آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

آموزشی

سیستم‌های مدیریت به روز اماکن

ساخت Doors در تری دی مکس

ایجاد در و پنجره در تری دی مکس

 

برای مدل سازی مخصوصا وقتی که در زمینه ی معماری در تری دی مکس کار می کنید و قصد دارید یک مدل ساختمان در تری دی مکس ایجاد کنید .

 یکی از قسمت های مهم و غیر قابل چشم پوشی "در" و "پنجره" می باشد. تری دی مکس از همان نسخه های ابتدایی کار را راحت کرده و چند نوع در و پنجره پیش ساخته را در اختیار شما قرار می دهد.

 و اگر این در و پنجره باب میل شما نبود می توانید خودتان هرگونه که دوست دارید با تکنیک های مدل سازی ، در و پنجره ایجاد کنید .

اما درس امروز ما مربوط به ساخت در و پنجره های آماده می شود.در واقع این درس را می توان جزء آموزش ۳d max معماری دانست .

 

ساخت "درب" :

 

در تری دی  مکس سه نوع در پیش ساخته داریم ،برای دسترسی به این سه نوع درب از طریق شکل زیر اقدام کنید .

 

Create panel>(Geometry)>Doors

 

همانطور که در شکل میبینید از قسمت creat panel  سپس مجموعه Geometry قسمت Doors  را انتخاب کنید .

 

همانطور که در تصویر می بینید، سه نوع در وجود دارد .

 

Pivot: همان در های لولایی می باشد .

 

Bifold :درهایی که لولای آن از وسط در می باشد ، برای مثال این نوع در های مانند در اتوبوس های قدیمی هستند.

 

Sliding  : درب کشویی

 

چون تنظیمات این سه نوع در بسیار شبیه به هم می باشد من فقط ساخت یکی از این "در" ها را توضیح می دهم و اگر شما این مطلب را یاد بگیرید مسلماً به راحتی می توانید دو نوع دیگر را ایجاد کنید .

 

ما Pivot door  را ایجاد خواهیم کرد :

 

یک "در" سه پارامتر اصلی دارد:

 

عرض یا  Width

 

عمق یا   Depth

 

ارتفاع یا  Height

 

بر روی دکمه Pivot  کلیک کنید .

 در ابتدا برای ساختن درب ما می توانیم تعیین کنیم که رسم درب بر چه اساسی باشد اگر :

 

Width/Depth/Height را انتخاب کرده باشید : ابتدا جایی که می خواهد درب رسم شود کلیک کنید و کلید ماوس را رها نمی کنید. دقت کنید جایی که کلیک می کنید یه گوشه درب می باشد.سپس ماوس را به جای که می خواهید گوشه دیگر درب باشد می روید و کلیک ماوس را رها می کنید ، حالا باید عمق درب را مشخص کنید ، عمق درب را که مشخص کردید ، یکبار کلیک چپ ماوس را زده و سپس ارتفاع را مشخص می کنید و در پایان بعد از مشخص شدن ارتفاع ، دوباره کلیک چپ ماوس را زده و مراحل ایجاد درب تکمیل می گیردد.

 

پارامترهای درب:

 

بعد از رسم درب ، برای تغییر پارامترها ، درب را انتخاب کنید و به قسمت Modify  بروید .پارامترهای درب در تصویر زیر مشخص می باشد .

 

عرض ، عمق و ارتفاع را که با ماوس رسم کردید را می توانید در اینجا اصلاح کنید .

 

Double Doors : اگر تیک مربوط به این گزینه را بزنید ، درب دوتایی می شود .

 

Open: درصد باز بودن در را مشخص می کند که بر حسب درصد می باشد .

 

Flip Swing :اگر تیک این گزینه را بزنید ، جهت بازشوی در عوض می شود یعنی اگر درب روبه بیرون باز می شد، روبه  داخل باز می شود .

 

Filp Hinge: جهت لولا را عوض می کند .

 

تنظیمات مربوط به فریم یا چارچوب در :

 

در این قسمت تنظیمات مربوط  به عمق، عرض و محل درب در میان  چهارچوب را می توانید تنظیم کنید .

