان چینی نزدیک به 9/444 میلیون کاربر در اینترنت مقام دوم را داشته است.

 

این آمار بدان معنی است که تقریباً به همان تعداد کاربر که از زبان انگلیسی در اینترنت استفاده می کند، به همان تعداد هم کاربر با زبان چینی وجود دارد. اگر وب سایت شما برای کسب و کار طراحی شده و محصولاتی برای فروش دارد و همچنین طراحی سایت شما به گونه ای است که فقط نسخهء زبان انگلیسی دارد، در واقع 78٪ از کاربران بالقوهء اینترنتی را از دست داده اید

 

در اینجا به بررسی برخی از موارد اصلی که هنگام طراحی سایت و یا بهینه سازی وب سایت چندزبانه باید در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت:

 

● بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

 

یکی از شایع ترین مشکلات بومی سازی طراحی وب سایت به زبانهای دیگر، صرف نکردن وقت برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی آن زبان خاص می باشد. ترجمه سادهء کلمهء کلیدی انگلیسی به زبان های دیگر، یک گام در مسیر دستیابی به شکست در این مسیر می باشد. یک مثال کلاسیک گوگل از ترجمه کلمه کلیدی " بیمهء خودرو" می باشد که ترجمهء لفظی آن به زبان فرانسه "خودروی مطمئن" می باشد. در حالی که این ترجمهء دقیق در بین کاربران فرانسوی به احتمال زیاد کاربردی ندارد و از این کلمه کلیدی اصلاً استفاده ای نمی شود.

 

پژوهش در مورد کلمه کلیدی زبان های خارجی کما بیش باید به همان شیوهء آنالیز کلمات کلیدی انگلیسی باشد؛ که برای دستیابی به آن باید از یک مترجم حرفه ای که به خوبی زبان مادری اش بر زبانهای مورد نظر تسلط داشته باشد، استفاده نموده و قادر به ایجاد کلمه کلیدی مترادف و پیدا کردن معمول ترین عبارات کلیدی آن زبان باشد.

 

TLD در مقابل زیر دامنه ها

 

این بحث قدیمی هرگز در مورد بحث وب سایت های چند زمانه بوجود نخواهد آمد. بهتر است از کد دامنهء کشور مورد نظر ccTLD استفاده شود و یا از همان sub Domain یا (زیر دامنه) اصلی وب سایت؟ در واقع هر دو انتخاب مزایای و معایب خود را دارد. به عنوان مثال استفاده از ccTLD مانند www.yourdomain.it ممکن است بیشتر وب سایت شما را در موتورهای جستجوی محلی ایتالیا و بازدیدکنندگان محلی معتبر نشان خواهد داد تا دامنه هایی مانند .com یا .net و همچنین اگر چه بحث های زیادی در این مورد وجود دارد که آیا این مورد واقعاً صدق می کند یا خیر!

 

استفاده از ccTLD نام دامنه های محلی البته در صورتی که هدف شما مناطق مختلف و یا کشورهای دیگر باشد، بسیار مفید می باشد. اما به سادگی زبان های دیگر را می توانید جایگزین نام دامنه های مختلف در وب سایت خود نمایید. کشور های زیادی هستند که با یک زبان واحد و مشابه صحبت می کنند؛ آیا می خواهید مخاطبان کشورهای آمریکای جنوبی را با استفاده از نام دامنهء .es (اسپانیا) از دست بدهید؟

 

علاوه بر این مسائل، هزینه های اضافی ccTLD و هزینه های نگهداری از دامنه ها و فضاها به صورت جداگانه باعث نمی شود که از خود سوال کنید: هدف شما فقط مخاطبان یک زبان خاص است و یا یک کشور خاص!؟ جایگزین دیگر شما، استفاده از زیر دامنه های مناسب از دامنهء اصلی مانند www.it.yourname.com و یا www.yourname.com/it می باشد.

 

اگر شما به دنبال جایگزینی برای ارائهء ترجمه ای از محتوای وب سایت خود که البته تمرکز آنها فقط بر روی فروش محصولات و خدمات در یک کشور خاص نیست، بسیار روش بسیار عملی تری می باشد.

 

● محتوای فرهنگی

 

در طراحی سایت های چند زبانه نه تنها کلمات کلیدی نیاز به تحقیق و بررسی دارند بلکه محتوای وب سایت نیز باید به درستی برای هر زبانی ترجمه شود. اشتباهات رایج بیشتر در ضعف ترجمه مطالب انگلیسی و یا استفاده از ماشین های ترجمه می باشد. محتوا باید به درستی برای فرهنگ های محلی و مختلف نوشته شود که در واقع فقط به معنی ترجمهء مطالب به زبان دیگر نمی باشد.

 

زبان ها و فرهنگ های مختلف نیاز به سبک های مختلف در  طراحی سایت  دارد. مثلاً هنگام نوشتن برای مخاطبان کشور انگلستان نباید از محتوای غیر رسمی و یا "زیاده گویی" استفاده نمایید. اما این کار را برای مخاطبان آلمانی و بازدیدکنندگانی که احتمالاً ترجیح می دهند با شرکت های بزرگ همکاری داشته باشند، موثرتر می باشد.

 

برای طراحی سایت های چند زبانه باید حتماً شناخت کافی از مخاطبان خود و آنچه ترجیح می دهند را داشته باشید. همچنین در صفحات وب سایت خود از برنامهء تجزیه و تحلیل آماری وب سایت استفاده کنید. مثلاً زمان حضور بازدیدکنندگان در هر یک از صفحات چقدر می باشد؟ میزان Bounce rate در وب سایت چقدر بالا می باشد؟

 

محتوای موفق یک وب سایت چند زبانه از چندین مورد مختلف تشکیل می شود؛ مواردی مانند بهینه سازی وب سایت (سئو) می تواند خطاهای متعدد وب سایت شما را تصحیح نماید. پس تحقیق، تصحیح و دوباره نویسی محتوا!

 

● مدیریت ترجمه محتوا

 

مدیریت محتوای ترجمه شده وب سایت شما نیز نیاز به بررسی دقیق دارد. هنگامی که صفحات انگلیسی خود را تغییر می دهید چه اتفاقی می افتد؟ آیا صفحات زبانهای دیگر را همانطور که هستند به حال خود می گذارید و یا آنها را مجدداً ترجمه می کنید؟ راه های موثر برای کار کردن بر روی ترجمهء محتوا مانند برنامهء Open source GNU gettex است که به مترجم شما اجازه می دهد که به راحتی از آن در ترجمهء محتوا استفاده نماید. همچنین روش های متعدد برای مدیریت ترجمهء وبلاگ های محبوب نیز وجود دارد.

 

● آنالیز، آنالیز و باز هم آنالیز

 

گوگل آنالیز هرگز نباید در طراحی سایت ها و همچنین وب سایت های چند زبانه نادیده گرفته شود. ابتدا باید مطمئن شوید که برای هر یک از نام دامنه ها و زیر دامنه های وب سایت خود اشتراک جداگانه ای در گوگل آنالتیک ایجاد نموده اید. این امر به بخش تجزیه و تحلیل هر وب سایت کمک زیادی خواهد کرد و شما را قادر خواهد ساخت که در مورد چگونگی ارائهء نسخه های زبانهای دیگر برای طراحی وب سایت تان و همچنین بهبود آن، نتیجه گیری صحیح نمایید.

 

نکات کلیدی و مهم در طراحی وب سایت

 

اگر شما کسب و کارتان آنلاین است، سایت را محصول اصلی و کاربران و مخاطبان را مشتری خود در نظر بگیرید. شما همیشه نمی توانید بگویید که افراد وقت و پول خود را در وب سایت شما سپری کنند. برای آنکه بدانید آیا نیازهای مخاطبان با بازدید از وب سایت شما برطرف شده است یا خیر هر چند وقت یکبار، حسابرسی دوره ای داشته باشید تا متوجه شوید.