 

تنظیمات مربوط به لنگه درب (Leaf parameters) :

 

2014-12-31_9-54-14Thickness : ضخمات لنگه درب را مشخص می کند .

 

Stiles/Top Rail : اگر درب شما در حالت Glass  باشد ، حاشیه بالا و کناری درب را تعیین می کند .

 

Bottom Rail : قسمت حاشیه پایین را تعیین می کند .

 

#panel horiz/Vert : اگر بخواهید درب شما به صورت پنلی باشد ، می توانید اعداد این قسمت را تغییر دهید.

 

قسمت Panel :

 

دراین قسمت می توانید مشخص کنید که درب به صورت ساده یا به صورت پنل شیشه ای ، یا پنل با یک پروفایل خاص باشد .

 

تنظیمات دو نوع درب Sliding  و Bifold نیز شبیه همین موارد که توضیح داده شد می باشد .

 

دانشجویان حسابداری

 

آینده شغلی :

فارغ التحصیلان رشته حسابداری در دانشگاه و آموزشگاه حسابداری و حسابرسی از فرصت‌های متنوع شغلی برخوردار می باشند

 به طوری که به ندرت دیده می شود که فارغ التحصیلان این رشته با مشکل بیکاری مواجه باشند.

 

برای مثال فارغ التحصیلان این دو رشته می توانند در زمینه های گوناگون از جمله حسابداری مالی، مدیریت، دولتی، مالیاتی، بیمه و غیره و همچنین زمینه های گوناگون حسابرسی از جمله حسابرسی مستقل و داخلی فعالیت نمایند.

 

این فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه موسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

 

حسابداری مالی : در کلیه شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی.

حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی.

حسابداری دولتی : در کلیه سازمان ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا ذیحساب.

حسابداری مالیاتی : در ادارات دارائی

حسابداری بیمه : در موسسات و ادارات بیمه

حسابداری بانک ها : در شعب و حوزه سرپرستی بانک ها

 

 

 

توانایی ‌های مورد نیاز دانشجویان :

 

رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد.

 

 اما با توجه به اینکه این رشته یک رشته کاملا کاربردی و هسته مرکزی تصمیم گیری و گزارشگری مالی در یک واحد تجاری می باشد

 

 لذا به منظور کسب موفقیت در رشته حسابداری در آموزشگاه حسابداری  آشنایی با مبانی مدیریت، مبانی اقتصاد خرد و کلان، ریاضی و آمار، مبانی کامپیوتر، قوانین و مقررات مالیاتی و تجارت، اصول بازار سرمایه پیشنهاد می گردد.

فیلم آموزشی تری دی مکس Getting Started with 3ds Max

 

تری دی مکس بسته ای نرم‌افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی، متحرک سازی و رندر می‌باشد.

 

این نرم‌افزار یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری است و سالهاست که توسط کمپانی های میانجی متفاوت نظیر Yost , Kinetix و Discreet توسعه یافته است.

 

البته سر انجام دوباره به وسیله توسعه دهنده اصلی خود یعنی Autodesk خریداری شد.امکانات بسبار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین ساز گاری با plugin های third-party متعدد از مزایای این نرم افزار قوی می باشد.

 

 به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود.

 

در  فیلم آموزشی داریوش و رندی درخشانی در سطح مقدماتی شما را با این برنامه ی چند وجهی به خوبی آشنا می کنند.

 

شما می آموزید چگونه می توان مدل ها و اشیای سه بعدی ساخت و از ایجاد سطوح و مدل های دو بعدی و سه بعدی آگاه خواهید شد.

مدل در نظر گرفته شده در این فیلم آموزشی ساخت یک ساعت زنگ دار است…

روش های کنترل داخلی حقوق و دستمزد

 

روش های کنترل داخلی، آموزش ها و راهنمایی های یک تجارت که از حمایت از منابعش پیروی می کند، وقتی خیلی مهم هستند که لیست حقوق را ثبت، آماده و توزیع می کنند.

 بوسیله کاهش خطر تقلب و حذف کردن خطاها برای داشتن روش حقیقی در وضع حمایت ها از دارایی شرکت. بر طبق واحد خطر دانشگاه مارکتی، تفکیک وظایف ناکافی بیشترین حسابرسی متداول دانشگاه و آموزشگاه حسابداری  است. این جداسازی وظایف غیر واقعیِ مالیات حقوق منجر به بالاترین خطر خسارت از طریق تقلب و مسامحه می شود .

 

 

تفکیک وظایف

 چهار رسته از موارد درگیر در لیست حقوق - استخدام و پیشبرد پرسنل، ثبت و حفظ برگه ی زمانی صحیح، آماده کردن لیست حقوق، پرداختی کارمندان و مالیات حقوق – باید بوسیله ی بخش ها و یا افراد مسئول تفکیک شود، اگر امکانش باشد. انتخاب یک نفر برای مدیریت بررسی دوره ای سوابق بانکی مربوط به لیست حقوق که می تواند اطمینان از لیست حقوقی حقیقی را بیشتر کند و خطر تقلب را کاهش دهد. داشتن یک حساب بانکی، تنها برای حقوق، خطرات مربوط به دارایی را کاهش می دهد و حسابرسی را آسانتر می کند.

 برای شرکت های کوچک که کمبود یک شاخص بزرگ کافی برای جداسازی مسئولیت های حقوقی وجود دارد، صاحب کسب و کار یا یک مدیر مطمئن باید فرآیند حقوق را از اول تا انتها سرپرستی کند. اگر این بسیار وقت گیر است برای هر دوره حقوقی، باید بازرسی تصادفی و کامل بطور منظم انجام شود.

 

 

منابع انسانی

 مجوز پرداخت کارمند از طریق بخش منابع انسانی، کسب و کار را  از تقلب حفاظت  می کند، بوسیله ی کاهش و حذف احتمالات فرضی یا منقطع شدن کارمندان در لیست حقوق بودن.  بخش پرسنل باید ثبتی های کارمندان را دائما آپدیت نگه دارد که این  در دریافتی هر کارمند و مزایا منعکس می شود.

 

 

ثبت زمان کاری

 برگه های زمانی یا کارتهای زمانی باید توسط کارمندان امضاء شود و پس از بررسی، تصویب و امضاء توسط یک سرپرست، زمانی است که کاربردی می شود. زمان استراحت و غیبت بدون حقوق باید در برگه ی زمان در دسترس، منعکس شده باشد. تایید اضافه کاری قبل از این عامل است. علاوه بر این، یک کارمند نباید به برگه ی زمانی اش مانند یک سرپرست که آن را برای دریافت حقوق تایید و امضاء  در آموزشگاه حسابداری کرده است، دسترسی داشته باشد.

 

 

تهیه حقوق و دستمزد

 بعنوان یک روش کنترلی بیشتر، شخص یا اشخاصی کسانی که لیست حقوق را تهیه می کنند و جبران زمانی هر کارمند را محاسبه می کنند نباید اجازه ی امضای برگه های زمانی یا چک ها را داشته باشند. در طی تهیه ی لیست حقوق، تامین اجتماعی و مالیات بر در آمد و دیگر کسور قانونی مانند بیمه هستند، و مقدار نهایی حقوق و دستمزد نباید بعدش برای کسی که یا بخشی که مسئول صدور چک برای کارمندان و مالیات حقوق است فرستاده شود.

 

 

پرداختی کارمندان و مالیات حقوق

 زمانی که امکان پذیر است، روش های کنترل داخلی در حقوق نیازمند این است که شخص یا اشخاصی که مجوز پرداختی  و مالیات کارمندان را دارند توانایی دسترسی به ثبتی های منابع انسانی، برگه های زمانی و دیگر موارد تهیه سازی لیست حقوقی را داشته باشند. در شرکت های کوچک که این امکان پذیر نیست، مالک یا مدیریت بالاتر باید تمام چک ها را ترخیص کند یا دو نفر از کارمندان مطمئن بر ترخیص کنترل داشته باشند، و ترخیص مستلزم امضای دو نفر باشد.