 

انسان ها با هم فرق میکنند و سلیقه های متفاوتی دارند، اما هنگامی که­­­­­­­­­ وارد دنیای وب می شوند دنبال تعدادی مؤلفه هستند تا  تصمیم بگیرند که به چه کسی اعتماد کنند، از چه کسی پیروی کنند، و چه کسی را تشویق کنند.

 

7 نکته مهم در طراحی وب سایت، که هر سایتی باید به آن توجه کند:

 

سهولت در کارکردن

 

شما باید سایت را به گونه ای طراحی کنید که مسیریابی در وب سایت شما برای بازدیدکننگان به آسانی انجام شود. کاربران در بسیاری از سایت ها دنبال موارد راحت هستند. برای نمونه: خدمات شما، درباره شما، بلاگ شما و صفحه تماس و... همه این موارد باید مشخص باشند و به آسانی پیدا شوند. فونت متون مناسب باشد، لینک ها باید به راحتی دیده شوند و... پس هنگامی که وب سایت خود را طراحی می کنید به این نکات توجه کنید. 

 

درون مایه و محتوای خوب

 

درون مایه ی وب  و طراحی سایت باید به راحتی قابل فهم باشد چون دارای مطالبی است که بازدیدکنندگان و مشتریان را به انجام امور مختلف تشویق می کند. این نکته تمام صفحات وب سایت شما دربر می گیرد. اگر کاربران متوجه محتوای وب سایت شما نشوند، وب سایت را ترک می کنند؛ پس در طراحی وب سایت، محتوا را با دقت بنویسید.

 

اعتبار و ارزش وب سایت

 

سایت شما باید صفحه ای جداگانه برای ارتباط بازدیدکنندگان با شما داشته باشد. این صفحه باید شامل اطلاعات تماس مانند  ایمیل، فرم ارتباطی،آدرس و شماره تلفن شما باشد؛ مواردی همچون گواهینامه ها، صفحات شبکه های اجتماعی، توضیحات و کامنت ها در محتوای صفحات وب سایت،به شما ارزش و اعتبار می دهد.

 

بی نظیر بودن محتوای وب سایت

 

این مورد به طراحی وب سایت، خدمات، محصولات و درونمایه ی سایت شما ارتباط دارد. اگر طراحی سایت شما خوب و جالب نباشد، بازدیدکنندگان به آن توجهی نمی کنند. پس یک عنصر بی نظیر و خاص ارائه دهید تا کاربران و مشتریان جذب آن شوند.

 

مشارکت در وب سایت

 

اگر بازدیدکنندگان به راحتی نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند از بازدید مجدد وب سایت شما خودداری می کنند. اگر آنها به شما دسترسی نداشته باشند و پاسخ سریع از شما نگیرند، از سایت خارج می شوند و شما را فراموش می کنند که این کار تخریب ارزش و اعتبار شما را به همراه دارد. پس تا آنجا که می توانید به مشتریان گزینه و راه ارتباطی دهید.

 

مثل: ایمیل،تلفن، رسانه اجتماعی، فرم ارتباطی و . . .

 

اگر مخاطبان و مشتریان مشارکت و در دسترس بودن شما را ببینند به شما اعتماد می کنند.

 

شخصی

 

به خاطر داشته باشید برای طراحی سایت با هر شخصی که در ارتباط هستید و یا خدمات خود را به اوعرضه می کنید، بی نظیر است و هر کدام انتظار منحصر به خود را از محصولات شما دارند.

همیشه سعی کنید مشتری های خود را بشناسید، اطلاعات شخصی آنها را نگه دارید و از این اطلاعات برای ایجاد تعامل با آنها استفاده کنید.

 

اطمینان وامنیت

 

شما باید به کاربران و مشتریان وب سایت خود این اطمینان را بدهید که مطالب و داده هایی که در اختیار شما قرار می دهند، مخفی ومحرمانه خواهد ماند و در اختیار فرد دیگری قرار نخواهد گرفت. اگر شما فروشنده هستید باید از بسترمطمئن SSL استفاده کنید. اگر شما از مشتریان و مخاطبان تقاضای آدرس ایمیل و تلفن می کنید باید به حریم شخصی آنها احترام بگذارید. پس تلاش کنید اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان را با حفظ ایمنی اطلاعات آنها جلب کنید.