 

 

خطرات

 یک کسب و کار بدون روش های کنترلی داخلیِ حقیقی بر حقوق با خطر جبران خسارت از طریق معدوم و منقطع کردن کارمندان مواجه است. علاوه بر این، شرکت می تواند در زمینه دارایی هایش بخاطر پرداخت اضافی به کارمندان متقلب زیان ببیند و متحمل هزینه های اضافی بشود بخاطر از نوسازی ثبت حقوق. زمانی که اشتباهات رخ می دهد، حقوق با تاخیر همراه می شود، که این می تواند باعث نارضایتی کارمندان شود.

 

رسوایی های حسابداری

 

 اخلاق حسابداری برای کنترل دشوار به نظر می رسد در حالی که حسابداران و حسابرسان باید منافع عموم مردم را در نظر بگیرند (که به اطلاعات جمع آوری شده در حسابرسی بستگی دارد) در حالی که مطمئن هستند توسط شرکتی که حسابرسی آن را انجام می دهند مشغول به کار باقی مانده اند.

باید در نظر بگیرند که چگونه به بهترین نحو استانداردهای حسابداری و آموزشگاه حسابداری را به کار ببرند حتی زمانی که با مسائلی روبرو شده اند که می تواند باعث بشود یک شرکت شکست قابل توجهی را متحمل بشود یا حتی منحل گردد

.با توجه به رسوایی های متعدد حسابداری ، منتقدان حسابدار اعلام کرده اند که زمانی که مشتری می پرسد "دو بعلاوه دو چند می شود؟" حسابدار به احتمال زیاد پاسخ می دهد "دوست دارید چند بشود؟".این روند تفکر به همراه دیگر انتقادهای مسائل حرفه با تضاد منافع، منجر به ایجاد استانداردهای مختلف حرفه ای شده است در حالی که در محیط کاری تاکید بر اخلاق می باشد.

 نقش حسابداران برای جامعه مهم می باشد.حسابداران به عنوان خبرنگاران مالی و واسطه گران در بازارهای سرمایه می باشند و تعهد اولیه خود را مدیون منافع عموم مردم هستند.اطلاعاتی که آن ها ارائه می نمایند در کمک به مدیران، سرمایه گذاران و دیگران در تصمیم گیری های مهم اقتصادی حیاتی می باشد.

بر این اساس، ناشایستگی های اخلاقی توسط حسابداران می تواند برای جامعه مضر باشد، در نتیجه در مردم بی اعتمادی و در عملیات بازار سرمایه اختلال ایجاد می نماید.

 هر مجموعه از حساب های منتشر شده مبتنی بر کتاب هایی می باشد که به آرامی پخته شده اند یا به طور کامل سرخ شده اند.ارقامی که دو بار در سال تغذیه می شوند به منظور حمایت از مجرم تغییر می کنند.

این بزرگ ترین ترفند حریف می باشد از زمان اسب تروجان. ... در حقیقت این حقه به طور کامل جالب به نظر می رسد.

کاملا مشروع است. حسابداری خلاق است.

 از دهه 1980 تا کنون رسوایی های متعدد حسابداری وجود داشته اند که به صورت گسترده توسط رسانه ها گزارش شده اند و اتهامات تقلب، درخواست های حمایت از ورشکستگی، و بسته شدن شرکت ها و شرکت های حسابداری را به وجود آورده اند.رسوایی ها نتیجه حسابداری خلاق، تحلیل مالی گمراه کننده، و همچنین رشوه خواری بودند.

شرکت های متعدد مسائلی در رابطه با کلاه برداری در حسابرسی داشته اند، از جمله Nugan Hand Bank، Phar-Mor، WorldCom، و AIG.یکی از گسترده ترین نقص های اخلاق حسابداری دربرگیرنده Enron بود، یک شرکت چند ملیتی، که برای چندین سال یک دیدگاه درست یا عادلانه در خصوص صورت های مالی خود نشان نداده بود.

 

حسابرس آن ها آرتور اندرسون(Arthur Andersen )، یک شرکت حسابداری یکی از "پنج بزرگ" را مدنظر قرار داد، به اعتبار حساب ها با وجود عدم دقت های موجود در صورت های مالی پایان داد.زمانی که فعالیت های غیر اخلاقی گزارش داده شدند، نه تنها انرون(Enron) منحل گردید بلکه آرتور اندرسون نیز کسب و کار را ترک نمود.

 

سهامداران نرون 25 میلیارد دلار را که حاصل ورشکستگی شرکت بود از دست دادند.اگرچه تنها بخشی از کارمندان آرتور اندرسون در رسوایی دخالت داشتند، بسته شدن شرکت منجر به از دست دادن 85000 شغل شد.

 

 علل حسابداری متقلب برگرفته از مسائل متعدد می باشد.این مشکلات معمولا در نهایت به روشنایی منتهی می شوند و می توانند نه تنها شرکت بلکه همچنین حسابرسان را به دلیل کشف نکردن یا آشکار نکردن اظهار غلط نابود کنند.

مطالعات متعددی پیشنهاد نموده اند که فرهنگ سازمانی شرکت و همچنین ارزش هایی که شرکت بر آن تاکید دارد ممکن است به صورت منفی رفتار حسابدار را تغییر بدهند.این محیط می تواند منجر به تخریب ارزش های اخلاقی بشود که از دانشگاه ها آموخته شده اند.

 تا سال 1977، قوانین اخلاقی مانع شده اند که حسابداری و شرکت های حسابرسی به مشتریان تبلیغ بشوند.زمانی که قوانین برداشته شدند، هزینه های صرف شده در خصوص تبلیغات توسط بزرگ ترین شرکت های CPA از 4 میلیون دلار در دهه 1980 به بیش از 100 میلیون دلار در دهه 2000 رسید.منتقدان ادعا دارند که، با اجازه تبلیغ به شرکت ها، سمت کسب و کار از سمت حرفه ها پا را فراتر نهاده است، که همین امر منجر به تضاد منافع شده است.

این تمرکز منجر به وقوع تقلب شد، و باعث شد شرکت ها، طبق آرتور بومن(Arthur Bowman )، "... خدماتی را ارائه بدهند که باعث می شود نسبت به حسابرسان بیشتر مشاوران کسب و کار باشند.

"در حالی که شرکت ها و آموزشگاه حسابداری کمتر به حسابرسی با دستمزد پائین علاقه مند هستند با توجه به تمرکز بیشتر بر خدمات کسب درآمد بالاتر از قبیل مشاوره، مشکلات به وجود آمدند.این بی توجهی برای عدم وجود زمان صرف شده در حسابرسی منجر به عدم توجه به حسابداری خلاق و متقلب شد.

 مقاله 2007 در مجله مدیریتی حسابرسی نه عامل مهم را تعیین نمود که در شکست های اخلاقی به حسابداران کمک نمودند براساس نظرسنجی از 66 عضو انجمن بین المللی حسابداران.عوامل عبارتند از (به ترتیب مهم ترین): " منافع شخصی، عدم حفظ بی طرفی و استقلال، قضاوت حرفه ای نامناسب، عدم حساسیت اخلاقی، رهبری نامناسب و فرهنگ بیمار، عدم مقاومت در برابر تهدیدات حمایتی، عدم صلاحیت، عدم حمایت سازمانی و همکار، و عدم پشتیبانی حرفه ای."عامل اصلی، منافع شخصی، انگیزه حسابدار است تا به نفع خود عمل کند یا زمانی که با تضاد منافع روبرو می شود.

به عنوان مثال، اگر حسابرس مسئله ای با یک حساب داشته باشد حسابرسی می نماید، اما مشوق های مالی برای نادیده گرفتن این مسائل دریافت می نماید، حسابرس ممکن است به صورت غیر اخلاقی عمل نماید.