اشتباهات رایج در طراحی سایت

 

۱- رنگ بندی :

 

در انتخاب رنگ بندی سایت باید توجه کنید سایتی که در حال طراحی قالب آن هستید چه موضوعی دارد ؟ سایت هایی که علمی و تحقیقاتی هستند و بیشتر محتوی و مقالات در آنها مهم است باید رنگ بندی ساده داشته باشند . مانند متن سیاه با پس زمینه سفید. زیرا کاربر مدت زیادی در این سایتها برای خواندن مقالات وقت صرف میکند که رنگ بندی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری میکند.

 

اما در طراحی سایت های فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ های شاد و تند استفاده شود. خصوصا برای دکمه ها و نوشته های خاص تا توجه مشتری برای کلیک کردن یا ثبت نام بیشتر جلب شود.

 

    استفاده از رنگ های تند فقط باید در بخش هایی از سایت باشد که قصد دارید توجه کاربر جلب شود و اگر در همه جای سایت از رنگ های تند و با کنتراست بالا استفاده کنید باعث خستگی کاربر و نارضایتی او خواهد بود.

 

۲- سایز و نوع فونت :

 

یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت استفاده از فونت خوانا با اندازه مناسب است. وقتی کاربری وارد صفحات سایت شما میشود باید بتواند به راحتی مطالب شما را بخواند و نیازی به زوم کردن نداشته باشد و همچنین فونتی انتخاب کنید که با تمامی مرورگرها سازگاری کامل داشته باشد و به صورت درست نمایش داده شود.

 

    اگر مطالب سایت شما بیش از اندازه ریز یا درشت باشد نتیجه آن نارضایتی کاربر و ترک سایت شما خواهد شد.

 

۳- منو ها و مسیریابی:

 

متاسفانه در بسیاری از سایت های ایرانی وقتی کاربر میخواهد به بخش مورد نظر برود دچار سردرگمی میشود.برای مثال یک سایت شرکتی که صفحه مخصوص استخدام دارد اما در منو های سایت بخشی به نام استخدام وجود ندارد و کاربر بعد از مراجعه به سایت باید تمامی صفحات سایت را به دنبال بخش مورد نظر بگردد و یا بی نتیجه سایت را ترک کند !

 

شما باید کوتاه ترین مسیر را برای دسترسی کاربر به مطالبتان در نظر بگیرید.اگر حجم مطالب زیاد است میتوانید از ۲ یا چند منوی مختلف استفاده کنید و بخش بندی مطالب سایت را گسترش دهید تا کاربران در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود برسند.همچنین میتوانید در ستون های کناری سایت از بخش بندی های مختلف استفاده کنید و قسمتهای پر کاربرد سایت خود را در آن قرار دهید.

 

یک راه دیگر برای بهبود مسیریابی سایت استفاده از نقشه سایت است.که بازدیدکنندگان با مراجعه به بخش نقشه سایت میتوانند خیلی راحت صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند و وارد آن بشوند.

 

۴- تصاویر :

 

هیچ کاربری از دیدن یک سایت خشک و بی روح لذت نخواهد برد. برای بخش های مختلف سایت از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید.این در طراحی سایت بسیار مهم است چون استفاده از تصاویر هم قوانین خاص خودش را داراست.

 

    کیفیت تصاویر باید خوب و با حجم کم باشد تا باعث کاهش سرعت سایت شما نشود.توجه کنید که سرعت سایت یک فاکتور مهم در سئو و بهینه سازی سایت شما است.

    سایز تصاویر هم باید متناسب با مطلب شما انتخاب شود. برای یک مقاله یک تصویر با اندازه متوسط (۶۰۰X400) کافی است و برای منو ها و لوگوی سایت از تصاویر با سایز کوچک استفاده کنید.استفاده از تصاویر بیش از حد بزرگ در مطالب باعث سنگین شدن صفحات سایت و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت میشود.

 

سعی کنید اگر مقالات طولانی مینویسید حتما از یک یا چند تصویر مرتبط استفاده کنید چوین تصاویر هم باعث تنوع و رفع خستگی خواننده میشود و هم درک مطلب را برای او راحت تر میکند.

 

    یک تصویر مناسب و مرتبط گاهی بیش از چندین خط توضیح و متن به کاربر در درک مطلب کمک میکند.

 

۵ – فرم تماس :

 

یک بخش فراموش شده در طراحی سایت وجود بخش تماس با ما و اطلاعات تماس است. تصور کنید که کاربر وارد سایت شما شده و به کالا یا خدمات شما علاقه مند است و نیاز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با شما از طریق ایمیل یا تلفن در تماس باشد. قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت قابل دید و بالایی سایت از دو جهت به شما کمک میکند :

 

    باعث اطمینان کاربر از فعالیت شما میشود : وقتی یک سایت خدماتی اطلاعات تماس تلفنی یا آدرس و ایمیل خود را در سایت قرار میدهد در مقایسه با سایر سایت ها که فقط یک ایمیل قرار داده اند یا اصلا بخش تماس ندارند بسیار قابل اعتماد تر است.

    باعث فروش بیشتر میشود : در سایتی که کاربران میتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند و تمامی اطلاعات تماس شما پیش روی آنهاست طبیعتا فروش بیشتری انجام خواهد شد زیرا کاربر اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت.

 

سایتی که هیچ اطلاعات تماسی از خود ارائه نمیکند در جلب اعتماد مخاطبان نا موفق خواهد بود و در نتیجه فروش و سود دهی آن تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

۶ – سرعت سایت :

 

یک بخش بسیار مهم هم در طراحی سایت و هم در بخش سئو و بهینه سازی سایت مربوط به سرعت سایت شما میشود.بخش پایه و اساسی مربوط به سرعت سایت انتخاب یک هاست مناسب و بعد از آن استفاده از شبکه های توزیع محتوی یا CDN است. و بعد از این مراحل سایر مسائل مرتبط با سایت شما مربوط به نوع طراحی و برنامه نویسی سایت شماست که حتما باید رعایت کنید که در غیر این صورت هر چقدر مطالب مفید و کاربردی ارائه کنید اما سایت کندی داشته باشید رتبه خوبی در نتایج جست و جو نخواهید داشت.

 

رعایت نکات زیر به شما در افزایش سرعت سایت کمک خواهد کرد :

 

    استفاده حداقل از Java و CSS :

 

اگر نیاز دارید در سایت خود از کدهای جاوا استفاده کنید سعی کنید این کدها را به انتهای صفحات سایت منتقل کنید تا در هنگام لود شدن سایت باعث سنگین شدن سایت نشود. همچنین در نوشتن CSS ها سعی کنید تمامی متغیر ها را در یک یا دو فایل قرار دهید و از ساختن چندین فایل CSS برای بخش های مختلف سایت پرهیز کنید چون باعث کندی بیش از حد سایت خواهد شد

 

    استفاده استاندارد از مولتی مدیا :

 

طبیعی است که در تمامی سایت ها از تصاویر و حتی فیلم برای روشن تر کردن موضوع و انتقال بهتر مطلب به کاربر استفاده میشود. اما این استفاده باید در حد استاندارد باشد. اگر از فیلم در مقالات خود استفاده میکنید سعی کنید حجم مناسبی داشته باشد تا سریعتر لود شود و همچنین تصاویر سایت را تا جایی که میتوانید کم حجم کنید.

 

سعی کنید مولتی مدیای استفاده شده در سایت را بر روی هاست خودتان قرار دهید و به منابع خارجی لینک ندهید. به عنوان مثال شما در مقاله خود تصویری قرار داده اید اما آن تصویر روی هاست دیگری قرار دارد و شما فقط آن را در سایت خود لینک کرده اید. پس هر بار کاربری بخواهد آن مقاله را مطالعه کند باید فایل تصویر از سایت دیگری بارگذاری شود که اگر آن سایت خارج از دسترس باشد مرورگر زمان زیادی برای لود کردن تصویر وقت صرف میکند که نتیجه آن کاهش چشمگیر سرعت سایت شماست.به همین دلیل سعی کنید همیشه تمامی مطالب و فایلهای سایت را بر روی هاست خودتان میزبانی کنید.

 

۷ – واکنش گرا :

 

روز به روز بر تعداد کاربرانی که از طریق تلفن هوشمند وب گردی میکنند افزوده میشود. پس سایتی موفق است که بر روی تمامی دستگاه ها قابل نمایش باشد. حال این دستگاه یک تلفن همراه باشد یا تبلت و حتی یک تلویزیون هوشمند. طراحی سایت شما باید طوری واکنش گرا Responsive طراحی شود که خودش را با هر سایز صفحه نمایش هماهنگ کند.

 

    منو ها و تصاویر سایت هم باید در دستگاه های مختلف بدون مشکل قابل نمایش باشد و کاربر برای پیمایش سایت شما نیازی به اسکرول کردن در جهت های مختلف نداشته باشد.

 

اندازه فونت هم باید در تلفن های همراه درشت تر باشد که قابلیت خوانا بودن را از دست ندهد.

 

مواردی که در این مقاله مطالعه کردید بخشی از مهم ترین نکاتی است که طراح سایت باید رعایت کند و با توجه کردن به آنها میتوان سایتی طراحی کرد که نیاز همه کاربری را برآورده کند و کاربر در مراجعه اول به سایت مجذوب آن شود و به مخاطب همیشگی شما تبدیل شود. بخش طراحی سایت گروه فراکارانت آمادگی دارد سایت شما را با استفاده از تیم حرفه ای و آخرین تکنولوژی برنامه نویسی تحت وب طراحی و اجرا کند . برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید یا از صفحه طراحی وب سایت بازدید کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

 

درب کشویی جزء اولین طراحی درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. این سیستم دربهای اتوماتیک را به صورت کشویی باز بسته می کند بنابرین در بهینه سازی مصرف انرژی بسیار مفید است.

با توجه به عملکرد کشویی و ساده این درب اتوماتیک در اکثر اماکن و مکان های عمومی که تردد نسبتا بیشتری دارند یکی از معمول ترین دربهای  و نصب درب اتوماتیک می باشد.

درب کشویی با عملکردی با عملکردی نرم و بی صدا می تواند کمک شایانی به ورود و خروج افراد به محیط داخلی کند و دارای دو مدل درب کشویی یک طرفی و درب کشویی دو طرفه می باشد.

 

مشخصات درب اتوماتیک شیشه ای کشویی :

 

یکی از مشخصات بارز دربهای اتوماتیک کشویی جلوگیری از هدر رفتن سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستانها می باشد.

درب اتوماتیک کشویی دارای غلتکی می باشد که جنس آن از تفلون است و دارای عمر طولانی و عملکرد بی صدا می باشد.

درب اتوماتیک کشویی دارای موتورهای بدون نیاز به ذغال (brushless) برای کارکرد طولانی بدون محدودیت در حرکت می باشد.

ریل استفاده شده در درب اتوماتیک کشویی از جنس آلومینیوم اجین شده ضد سایش و فرسایش می باشد.

 

قابلیت های درب کشویی :

 

نصب کلیدهای ۶ حالته که دارای حالت باز ، حالت نیمه باز، فقط خروج ، فقط ورود، قفل ، اتوماتیک می باشد.

حمل لنگه های درب تا وزن ۱۶۰ کیلوگرم

نصب ریموت درب اتوماتیک با چهار حالت : باز دائم ، یکبار باز ، قفل ، نیمه باز

اتصال درب اتوماتیک کشویی به هر گونه وسیله و یا سستم کنترل کننده امنیتی یا ساده ، دستگاه اثر انگشت ، دستگاه کارت خوان ، دستگاه حضور و غیاب (Access control)

نصب درب اتوماتیک باطری پشتیبان و استاپلایزر

دستی شدن سیستم درب اتوماتیک در مواقع اظطراری و ضروری

درب اتوماتیک کشویی در دو مدل درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یک طرفه و درب اتوماتیک شیشه ای کشویی دو طرفه ارائه می گردد.